Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Andra klagar inte va, som är med i såna här bygg/inredningsprogram, eller hur?
Jag har länge inte BEGRIPIT HUR FOLK KAN LÅTA SINA HEM VÅLDTAS av utomstående.
Hur kan folk vara så blåsta.
Men folk har för mycket heder för att gnälla om det efteråt?
Eller så ger man dem inte chans,
däremot gav man Anna en chans.
Detta kan ju vara störande i sig.
Men, men, då vet man, människor som visar sig överlyckliga över att Arga snickarn, eller Bygglov eller andra såna här taffliga tv-hantverkare,
1. Är det för det första inte överlyckliga (de bara låtsas att de är det)
2. Upptäcker mer än ofta hur fruktansvärt missnöjda de är med lösningarna
3. Får krackelerande inredning, möbler och vitvaror som tack av TV
4. Får sina hem förstörda
(Jag vill bara foga in dessa faktum i tråden, för jag retar mig på den delen också. Anna är ju väldigt, väldigt blåst, det kan jag hålla med om, men Arga snickarn-gänget är också osympatiskt.)
Arga snickaren verkar vara en trevlig karl, med mycket tålamod. Jag tycker inte han verkar arg!
Anders borde ha varit riktigt arg för det finns ingen anledning att hjälpa folk, som inte ens är tacksamma.
Dessa inredningsprogram är förnedrings TV när det är som bäst. Dessutom lär man sig en del om bygg och renovering, och om hur en del folk är. Det vi såg var tiggeri upphöjt till en dygd. Det var ett bottennapp från Anna Book. Vet hon inte att "man ska inte skåda en given häst i munnen", då det är dålig uppfostran att vara kritisk till gåvor. Om hon tackade arga snickaren, efter programmet och visste att det är god fostran så varför lät hon snåltarmen styra året därpå?
Vuxna människor köper möbler själva. Det hör till vardagen att köpa vitvaror och vid behov betala den extra tusenlappen det kostar att få hemkörning och installation.