Citat:
Ursprungligen postat av
TPL
Har dom andra artisterna som var med i programmet också överösts med hyllningar eller var det bara Anna?
Efter denna fenomenala framgång måste hon ju bara bli fullbokad framöver. Roligt att det äntligen lossnade. Stort grattis Anna!
💫💋🙏💃🤭
Jag såg förra veckans program. Det tog ett tag innan jag fattade vad de sysslade med. Eller egentligen har jag fortfarande inte riktigt förstått. Men skulle jag göra en snabbanalys tror jag det funkar såhär.
TV4 har en lista med kändisar de vill ha med. De ringer runt och låtsas de ska vara med i en annan produktion, för att säkerställa att de kan komma ett visst datum. Förra vekan var det Kasper från Arvingarna, Tina Törner och Jessika Andersson. Därefter ringer de upp artisternas anhöriga och undrar om de vill låtsas hylla sin kända son, mamma, fru. De får då låtsas att det är de som skrivit och bett Tv4 att hylla deras älskade släkting. Däremot får de föreslå en låt som kändisen gillar.
Först var det Tina Törner. Där ville man vara lite rolig och lät en för mig helt okänd figur sjunga Simply the best... som ju är känd med Tina Turner. Check. Jag antar sångaren var någon anhörig. I slutet av låten drar man bort ridån och då står hela släkten där. Kändisen gråter och får kramas med alla anhöriga. En för mig okänd programledare gör vad hon kan för att se om hon inte kan locka fram en tår till eller något hjärtevärmande. Allt är fejk så det känns inte i hjärtat ändå.
Sedan var det Kaspers tur. Hans mamma låtsades att han var hårdrockare när han var liten. Då ville de höra Iron Maiden, running through the hills. Då tar man in... Jessika Andersson som sångerska. Skinnbyxorna räckte inte riktigt till. Hon har i och för sig varit gift med Dregen, men han var inte med. Vilket hedrar honom. Jessika och Kasper har ingen relation, men i slutet av låten kommer Kaspers släktingar in och kramas och gråter.
I slutet var det en kupp. Eller "kupp". Som avslöjade budgeten och hur många de fick tag i. Det var nämligen Jessika som skulle sitt i stolen och bli hyllad. Helfestligt. Då är det hennes son som sjunger en av hennes låtar. Alla gråter och hela släkten kommer in.
Det är en gråtfest utan like. Vilket förklarar varför Tooken fick vara med. Det verkar som tanken är att ingen av sångarna får vara större än kändisen. Hade Kasper suttit där och Tomas Ledin sjungit skulle Kasper försvinna. Det ska vara lite amatörmässigt och hellre än bra. Lite karoeke sådär. Att Jessika fick sjunga var ju för att spara pengar och att hon var gäst senare.
Keyo har väl samma innerliga relation med Anna Book som Leif och Billy hade med Ingmar Bergman. Men de har väl setts någon gång hos Maolu kanske? Men Keyo är en riktig kändis nu och Anna är inget hot så då får hon sjunga något halvdant för det viktigaste är glädjetårarna i bild.