Skrattar så gott ibland när jag tittar på ABC-news.
I går var det fullt med bilder från den stora händelsen när hon och (banko-)mak(t)en gick på lokal
och såg Premiäruppträdande "Jul på H@mb börs" med bland annat John Lundvik, Tusse mfl.
”
Älskade finaste, godhjärtade John L” blev ihärdigt tackad & taggad i bilderna.
”Oj oj oj, kan vara det vackraste jag hört på länge. Star star star you are” skriver Anna när hon hört hans nya jullåt.
Tusse blev också hyllad.
”Så begåvad, så fin, så varm” ”Hade en magisk klang och ton på rösten”
Tusse och SarahDF sjöng
”en fin duett” medan John L och Linda P framförde
”gårdagens i särklass bästa duett”.
LindaP
”sångerska av RANG”, ”VILKEN KLANG & höjd – älskar tonaliteten, känslan & fraseringarna”
(Försöker Anna visa hur bra hon kan bedöma … för t ex Talang, IDOL eller liknande?)
Och så klämmer hon in ett
”Ett Extra TACK till @ JohnL YOU know why”
(här blir man nyfiken, menar hon Tack för det hole show, eller?)
Får en känsla av att Anna inte är fullt så imponerad av SarahDF.
På bilden med SarahDF skriver Anna:
[SarahDF]
”Jobbade hårt med publiken för att värma upp efter pandemin och en lång scenshows dvala”
(inget beröm där inte!)
... därefter, fortfarande på samma SarahDF-bild, övergår hon till att hylla ljus & ljud:
”Otroligt vackert ljus och en MAGISKT BRA Liveorkestern gav såååå mycket musikalisk kärlek och gåshud på hela kroppen
– gud sååå fint ni spelade på @ stjärnklart.se”
Och på h@mb. börs känner sig Anna hemma, faktiskt överallt till och med på Scenen.
Ja alla blev så hyllade, även servitrisen J
”hon var otrolig”. ”FINA MÄNNISKOR FINNS. J du är en av dem.”
Men Plura då, han nämndes inte och ingen bild fanns eller var han bara med på affischen?
(ja, jag vet inte jag var inte där)
Efter denna höjdarkväll var Anna tvungen att ändra sina lördagsplaner TOTALT
och bege sig dit där VÄRMEN verkligen finns, nämligen till KickiOtto.
Där finns
”Kaffe, värme från Pizzaugnen, levande ljus, trevlig personal & gäster. Tänk vad
mycket vänliga människor jag möter och allt börjar alltid med det enklast i livet … Ett leende & vänligt inställt sinne”.
Ja tänk vilken upplevelse att ta sina slantar för att gå ut och äta … och få träffa självaste AnnaB
i en lokal som nu allvarligt börjar konkurrera med Espanja om titeln ”Andra hem”.
Anna har haft en kanonhelg med underhållning, äkta värme, hon har en underbar man,
en stor säng att bädda och därtill ett gäng slitstarka och prisvärda läsglasögon i varierande modell och färger.
Så härligt!