2017-01-26, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Jag är inte riktigt med på vad som hände i programmet Fick hon nya möbler och maskiner? Vad var det som var hennes upprättelse?

Tror inte hon fick nya möbler & maskiner men hon fick ju TV-tid att synas och framföra sina åsikter. Att hon är helt ute & cyklar begriper hon dock inte själv.

Undrar en sak efter programmet: i media har hon tidigare påstått att köksön var ett fuskbygge som riskerade att rasa ihop men i programmet igår så sa hon inte ett pip om det, hon hyllade däremot förvaringsmöjligheterna som lådorna i köksön ger henne. Kanske blev lite väl magstarkt även för Anna att i tv komma med det byggfuskargumentet?

Märklig människa med skev inställning till det mesta, tragiskt att se.
Citera
2017-01-26, 04:03
Bannlyst
I nån mån är Anna Book lite som politiker i det här landet. När dom har fått lite medial uppmärksamhet så är det omöjligt för dessa att gå till arbetsförmedlingen och ta ett vanligt jobb.

Det värsta är väl paret Zacharias, där både Kalle och tjejen hade kopplingar med någon i SVT. Dom fick jobb inom den statliga televisionen enbart genom kompiskontakter.

Grattis säger jag, men tittar man på dem SVT sagt nej till. Filip och Fredrik, Edvard Blom, Erik och Mackan! Listan kan bli hur lång som helst av lite annorlunda, men älskade tv-personligheter som inte passar in i SVT.

Varför jobbar ens Clas Elfsberg fortfarande? SVT gjorde pompa när han gick i pension.

Varför jobbar han fortfarande efter 65 års ålder?

Han har ju gått i pension!
Senast redigerad av Kvinnojouren 2017-01-26 kl. 04:55.
Citera
2017-01-26, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Jag är inte riktigt med på vad som hände i programmet Fick hon nya möbler och maskiner? Vad var det som var hennes upprättelse?

Hon sa i sin Periscope nån dag att hon "vunnit' och att renovering ska påbörjas om några veckor, samt att dom skulle få åka och byta ut sina vitvaror till det dom verkligen ville ha.
Citera
2017-01-26, 07:16
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla
Tror inte hon fick nya möbler & maskiner men hon fick ju TV-tid att synas och framföra sina åsikter. Att hon är helt ute & cyklar begriper hon dock inte själv.

Undrar en sak efter programmet: i media har hon tidigare påstått att köksön var ett fuskbygge som riskerade att rasa ihop men i programmet igår så sa hon inte ett pip om det, hon hyllade däremot förvaringsmöjligheterna som lådorna i köksön ger henne. Kanske blev lite väl magstarkt även för Anna att i tv komma med det byggfuskargumentet?

Märklig människa med skev inställning till det mesta, tragiskt att se.

Hon visade alla "fel" på periscope igår, innan programmet.
Bänkskivan på köksön var inte måttbeställd, utan skarvad. Vilket försvårade Annas liv, då hon inte kunde baka på den.

Måste säga att jag tycker liiite synd om Annapanna. Hon var så strålande glad och uppåt i livesändningen igår. För att sedan knockas fullständigt av all kritik på i princip alla plattformar i sociala medier.

Själv kunde hon inte se Arga snickaren igår, då boxen var sönder och hon inte kunde se på 5:an (hur kan ALLT vara sönder i hennes hem?!). Förväntar mig till 110% att hon kommer gå ut i media och vara förtvivlad över klippningen samt allt hat hon fått utstå pga. den. Vilket såklart bara kommer att lägga ännu mer ved på brasan.
Citera
2017-01-26, 07:20
Medlem
Photoshoppeds avatar
På Bloggbevakning har man lyckats föreviga alla kritiska kommentarer på Bokskans insta. Eftersom hon såklart inte hinner med att blocka alla som säger dumma saker om hur otacksam hon varit när hon fått sitt hem renoverat, har hon nu gjort sin insta privat. Det är ju att beklaga. Hur ska vi nu få ta del av hennes fantastiska matlagning?
Citera
2017-01-26, 07:54
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
På Bloggbevakning har man lyckats föreviga alla kritiska kommentarer på Bokskans insta. Eftersom hon såklart inte hinner med att blocka alla som säger dumma saker om hur otacksam hon varit när hon fått sitt hem renoverat, har hon nu gjort sin insta privat. Det är ju att beklaga. Hur ska vi nu få ta del av hennes fantastiska matlagning?

Anna fick tips om Bloggbevakning på periscope igår. Då ilsknade hon till och sa att hon inte bloggade och inte bryr sig om vad folk skriver om henne. Vilket tyder på att hon vet mer om Bloggbevakning, än vad jag gör. Får gå in och kolla nu.

Hittade inte en enda positiv kommentar om henne på Facebook under Arga snickaren-avsnittet igår.

FAN ANNA, läser du här, så vill jag säga att jag tycker lite synd om dig efter alla skriverier nu. MEN, du bäddar ju till stor del för det själv! Och du, du försummar din älskade familj när du fokuserar så hårt på dig själv och sociala medier. Inte ens när din familj talar med dig eller kommer in i rummet, väder du blicken från telefonen. Men du talar gärna vitt och brett om (privata) saker som handlar om dina barn med främmande människor på nätet. Det är rätt tragiskt att se en vuxen människa bete sig så.
Senast redigerad av Pripps3.5 2017-01-26 kl. 08:04.
Citera
2017-01-26, 09:17
Medlem
Loquitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Anna fick tips om Bloggbevakning på periscope igår. Då ilsknade hon till och sa att hon inte bloggade och inte bryr sig om vad folk skriver om henne. Vilket tyder på att hon vet mer om Bloggbevakning, än vad jag gör. Får gå in och kolla nu.

Hon kallade tom Camilla (som driver bloggbevakning) för en "stupid motherfucker" 😀
Senast redigerad av Loquita 2017-01-26 kl. 09:19.
Citera
2017-01-26, 09:30
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Hon kallade tom Camilla (som driver bloggbevakning) för en motherfucker 😀

Det missade jag. Däremot hörde jag när hon sa att den bästa och värsta kommentaren till någon man ville sätta på plats var, "du är en stor bajskorv!". Iof. sig lika moget som motherfucker.

Jag begriper inte vad det är som driver henne till att fläka ut sig som hon gör?
Hur kan hon ta kommentarer från främmande människor på så stort allvar?
Hon suger i sig (falska) kommentarer om hur fin hon är, och raderar allt (inbillat) negativt med stor frenesi. Gillar hon att vara en av Sveriges största driftkuku?

https://twitter.com/hashtag/annabook
Citera
2017-01-26, 10:22
Medlem
kostymnisses avatar
Det där med köksbordet som innan skulle tagit 16 pers?
När man såg avsnittet så är det någon dörr rätt nära bordskanten (mot lägenheten till) och om det skulle ha varit ett bord som tar så mycket folk hade alltså bordet tvingats täcka den delen. Hur hade hon tänkt lösa det?
Det är inte direkt jätteplats hon har hemma heller så vad tusan tänkte hon där?

Såg jag förresten rätt att det var två fåtöljer som satt ihop med ett buntband undertill? Att två fåtöljer glider ifrån varandra är ju logiskt (speciellt rätt på ett trägolv som så många redan påpekat) då det är två möbler... Jisses.

Varför i h-e kör hon torktumlaren i 3-4 timmar? Det är ju inte konstigt att det inte blir energisnålt då. Det torkar ju inte mer ändå utan torkar ju mer för att det gått så lång tid.
Sedan tyckte hon tydligen det såg ut som det brunnit i taket av det, dels ser inte brännskador i tak ut så och dels får hon ju fan skylla sig själv när hon gör så...

Förövrigt måste hela lägenheten och området rimma illa med hur otroligt fin och stor artist Book-stödet är. Med tanke på hennes grandiosa karriär med alla världshits och globala tv-framgångar trodde man ju att hon bodde på en herrgård nånstans...
Citera
2017-01-26, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Förövrigt måste hela lägenheten och området rimma illa med hur otroligt fin och stor artist Book-stödet är. Med tanke på hennes grandiosa karriär med alla världshits och globala tv-framgångar trodde man ju att hon bodde på en herrgård nånstans...

Hon bor ju vid Hagaparken, granne med kronprinsessan Victoria och prins Daniel, det har hon ju påpekat hundratals gånger. Kan väl inte bli finare?
Senast redigerad av Faglum 2017-01-26 kl. 10:44.
Citera
2017-01-26, 11:40
Medlem
cosmic_dancers avatar
Tror knappast de hade middagar för 14-16 pers innan Deras gamla köksbord var lika stort som det nya de fick. Nä Anna det blir inte torrt på en gång i en diskmaskin ofta får man vänta lite innan man plockar ur allt. Om tvättmaskinen inte centrifugerar så kanske ni ska kolla i manualen.

Tidigare grät hon att köksön hade gått mitt itu och det gick inte att förvara något då lådorna lossnade eller hur det var. Nu var köksön det bästa de fått. Hur ska hon ha det. Var heller inget grin nu som tidigare att köksbordet gått sönder flera gånger under året.

Anna har haft ett tufft och svårt år på grund av detta fuskbygge och det får man ju givetvis förstå. Kan inte tänka mig något mer fasansfullt än att ha fått så mycket nytt. Sen fick hon givetvis svälja mycket skit av Anders som enbart sa sanningen fast det tål givetvis inte Anna. Hon har ingen offerkofta på sig inte....
Citera
2017-01-26, 12:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faglum
Hon bor ju vid Hagaparken, granne med kronprinsessan Victoria och prins Daniel, det har hon ju påpekat hundratals gånger. Kan väl inte bli finare?
Hon bor i Frösunda, ett par kilometer från kungligheterna och E4 som skiljer dom åt. Det är väl ungefär som att påstå att man bor granne med kungen när man bor på Kungsholmen eller Hammarby sjöstad.

Området är väl rätt OK, bostadsrätter som byggdes för 13-14 år sedan har jag för mig. Har en polare som köpte ungefär samtidigt alldeles nära AB och motsvarande typ av lägenhet. Finns inte en tillstymmelse till förfall där och vad AB med familj gjort med lägenheten för att behöva en totalrenovering för ett år sedan är en gåta. Att sedan demolera lägenheten på nytt på ett år är bara sjukt.

https://www.hitta.se/kartan!~59.3717...37076:18.01575
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in