2022-01-10, 12:45
Medlem
Tuttlutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettstycklitenkatt
Muskliga handleder är efter all ridning.

https://postimg.cc/gallery/4JsRNgP
Här ser ni mer musklighet och då syftar jag inte på den stackars hästen 😔
Citera
2022-01-10, 12:52
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
https://postimg.cc/gallery/4JsRNgP
Här ser ni mer musklighet och då syftar jag inte på den stackars hästen 😔
Tvivlar på att det där är muskler, och då menar jag inte hästen.
Citera
2022-01-10, 13:13
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Bra sammanfattning och Anna är sjuk på riktigt. Till en början tänker nog de flesta av oss att hon är lyteskomik och ja förmodligen narcisist. Nu när jag läser detta inser jag att människan behöver hjälp på riktigt, hon är allvarligt psykiskt sjuk och då pratar vi inte enbart om narcissism

Anna har ju varit sjukskriven för depressioner och även panikångest.
Det började väl redan -87
I hennes "självbiograf" från 08, på typ 130 sidor nämner hon om sina psykiska problem, som har ju dykt upp med jämna mellanrum.
Anna förnekar att hon har problem med maten..
Hon är ätmissbrukare.Visar tecken på tvångsmässighet.
Efter mammans död blev hon otröstlig,därefter kom diskningen i Mello. Däremellan en massa utbrott, som uppenbarligen fortsätter.
https://stoppapressarna.se/svenskt/a...agde-sjalvmord
Citat:
– Jag sa flera gånger att jag tackar min lyckliga stjärna att jag har Roberto och mina barn för de var det enda som lyfte mig. Och hade jag inte haft dem, då hade jag nog varit ganska nära att ta livet av mig
https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjo...for-mig-sjalv/
Citat:
Hon slutade att röra på sig och gick åter upp i vikt. Anna ville inte längre leva och de enda hon orkade fortsätta leva för var man och barn.
Anna har ju uppenbarligen svårigheter med det sociala samspelet och med allt vad det innebär, det är grunden till mycket av hennes konflikter och obefintliga sysselsättning.
Så det är inget nytt under solen, hennes liv är som ett hamsterhjul.
Ibland står den still, ibland rullar det på.
Ibland fortare, ibland långsammare.
Annas "karriär" har till större delen bestått av arga utbrott, snarare än en artistisk karriär.
Citera
2022-01-10, 13:21
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Anna har ju varit sjukskriven för depressioner och även panikångest.
Det började väl redan -87
I hennes "självbiograf" från 08, på typ 130 sidor nämner hon om sina psykiska problem, som har ju dykt upp med jämna mellanrum.
Anna förnekar att hon har problem med maten..
Hon är ätmissbrukare.Visar tecken på tvångsmässighet.
Efter mammans död blev hon otröstlig,därefter kom diskningen i Mello. Däremellan en massa utbrott, som uppenbarligen fortsätter.
https://stoppapressarna.se/svenskt/a...agde-sjalvmord

https://www.hemtrevligt.se/hemmetsjo...for-mig-sjalv/

Anna har ju uppenbarligen svårigheter med det sociala samspelet och med allt vad det innebär, det är grunden till mycket av hennes konflikter och obefintliga sysselsättning.
Så det är inget nytt under solen, hennes liv är som ett hamsterhjul.
Ibland står den still, ibland rullar det på.
Ibland fortare, ibland långsammare.
Annas "karriär" har till större delen bestått av arga utbrott, snarare än en artistisk karriär.
Hon har en bit kvar till Curt Kobain…
Citera
2022-01-10, 13:38
Medlem
Flor-Idas avatar
"Hur jag än gör så är det fel och några av er har absolut för mycket fritid för att det ska vara hälsosamt allvarligt!!!!!"

Det är uttalandet kommer alltså från en kvinna som har fritid 24/7. Tycker hon att det är hälsosamt för henne själv? Hennes självinsikt ligger verkligen under noll.
Citera
2022-01-10, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Bra sammanfattning och Anna är sjuk på riktigt. Till en början tänker nog de flesta av oss att hon är lyteskomik och ja förmodligen narcisist. Nu när jag läser detta inser jag att människan behöver hjälp på riktigt, hon är allvarligt psykiskt sjuk och då pratar vi inte enbart om narcissism

Hon har uppenbart borderline med narcissistiska drag och det är en åkomma som inte går medicineras. Förmodligen får hon antidepressiv medicin mot ångest/nedstämdhet som kan ingå i diagnosen.
En borderlineperson tål inte kritik,inte ens välmenande "kritik" från en nära vän. Allt ska vara beröm och komplimanger.
Du får absolut inte säga emot,hur fint du än lindar in det,vad det än handlar om,kan vara en bagatell.
Borderline är en känslomässig störning som gör att personen tar allt,precis allt,personligt.
Dom är livrädd att bli övergivna,dom manipulerar och ljuger utan samvetskval.

Att hota med självmord är inte ovanligt,är ju också ett sätt att få uppmärksamhet,att vara i centrum.
Förmodligen har hennes toffel till man hört det flera gånger och vad kan han göra? Hon är myndig och ingen kan tvinga henne till psyket.
Personligen fattar jag inte hur han orkat leva med henne i alla dessa år. Men det är klart,han jobbar och får paus från henne på dagarna. Kommer hem till dukat bort och får en sängkamrat.. 🤮
Citera
2022-01-10, 14:10
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
"Hur jag än gör så är det fel och några av er har absolut för mycket fritid för att det ska vara hälsosamt allvarligt!!!!!"

Det är uttalandet kommer alltså från en kvinna som har fritid 24/7. Tycker hon att det är hälsosamt för henne själv? Hennes självinsikt ligger verkligen under noll.
Citat:
Genom att göra mer av samma sak bör du inte förvänta dig nya resultat.
Anna borde prova nåt nytt eftersom det hon kört med i snart 40 år inte funkar. 😊
Jag har lagom mycket fritid. Absolut inte för mycket. Använder inte all vaken tid till sociala medier. Vi vanliga arbetande människor ser vad som händer med c-kändisar som sitter med mobilen klistrad i handen dygnet runt.
Då blir det som för Anna. 🤳
Citera
2022-01-10, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Hon har uppenbart borderline med narcissistiska drag och det är en åkomma som inte går medicineras. Förmodligen får hon antidepressiv medicin mot ångest/nedstämdhet som kan ingå i diagnosen.
En borderlineperson tål inte kritik,inte ens välmenande "kritik" från en nära vän. Allt ska vara beröm och komplimanger.
Du får absolut inte säga emot,hur fint du än lindar in det,vad det än handlar om,kan vara en bagatell.
Borderline är en känslomässig störning som gör att personen tar allt,precis allt,personligt.
Dom är livrädd att bli övergivna,dom manipulerar och ljuger utan samvetskval.

Att hota med självmord är inte ovanligt,är ju också ett sätt att få uppmärksamhet,att vara i centrum.
Förmodligen har hennes toffel till man hört det flera gånger och vad kan han göra? Hon är myndig och ingen kan tvinga henne till psyket.
Personligen fattar jag inte hur han orkat leva med henne i alla dessa år. Men det är klart,han jobbar och får paus från henne på dagarna. Kommer hem till dukat bort och får en sängkamrat.. 🤮
Kan inte begära mer från en ” Retarded” Mycket simpel i sina behov. Mat i magen och sex då klarar sig Mi Amor. Men…han som hennes man har ett stort ansvar att ta hand om din rabiata fru!
Citera
2022-01-10, 14:35
Medlem
Kloka ord från Anna.
”Det lilla i livet är det stora”. Lider av Anna-fatigue f.n. Satan vad destruktiv och obehaglig hon är. Nu ska allt vara myspys, brasor, naturbilder och harmoni (för henne alltså, det är allt som räknas). Nu ska alla glömma hennes bryt.

Ja visst behöver hon egentligen hjälp, men det är rätt kört eftersom hon inte är mottaglig på eget initiativ-hon tycker ju som bekant att allt som går snett är 100% andras fel. Nästa gång hon hotar med självmord på sociala medier hoppas jag någon ringer polisen (har inga förhoppningar om att Roberto har stake nog att köra dit henne) så de faktiskt tar henne till psykakuten och kanske förhoppningsvis rent av får ett LPT-beslut på henne(chansen är liten, jag vet). Det är den vägen anhöriga har att gå i sådana här situationer(men det drar man sig normalt länge för då det är jobbigt och uppslitande för alla), då får hon en journal på sitt beteende och det finns dokumenterat. Tanken på det kanske avskräcker henne lite från att starta sådana här föreställningar nästa gång. Kanske.
Tyvärr sitter en massa naiva kärringar och köper människans lögner rakt av och det är typiskt.
Senast redigerad av PannaSnook 2022-01-10 kl. 15:01.
Citera
2022-01-10, 14:57
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Vad Anna lärt sig är ju just att snyft och gråt ger uppmärksamhet.

Varför ändra på ett vinnande koncept?

Hon har inga andra verktyg. Ibland tröstar nog 25 DM henne för stunden. Då slutar det riva i kropp och ande och hon lagar mat och njuter. Detta är så klart kortvarigt, lite som en missbrukare.

Det finns ingen grundtrygghet eller självkänsla. Och det har absolut inget med hennes spanska arv att göra ( att hon har ett ”rikt” känsloliv dvs)
Citera
2022-01-10, 15:00
Medlem
Den där instastoryn hon gjorde i förra veckan om att någon kört in ett träd och hon önskade att det var hon, det var ingen metafor. Det skedde en singelolycka vid hållplats Tallbacken precis utanför deras hus. Troligen var väl någon i familjen inblandad.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/t...bil-pa-vag-900

Edit: bättre karta från UNT men det är bakom betalvägg för icke prenumeranter.
https://unt.se/artikel/just-nu-trafi...g-900/l71k0w0l
Senast redigerad av Unattested 2022-01-10 kl. 15:07.
Citera
2022-01-10, 15:05
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unattested
Den där instastoryn hon gjorde i förra veckan om att någon kört in ett träd och hon önskade att det var hon, det var ingen metafor. Det skedde en singelolycka vid hållplats Tallbacken precis utanför deras hus. Troligen var väl någon i familjen inblandad.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/t...bil-pa-vag-900

Jaha…. isf är det väl nån bil på verkstad?

Så hon önskade att det var hon? För att hon är god och medkännande?

Isf inte heller helt friskt tänk gentemot familjen. Jättekonstig kommentar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in