2022-01-20, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setj
Nu får säkerligen Halmpyntet vattna i för kostnaden för advokaten. Den ekonomiska fördelningen hos löjliga familjen tror jag ser så här Tunnans pengar är hennes Halmpyntetets pengar är deras men Mamma Mu bestämmer
Har de råd att anlita en advokat på Östermalm?
Citera
2022-01-20, 19:27
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan

Om det nu är svärfars lägenhet som ska säljas så ligger det en rejäl hög med pengar där.
Citera
2022-01-20, 19:27
Medlem
Live utan bild nu
Citera
2022-01-20, 19:28
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Anna har sentimentalt lagt upp bilder från ett senare signeringstillfälle på IG.
https://pasteboard.co/0EOfuCpLOgyJ.jpg
Bla signerar hon denna poster från Okej
https://pasteboard.co/wKashibmLOph.jpg
Påminner mig om gamla avdankade skådisar från 70-80 talet, som ställer upp på olika filmkonvent, där de sitter och skriver autografer åt folk.
Känns som att Anna lever i en pararell drömvärld, en där hon drömmer, önskar och tillskriver sig en verklighet pararellt med hennes grymma upplevda verklighet, där hon tycks vara kronisk deprimerad och inte orkar med jobb.

Took tror att hon varit en folkkär artist i klass med Carola
Citera
2022-01-20, 19:38
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Hon är stupsäker på att vinna och få skadestånd så då får det kosta. Om Anna själv ska betala kommer hon inte ens att ha råd med min advokat som inte ens är kändis. Men det hade varit intressant eftersom jag då fått lite information.
Det är dessutom närmare till Uppsala för Anna. Win win. Jag fixar rabatt! 🤗
Citera
2022-01-20, 20:06
Medlem
Folksodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Spelade någon in detta?

https://gofile.io/d/jq18d5
Citera
2022-01-20, 20:25
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
En klipp från en tid Anna stannat kvar i,
journalisten skrev under pseudonym och lyfter Anna till skyarna.
https://pasteboard.co/frIC8tnOTxi1.jpg
https://pasteboard.co/bzk7GCBEdgJJ.jpg
Detta var innan hennes första skiva och Mello
Hon hade precis fyllt 15, månaden före.
Men precis som i intervjuer efter Mello, så pratar Anna om att skynda långsamt, hon vill utvecklas, har inte bråttom osv.
Babben Larson sa något om att man ska smida medan järnet är hett, annars har man inget i branschen att göra..
Ja, det är ju smärtsamt uppenbart att hon fastnat där, och fortfarande idag lever kvar i 1985, då hon beskrevs som en kommande stjärna och idol. Hon har liksom förträngt att det blev platt fall och tvärstopp bara 1-2 år senare.

Att hon då nämndes i samma andetag som Carola och Pernilla, ska alltså enligt Anna-logik betyda att det fortfarande ska gälla. Men nu har vi ju sedan länge "facit" på hur det blev för dessa unga coming stars. Carola och Pernilla lyckades, Anna misslyckades. Trots det försöker hon, framför allt inför sig själv och sin familj, låtsas som att hon också lyckades, och att hon fortfarande ska nämnas tillsammans med de andra två. Hur kan en vuxen människa vara så störd?
Senast redigerad av Flor-Ida 2022-01-20 kl. 20:27.
Citera
2022-01-20, 20:42
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHjerpe
Jag gissar att hon tänker försöka driva förtalsmål mot CG på Bloggbevakning för att hon satte ljuset på att AB använde sig av en annan persons text som om det vore hennes egna ord (gangstarap). Anna försvarade sig ju som vi alla har sett, med först en hiskelig attack, hot om självmordsförsök, gråt i dagarna tre och nu ska det bli rättsligt. SÅ långt ifrån är hon att ens tänka tanken att hon själv eventuellt, kanske, möjligen har gjort ett fel.
Herregud hennes liv måste vara så sjukt komplicerat.
Spännande att Anna ger oss content att spekulera över
Jag är rätt säker på att Anna tar tillbaka allt när första räkningen från advokaten kommer. För att det skulle gå till allmänt åtal (som bekostas av staten) kommer INTE att ske. Då hade det krävts betydligt starkare anklagelser, typ att hon var intagen på mentalsjukhus, alkoholklinik eller liknande. Att någon påpekar att Anna snott någon annans text är inte på långa vägar åtalbart. Men låt henne hålla på. I alla fall får vi djupt beroende bookomaner något att spendera vår tid på.
Citera
2022-01-20, 21:01
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Spännande att Anna ger oss content att spekulera över
Jag är rätt säker på att Anna tar tillbaka allt när första räkningen från advokaten kommer. För att det skulle gå till allmänt åtal (som bekostas av staten) kommer INTE att ske. Då hade det krävts betydligt starkare anklagelser, typ att hon var intagen på mentalsjukhus, alkoholklinik eller liknande. Att någon påpekar att Anna snott någon annans text är inte på långa vägar åtalbart. Men låt henne hålla på. I alla fall får vi djupt beroende bookomaner något att spendera vår tid på.

Gunilla Persson ville ju att skattebetalarna skulle stå för kalaset när hon ville stämma Stoppa Pressarna för förtal, det avslogs av JK då det inte låg under allmänt intresse.

Nu tror jag inte att det b a r a handlar om den där raptexten, eftersom Anna har under en tid tagit printscreens handlar det nog om mer saker som Anna blivit upprörd över.
På andra ställen.
Citera
2022-01-20, 21:03
Medlem
Citat:
Nu har jag tittat på klippet från liven. Jag tycker det är riktigt obehagligt att lyssna på henne dessutom bakom en svart ruta. Hon skulle behöva söka hjälp direkt. Stackars barn som har en mor som beter sig så på nätet. Hon har inte heller någon chans att få något jobb på grund av sitt beteende.Att jämföra sig med Carola är också helt sinnessjukt. Hon borde lägga ner nätet nu och leva sitt liv som hemmafru på landet med Roberto .

Ja, tänk att få in Anna Book på sin arbetsplats.
"Hej, det här är Anna, er nya kollega. Hoppas att ni kommer att trivas ihop"
Citera
2022-01-20, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Att Anna jämför sig med Carola är fan löjligt. Det är ju som att Eddie Meduza skulle jämfört sig med Elvis Presley typ 😂

Varför skulle det vara löjligt?

Anna är ju kollega med Celine Dion......
Citera
2022-01-20, 21:13
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Gunilla Persson ville ju att skattebetalarna skulle stå för kalaset när hon ville stämma Stoppa Pressarna för förtal, det avslogs av JK då det inte låg under allmänt intresse.

Nu tror jag inte att det b a r a handlar om den där raptexten, eftersom Anna har under en tid tagit printscreens handlar det nog om mer saker som Anna blivit upprörd över.
På andra ställen.
Så kan det vara. Men jag har MYCKET svårt att se att något som skrivits om Took-Anna når upp till den nivån att det skulle ha allmänintresse.

Dessutom är kraven inte alls lika strikta när en s k skvallersida skriver något. Folk förväntas förstå att det som står där är just skvaller.

Men om däremot en s k seriös tidning (Expressen, AB, DN etc) skulle skrivit något, så är risken/chansen att bli fälld större. Detta eftersom folk förväntar sig (fortfarande) att det som står där är sant. Förutom det har de medierna en större spridning till allmänheten. Tänk t.ex på Persbrandsmålet.

Så det är många parametrar att ta hänsyn till. Generellt kan sägas att det är MYCKET svårt att få någon fälld för förtal i Sverige.

Allt det här kommer advokaten förklara för Anna, innan han först lurat av henne lite pengar för konsultation, inläsning och förberedelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in