Citat:
Ursprungligen postat av
BV56
Det går hyfsat bra att som kändis hålla sig undan om man inte vill visa sina plastikoperationer, fullproppade skräpförråd, gråtattacker, matlagning, bajskorvskommentar m.m.
Det är väl just det här som gnager mig. Jag tycker det är så sorgligt att hon ska behöva "hålla sig undan." Alla människor får sin energi från olika saker. Just Anna verkar få sin från att synas och höras. Hon trivs med att öppna sig, berätta om sitt liv och sina känslor. Folk verkar vilja lyssna och hon har ju onekligen ett underhållningsvärde.
Men varför måste den här skammen prackas på henne? Varför ska hon behöva höra att hon är ful, galen, att hennes familj är si och så, att hon borde hålla sig undan från sociala medier osv?
Klart Anna har ett val om hon vill synas eller inte, men journalister och privatpersoner har väl också ett val? Man väljer väl som journalist hur man framställer en människa som man skriver om? Man väljer väl som privatperson vad man fokuserar på när man kommenterar någons instagram? Om man vet att Anna Books vikt har varit föremål för skvaller och skitprat i 20+ år, varför väljer man då att nämna just vikten i sin kommentar?
Det här är ju såklart ingenting som är unikt för Anna utan det gäller alla kändisar. Jag tycker det är jättekonstigt faktiskt. Men jag kanske är konstig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Mår Anna bra, tror/tycker du?
Hon är inte på sin vakt, hon är fullständigt hämningslös.
Miljön, hon befinner sig i har hon till stor del skapat själv.
Jag vet inte, jag trodde förut att hon mådde dåligt men efter att jag såg henne i Breaking News och hon förklarade det där med skillnaden mellan att vara "känslig" och att vara en "känslomänniska" så har jag börjat fundera på om det inte är så att hon bara reagerar ovanligt starkt på helt vanliga känslor.