2023-02-21, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cricke71
Nej varför skulle hon? Hon var ju med i debuten av programmet 2014.
Hade ingen aning Måste ha gått mig förbi
Citera
2023-02-21, 15:03
Medlem
”Haft två riktiga jobb” = hoppat in i en väns butik (typ en dag eller så?) och täckt upp för sin dotter några pass när det var kris och absolut ingen annan fanns.
Citera
2023-02-21, 15:27
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
”Haft två riktiga jobb” = hoppat in i en väns butik (typ en dag eller så?) och täckt upp för sin dotter några pass när det var kris och absolut ingen annan fanns.
Har man möjlighet så hade väl ganska många gjort samma sak? Anna gjorde det ju inte för pengarnas skull!
= Hon försökte nog förhandla om ersättningen.
Citera
2023-02-21, 15:37
Medlem
osnutens avatar
Tack för alla citat från podden!
Finns det nån här som orkat lyssna på nemopodden och överlevt?
Utöver det som framkommit, dök det upp nåt nytt, eller malde hon bara på om hur god hon är, och att hon minsann älskar att skämta om sig själv?

Kort sagt: Är det värt att kämpa på och lyssna, även om man är allergisk mot hennes röst?

Önskar att det fanns nån slags automatisk transkriberingstjänst. Att läsa hennes dravel är så mycket lättare än att behöva lyssna till det.
Citera
2023-02-21, 16:11
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
En egen show Hon är så dum att klockorna stannar Saknar total självinsikt! Men… å andra sidan har hon lokalen klar. Antingen Cicciotto eller kyrkan i Sigtuna. Publiken består av pizzaätande gäster och pensionärer. Lycka till
Men alltså!
Det är ju en lysande idé med Cicciotto!!!
Det skulle ju ge Anna möjligheten att ha en liten show på någon timme på fredagar. Lite lagomt stort och det skulle ju ge henne den där bekräftelsen hon söker. Men jag tycker inte att hon ska ta betalt med annat än middag där. Hon showar för att hon gillar det.
Citera
2023-02-22, 10:13
Medlem
Hon förnekar sig aldrig!!!
Ger hårfrissan rosor och måste givetvis berätta det (och ta ett foto).
https://postimg.cc/mhvzjkYJ
Dessutom viktigt att påpeka att hon inte åt semlan

Hon ska tydligen stå på scen igen och allt är givetvis hemligt som vanligt!
Citera
2023-02-22, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Hon förnekar sig aldrig!!!
Ger hårfrissan rosor och måste givetvis berätta det (och ta ett foto).
https://postimg.cc/mhvzjkYJ
Dessutom viktigt att påpeka att hon inte åt semlan

Hon ska tydligen stå på scen igen och allt är givetvis hemligt som vanligt!
Liiitet inhopp men stoooort och viktigt för de andra minsann!
Citera
2023-02-22, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Tack för alla citat från podden!
Finns det nån här som orkat lyssna på nemopodden och överlevt?
Utöver det som framkommit, dök det upp nåt nytt, eller malde hon bara på om hur god hon är, och att hon minsann älskar att skämta om sig själv?

Kort sagt: Är det värt att kämpa på och lyssna, även om man är allergisk mot hennes röst?

Önskar att det fanns nån slags automatisk transkriberingstjänst. Att läsa hennes dravel är så mycket lättare än att behöva lyssna till det.
Jag har lyssnat på hela. Det är det vanliga dravlet men precis i slutet sa hon något som fick mig haja till, en väl inlindad ursäkt och en insikt till att hennes beteende gjort att hon är bannlyst som artist. Något om att "alla är värd en andra chans"
Strax därefter säger hon snörvlande tack till Nemo som hjälpt henne så mkt. Min gissning är att han gett rådet att hon ska visa lite ödmjukhet för att ev få chans till jobb.
En annan sak hon nämnde var det här hemliga jobbet hon skulle på. Det var som stöd till en vän som fått ett jobb som hon ( Anna) drömt om länge.
Jag tänker Masked Singer där en av ledtrådarna är att ta dit en vän.
Men vem är då Annas kända vän, hon har ju inga kvar. Enda jag kan komma på är Tunnebanenettan.
Citera
2023-02-22, 16:04
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrealene
Jag har lyssnat på hela. Det är det vanliga dravlet men precis i slutet sa hon något som fick mig haja till, en väl inlindad ursäkt och en insikt till att hennes beteende gjort att hon är bannlyst som artist. Något om att "alla är värd en andra chans"
Strax därefter säger hon snörvlande tack till Nemo som hjälpt henne så mkt. Min gissning är att han gett rådet att hon ska visa lite ödmjukhet för att ev få chans till jobb.
En annan sak hon nämnde var det här hemliga jobbet hon skulle på. Det var som stöd till en vän som fått ett jobb som hon ( Anna) drömt om länge.
Men vem är då Annas kända vän, hon har ju inga kvar. Enda jag kan komma på är Tunnebanenettan.
Tack!
Citera
2023-02-22, 17:33
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrealene
Det kanske är nån ny säsong av "Secret Song" som ska spelas in? Book blev väl inbjuden att sjunga för Keyyo i nåt avsnitt den programserien, så det kanske är nåt liknande nu också, att nån c-kändis ska "hyllas" och om den c-kändisen inte känner så många som kan eller vill delta i "hyllningen" så ringer man Anna Book som gärna vill vara vän med vem som helst som är kändis.

Och även om Anna Book betraktar någon som vän betyder det ju inte att den vännen betraktar sig som vän med Anna Book.
Citera
2023-02-23, 01:16
Medlem
osnutens avatar
Anna borde ha blivit fotomodell! Hon är otroligt duktig på att upprepa en pose. Men nu är det nog snart läge att putsa bort ostbågarna från kameralinsen
https://postimg.cc/ftPDWbJQ
Citera
2023-02-23, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Kul att hon ser ljust på framtiden!

Saxade lite från artikeln .

” Anna Books drag för att klara pandemin
När jobben försvann i pandemin levde Anna Book dels på sparpengar, dessutom har hon sålt kläder, och exklusiva väskor och stått på loppisar. ”

När jobben försvann "i pandemin".

Nej du Anna. Dina jobb försvann för 30 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in