2021-08-31, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Nåja nu vet vi ju faktiskt inte alla omständigheter och kan inte avgöra om läkaren tagit ett kompetent beslut eller ej.

Tog de sänka/crp så får man hoppas att läkaren fann det väl motiverat att skriva ut antibiotika pga att det var mer än en vanlig förkylning. I Sverige brukar läkare inte skriva ut så generöst med antibiotika som i tex USA där man tom föreskriver det till friska med ledprotes som besöker tandhygienist…
Senast redigerad av Omniman 2021-08-31 kl. 11:19.
Citera
2021-08-31, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Tog de sänka/crp så får man hoppas att läkaren fann det väl motiverat att skriva ut antibiotika pga att det var mer än en vanlig förkylning. I Sverige brukar läkare inte skriva ut så generöst med antibiotika som i tex USA där man tom föreskriver det till friska med ledprotes som besöker tandhygienist…

Ja och ska Vanessa tillbaka och ta nya prover så är det mer än vanlig halsfluss. Har haft det ett flertal gånger och då bara blivit ombedd att höra av mig om jag inte blir bättre. Aldrig att jag blivit tillbaka kallad redan vid första besöket
Citera
2021-08-31, 11:47
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Snälla kan någon förstå det här???
https://postimg.cc/8FK2vbjK
Vuxna dottern är sjuk (förSkyld ) och morsan lägger ut den här bilden. Varför????

Ojdå.....Anna fick ändra sin dag på grund av Vanessas sjukdom.
Stannar hon hemma och vabbar?
Citera
2021-08-31, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Jag menade Vanessas vänner.
👍
Citera
2021-08-31, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Ojdå.....Anna fick ändra sin dag på grund av Vanessas sjukdom.
Stannar hon hemma och vabbar?
Hahaha 😂😂😂
Citera
2021-08-31, 12:18
Citat:
Ursprungligen postat av Stolpen22
Fast om hon fick antibiotika utskrivet så är det ju ingen vanlig förkylning. Och gör antibiotikan nytta så tror jag också att hon är på benen om ett par dagar.
Efter tjat brukar somliga få penicillin..kanske de ville bli av med tookan?
Den där hostmedicinen bör inte brorsan eller morsan nalla av..
Citera
2021-08-31, 12:41
Medlem
Finns inga barn som behöver passning så någon egentid för att gå på löpband när alla fortfarande sover är väldigt märkligt.
Anna har väl egentid dygnet runt, alla sk möten verkar också vara egentid, frisörbesök, botox osv
Citera
2021-08-31, 12:53
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Helt riktigt. Hon är en kombination av psykopat och narcissist. Då kan man inte läsa av andra och man saknar brist på empati. Det finns ju grader i helvetet. Men det som många gör är att de härmar andra "normala" människors beteenden. Men de vet inte vilken grad som är accepterat. Anna är ju dessutom gränslös i sitt beteende så alla fejkade känslor blir gigantiskt överdrivna. Därför pratar hon om självmord - utan en tanke på att hennes egen familj kan läsa vad hon skriver. Hon kräver bara uppmärksamhet. (Precis som många andra av Flashbacks mer populära trådars huvudpersoner.) De blir åtlöjen och drivs med. Men ingen kan ta dem på allvar.

Det var väl i början av sommaren eller under våren Anna hintade om att hon måste fundera över att ta ett jobb där hon skulle bli förnedrad. Men det var ju pengar (inte särskilt mycket pengar heller) resonerade hon och tackade ja. Med största säkerhet var det resultatet av det beslutet vi såg i fredags. Förnedrad i "sin egen kanal" på bästa sändningstid en fredagskväll.

Anna försöker väl bortförklara det med att pengarna måste in, men hon hade kunnat jobba som personlig assistent ett par helger för att få ihop samma pengar. Om det är kris. Men det är det ju aldrig. De här artisterna som underhåller i T V idag är riktiga artister som sjunger och spelar för att de är musikanter och spelmän, de är proffs helt enkelt. Jag är övertygad om att de kom till studion, repade och sedan gick till sin loge för att vänta. Jag är lika övertygad om att Anna hände runt logen och var odräglig och ville ha någon slags bekräftelse på att hon var en artist som dem. Vilket hon inte fick. Då blir en psykopat kränkt. Förmodligen var hon så jobbig och påträngande att andra upplevde det som pinsamt och de riktiga artisterna började ignorera henne. Det är den enda rimliga förklaringen.

Anna kunde ha tackat nej, men valde att göra det för en stund i rampljuset. Eftersom hon själv har sagt att TV4 är hennes egen kanal så är det beviset på att hon är en psykopat. Hon känner sig så hemma i TV4 studios att hon antagligen går runt och hälsar på sminköserna och berättar för GES var deras loger är och förklarar för dem hur det går till när man gör TV. Jag kan se det framför mig. Jag är även säker på att hon typ snodde Strömstedts snusdosa eller liknande. Som en souvenir och av ren elakhet.

Var Anna med på Hellenius hörna i fredags ?
Citera
2021-08-31, 13:08
Medlem
Liven är igång. Kom just in men hon pratar om hur hon vill bli begravd, att hon inte kommer gå med på att vara med i Fångarna på Fortet igen även om hon blir erbjuden mm. Hon verkar forcerat ”uppåt” med mycket, mycket bitterhet bubblandes under-mer än vanligt.
Jobbigt att se på.
Citera
2021-08-31, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Liven är igång. Kom just in men hon pratar om hur hon vill bli begravd, att hon inte kommer gå med på att vara med i Fångarna på Fortet igen även om hon blir erbjuden mm. Hon verkar forcerat ”uppåt” med mycket, mycket bitterhet bubblandes under-mer än vanligt.
Jobbigt att se på.

Hörde du när hon fick frågan om vad hon är mest stolt över utöver man och barn?

3 saker:

Hon är RAK och då förtydligar hon med största allvar att hon inte menar att hon är RAK i kroppshållningen utan till sättet 😂 Drar sen flera exempel på vad att vara rak innebär. Tex säga till Kin att sorgen efter mamman INTE kommer blir lättare med tiden. Att vara rak är också att under väninnans förlossning säga emot barnmorskan som peppar att det snart är över. För det VISSTE ju Anna att det var LÅNGT kvar!

Hon är också stolt över sin stora empati och han inte dömer andra människor. Sen går hon raskt över till att bli oempatisk och döma resten av Sverige eftersom vi inte är som hon 😂

Alltså jag hoppas verkligen hon sparar den här liven för den är full av godbitar.
Citera
2021-08-31, 13:21
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
En 19-åring som orkar äta, dricka och duscha ska rimligen inte behöva ta upp en massa tid från sjukvården för en förkylning. Jag är övertygad om att det är Anna som tjatar och kräver all denna uppmärksamhet. Jag bettar mitt fb-konto på att Vanessa är på benen om ett par dagar. Annas uppfostran är bedrövlig. Samma som när Felicia behövde ambulans när hon klämde finger i ett notställ.

Nja, det var lilla sjuklingen och olycksfågeln Vanessa som gjorde illa sig när hon klämde sig i notstället, men Fetlicia åkte ju ambulans vid sin medverkan av Farmen VIP. Antar att "barnen" gillar att åka ambulans i den familjen.
Citera
2021-08-31, 13:27
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysarn888
Var Anna med på Hellenius hörna i fredags ?
Med och med... hon var med som en statist för att illustrera hur det skulle kunna se ut om man spelade in Fångarna på fortet i TV4s studio. Hon och den sk Kicken var iförda Fångarna-dräkter och låtsades springa genom studion medan Hellenuis intervjuade riktiga artister. Och det var det liksom. Förnedringen var total.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in