Citat:
Ursprungligen postat av
osnuten
Hoppas han mår bättre.
Visst får han själv ta ansvar för de värsta sakerna han gjort, men samtidigt kan jag inte undgå att tycka synd om honom
Ingen i den familjen har nog haft det lätt
Edit: Förutom Anna förstås. Men enligt henne själv har hon säkert haft det svårast av alla!
Jag tycker också synd om killen. Minns bara när han hade något viktigt som han ville prata med sin mamma om. Men hon var helt uppslukad av att sortera trosor och ställa frågan var man kunde sälja dessa om och om igen, för okända människor på Instagram. Han hade inte en chans att nå fram till henne. Hela hans liv har nog varit så. Han (och de andra syskonen) har fått stå i skuggan av sin mor, som ständigt kräver uppmärksamhet och bekräftelse. En sådan barndom ger psykiska konsekvenser senare i livet.
Sedan att hon fortsätter att sätta sig själv före honom är riktigt tragiskt att se. Hon skrev mer eller mindre rakt ut om att han hade problem, enbart för att få content till sin insta. Kan inte förstå hur en mor kan göra något sådant. Hon försöker få det att se ut som att hon gör det av kärlek och omtanke, men det är INTE kärlek att outa sitt barn på det sättet (oavsett om denne är vuxen eller ej). Bara en narcissist de luxe kan bete sig så. Jag känner så väl igen detta beteende, då jag själv vuxit upp med en mor som var likadan
Och nu det senaste inlägget där hon gör som vanligt, dvs det är HENNE det är synd om! Det är HON som kämpar så hårt. Tyvärr tror jag inte Antonio har förstånd att se igenom detta (det är svårt när man blivit hjärntvättad hela livet) och inse att han inte kommer att få någon hjälp därifrån. Han kommer bara må sämre av att prata med henne. Jag själv insåg det i 18-årsåldern, och har mer eller mindre brutit kontakten helt. Det är enda sättet att bli hel efter att blivit uppfostrad av en narcissistisk mor.