2024-10-15, 16:43
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"En ängel gick inte bara förbi när hon såg att jag var ledsen - Hon stannade, gav av sin tid, vi pratade, hon gav mig en varm innerlig kram & skulle be i sin kyrkogrupp ikväll / hon hette Angela 🙏❤️🙏
Kommer aldrig glömma henne, hennes ord & omtanke. Vill förtydliga som jag sagt så är jag på en väldigt bra plats i livet just nu. Men, livet är inte problemfritt & jag har i synnerhet 1 person som kämpar just nu - VI ALLA kämpar ❤️ Men ibland är någon svagare än andra & tyvärr så brister systemet & anhöriga får inte mycket till hjälp... Det finns personer som engagerar sig 🙏 Men, väldigt många sidovägar dyker upp & just nu ser man INTE till den sjukes bästa... Delar detta för jag håller inte längre än fasad, livet är inte bara varma kvällar & vackra solnedgångar - VI är människor, VI har gått igenom mycket & aldrig mer kommer jag skämmas. Ska själv besöka en kyrka idag igen, tända ljus & be 🙏 Kärlek & omtanke till vem som än kan tänkas behöva det idag, precis som jag gör 🥺❤️
"

Trubbel i familjen? Kanske hade varit bättre att Anna varit hemma och tagit hand om vem det nu gäller i stället för att glassa i Spanien.
"livet är inte problemfritt & jag har i synnerhet 1 person som kämpar just nu - VI ALLA kämpar ❤️ ...
just nu ser man INTE till den sjukes bästa ...
livet är inte bara varma kvällar & vackra solnedgångar ...
Ska själv besöka en kyrka idag igen, tända ljus & be 🙏
"

Trubbel i familjen? Kanske hade varit bättre att Anna varit hemma och tagit hand om vem det nu gäller i stället för att glassa i Spanien.

Trubbel på hemmaplan, eller ny lägenhet i Spanien?
Vad skulle hon göra? En ny lägenhet inreder man ju inte varje dag!
Självklart borde hon stannat hemma, men vem vet vilken inredning Roberto då hade valt till sin nya lägenhet?
Senast redigerad av osnuten 2024-10-15 kl. 17:01.
Citera
2024-10-15, 16:47
Medlem
" Delar detta för jag håller inte längre än fasad"
Jag förstår inte vad Lilla Anna menar??
Citera
2024-10-15, 17:08
Medlem
TPLs avatar
Varför tog inte Anna med sig "problemet" till Spanien? Nu klagar hon på "systemet" och att "man" inte ser till den sjukes bästa. Bekvämt för Anna att andra ska lösa hennes familjeproblem. För det rör sig knappast om nån vän, följare eller granne. Fasaden verkar rämna. Största lyckan verkar inte vara lägenhet på solkusten.

Har funderat lite på det där med lägenheten, om dom nu bara kommer att vara där nån vecka då och då, hur mycket kommer det att lukta när vattenlåsen torkar ur... Jag menar nu när dom inte delar lägenheten med andra...
Citera
2024-10-15, 17:50
Medlem
TPLs avatar
"14 October 2024 14:04:15

Sköna dagar i vår takt, i älskade Benalmádena 🇪🇸❤️ 3 veckor som vi åstadkommit så mycket på, det går verkligen framåt nu 🙏🏼 Samtidigt har vi livet i Sverige och allt är verkligen inte lätt. Men, vi kommer klara det med ❤️❤️❤️ #tacksam #geraldrigupp #positivitet
"
Citera
2024-10-15, 19:21
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
"livet är inte problemfritt & jag har i synnerhet 1 person som kämpar just nu - VI ALLA kämpar ❤️ ...
just nu ser man INTE till den sjukes bästa ...
livet är inte bara varma kvällar & vackra solnedgångar ...
Ska själv besöka en kyrka idag igen, tända ljus & be 🙏
"

Trubbel på hemmaplan, eller ny lägenhet i Spanien?
Vad skulle hon göra? En ny lägenhet inreder man ju inte varje dag!
Självklart borde hon stannat hemma, men vem vet vilken inredning Roberto då hade valt till sin nya lägenhet?
Tycker att det är rätt uppenbart att det handlar om Antonio. Hans "sjukdom" är nog hans missbruk och/eller psykiska mående. Minns vad hon skrev om honom för bara nån vecka sedan, att han ska kämpa etc.
Citera
2024-10-15, 20:21
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Tycker att det är rätt uppenbart att det handlar om Antonio. Hans "sjukdom" är nog hans missbruk och/eller psykiska mående. Minns vad hon skrev om honom för bara nån vecka sedan, att han ska kämpa etc.
Hoppas han mår bättre.
Visst får han själv ta ansvar för de värsta sakerna han gjort, men samtidigt kan jag inte undgå att tycka synd om honom

Ingen i den familjen har nog haft det lätt. Att växa upp med den mamman
Senast redigerad av osnuten 2024-10-15 kl. 20:44.
Citera
2024-10-15, 20:48
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Hoppas han mår bättre.
Visst får han själv ta ansvar för de värsta sakerna han gjort, men samtidigt kan jag inte undgå att tycka synd om honom

Ingen i den familjen har nog haft det lätt

Edit: Förutom Anna förstås. Men enligt henne själv har hon säkert haft det svårast av alla!
Jag tycker också synd om killen. Minns bara när han hade något viktigt som han ville prata med sin mamma om. Men hon var helt uppslukad av att sortera trosor och ställa frågan var man kunde sälja dessa om och om igen, för okända människor på Instagram. Han hade inte en chans att nå fram till henne. Hela hans liv har nog varit så. Han (och de andra syskonen) har fått stå i skuggan av sin mor, som ständigt kräver uppmärksamhet och bekräftelse. En sådan barndom ger psykiska konsekvenser senare i livet.

Sedan att hon fortsätter att sätta sig själv före honom är riktigt tragiskt att se. Hon skrev mer eller mindre rakt ut om att han hade problem, enbart för att få content till sin insta. Kan inte förstå hur en mor kan göra något sådant. Hon försöker få det att se ut som att hon gör det av kärlek och omtanke, men det är INTE kärlek att outa sitt barn på det sättet (oavsett om denne är vuxen eller ej). Bara en narcissist de luxe kan bete sig så. Jag känner så väl igen detta beteende, då jag själv vuxit upp med en mor som var likadan

Och nu det senaste inlägget där hon gör som vanligt, dvs det är HENNE det är synd om! Det är HON som kämpar så hårt. Tyvärr tror jag inte Antonio har förstånd att se igenom detta (det är svårt när man blivit hjärntvättad hela livet) och inse att han inte kommer att få någon hjälp därifrån. Han kommer bara må sämre av att prata med henne. Jag själv insåg det i 18-årsåldern, och har mer eller mindre brutit kontakten helt. Det är enda sättet att bli hel efter att blivit uppfostrad av en narcissistisk mor.
Senast redigerad av Flor-Ida 2024-10-15 kl. 20:53.
Citera
2024-10-15, 22:57
Medlem
flugornass avatar
Hur menar/tänker ni nu Anna har väl alltid satt avkomman i första rummet?
Hon har kämpat med näbbar och klor, kanske det inte strategiskt sätt vart den bästa medodiken.
Men hon kämpar för för sin avkomma och det bör hon creed för även om det gick åt helvete fel med snoppviftaren och åldringstjuven.
Lite OT:
snoppviftaren finns inte med vid stavningskontroll
Citera
2024-10-16, 13:06
Medlem
TPLs avatar
Anna är i Sverige igen och tittar till Casa Blanca och tillhörande problem. Slit och släp väntar.
Citera
2024-10-16, 14:52
Medlem
TPLs avatar
"Älskar att Felicia tar med oss till kossorna så fort vi kom hem från Spanien 🥰🐄😍 Det är ju inget snack om saken... @feliciabook har verkligen fått KOnection med korna 😂🐄❤️🐄❤️🐄❤️😂 hur underbart?! Djur är verkligen FANTASTISKA varelser som ger sååå mycket underbar energi, ren lycka & lugn - Alltså, hör ni glädjen i Felicias röst? 🥰🥰🥰 "

🙉 Jag hör bara Annas bebisröst. Skär i mig.
"Huj måj ni?"
Senast redigerad av TPL 2024-10-16 kl. 14:55.
Citera
2024-10-16, 15:00
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
"Älskar att Felicia tar med oss till kossorna så fort vi kom hem från Spanien 🥰🐄😍 Det är ju inget snack om saken... @feliciabook har verkligen fått KOnection med korna 😂🐄❤️🐄❤️🐄❤️😂 hur underbart?! Djur är verkligen FANTASTISKA varelser som ger sååå mycket underbar energi, ren lycka & lugn - Alltså, hör ni glädjen i Felicias röst? 🥰🥰🥰 "

"Huj måj ni?"

Nu får hon hålla hårt i Retardo så han inte börjar leka tjurfäktning! Med sina spanska gener kanske han plockar fram sitt lilla svärd och skriker olé så kossorna blir rädda?
Citera
2024-10-16, 16:27
Medlem
Citat:

"Huj måj ni?"
Konversationen låter som en mamma med en dotter på 3 år, inte 30. Tänker inte på rösten insikt bara då utan hela alltet. ”Oh nämen titta lilla gumman, kossan gillar dig! Åååå så fin.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in