2017-01-25, 21:41
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Haha, och hon som var så stolt över att få vara med igen. Hon t o m kallade det för upprättelse.

"Låt hyllningarna strömma in", tänkte Anna och tittade in på instagram...

Det enda hon var nöjd med var ju det där lilla rummet dom minsann själva hade spacklat och målat. Där var det ren och skär kvalitet.
Citera
2017-01-25, 21:48
Medlem
dialektikers avatar
Andra klagar inte va, som är med i såna här bygg/inredningsprogram, eller hur?
Jag har länge inte BEGRIPIT HUR FOLK KAN LÅTA SINA HEM VÅLDTAS av utomstående.
Hur kan folk vara så blåsta.
Men folk har för mycket heder för att gnälla om det efteråt?
Eller så ger man dem inte chans,
däremot gav man Anna en chans.
Detta kan ju vara störande i sig.
Men, men, då vet man, människor som visar sig överlyckliga över att Arga snickarn, eller Bygglov eller andra såna här taffliga tv-hantverkare,
1. Är det för det första inte överlyckliga (de bara låtsas att de är det)
2. Upptäcker mer än ofta hur fruktansvärt missnöjda de är med lösningarna
3. Får krackelerande inredning, möbler och vitvaror som tack av TV
4. Får sina hem förstörda

(Jag vill bara foga in dessa faktum i tråden, för jag retar mig på den delen också. Anna är ju väldigt, väldigt blåst, det kan jag hålla med om, men Arga snickarn-gänget är också osympatiskt.)
Citera
2017-01-25, 21:49
Medlem
Yup.. 45 kommentarer har 'magiskt' sjunkit till 20 på instagram.. Och bara hjärtan och gulligull kvar!
Citera
2017-01-25, 21:51
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Haha, och hon som var så stolt över att få vara med igen. Hon t o m kallade det för upprättelse.

Ja! Hon lever helt i sin egen drömvärld. Hon har ju tom kvar den periscope-sändningen där hon är så stolt över det, den ryker ju garanterat nu. Säger att hon hoppas hon kan inspirera andra genom det här, jo tjena, gick ju sådär... Det här måste ju vara en ny bottennivå för Anna.
Senast redigerad av Aigis 2017-01-25 kl. 21:53.
Citera
2017-01-25, 21:52
Medlem
What, jävla tur man inte har instagram...

"Följer du redan annatoledanobook? Logga in om du vill se hens foton och filmklipp."

HENS, HENS...
Citera
2017-01-25, 22:04
Medlem
Ansjovisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaftesbury
Var håller hennes försvarare och fd.älskare Ansjovisar hus? Nu behöver Lilla Anna all stöd hon kan få!
Jag är här.

En kort kommentar bara då jag måste åka och stötta Anna Book nu i det sorgearbete Anna Book och hennes familj samt vänner nu måste genomleva.

Kanal 5 har på ett ytterst vidrigt och osympatiskt vis utnyttjat Anna Book då de vinklat och klippt i hop detta rappakalja till TV-program.

Scener där Anna Book skämtade då kamerainställningar, ljus och ljud testades har fabricerats som sanning.

Detta är på inget sätt okey och kanal 5 kan se fram mot en fet stämning.

Ha en fortsatt trevlig kväll i tråden.
Citera
2017-01-25, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Andra klagar inte va, som är med i såna här bygg/inredningsprogram, eller hur?
Jag har länge inte BEGRIPIT HUR FOLK KAN LÅTA SINA HEM VÅLDTAS av utomstående.
Hur kan folk vara så blåsta.
Men folk har för mycket heder för att gnälla om det efteråt?
Eller så ger man dem inte chans,
däremot gav man Anna en chans.
Detta kan ju vara störande i sig.
Men, men, då vet man, människor som visar sig överlyckliga över att Arga snickarn, eller Bygglov eller andra såna här taffliga tv-hantverkare,
1. Är det för det första inte överlyckliga (de bara låtsas att de är det)
2. Upptäcker mer än ofta hur fruktansvärt missnöjda de är med lösningarna
3. Får krackelerande inredning, möbler och vitvaror som tack av TV
4. Får sina hem förstörda

(Jag vill bara foga in dessa faktum i tråden, för jag retar mig på den delen också. Anna är ju väldigt, väldigt blåst, det kan jag hålla med om, men Arga snickarn-gänget är också osympatiskt.)

Arga snickaren verkar vara en trevlig karl, med mycket tålamod. Jag tycker inte han verkar arg!

Anders borde ha varit riktigt arg för det finns ingen anledning att hjälpa folk, som inte ens är tacksamma.

Dessa inredningsprogram är förnedrings TV när det är som bäst. Dessutom lär man sig en del om bygg och renovering, och om hur en del folk är. Det vi såg var tiggeri upphöjt till en dygd. Det var ett bottennapp från Anna Book. Vet hon inte att "man ska inte skåda en given häst i munnen", då det är dålig uppfostran att vara kritisk till gåvor. Om hon tackade arga snickaren, efter programmet och visste att det är god fostran så varför lät hon snåltarmen styra året därpå?

Vuxna människor köper möbler själva. Det hör till vardagen att köpa vitvaror och vid behov betala den extra tusenlappen det kostar att få hemkörning och installation.
Citera
2017-01-25, 22:12
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penguina
Tunnan har stängt sin insta nu. Hyllningarna uteblev, så nu skall det raderas och blockas.

Men hennes två-tre följeslagare måste väl fortsatt hyllat henne?

Om nu vitvarorna inte fungerar som de ska, varför inte åtgärda problemen själv. Ring en elektriker som vanligt folk skulle göra. Är väl knappast Anders fel att torktumlaren inte torkar torrt ordentligt. Men givetvis ska hon helst av allt få en helt ny lägenhet hon som öppnat upp stt hjärta så
Citera
2017-01-25, 23:54
Medlem
Må personer som Anna Book brinna i helvetet, fan det jag såg på Arga snickaren nu var vidrigt.

Hur fan kan man vara så jävla tafatt, fan önskar att någon dunkar ner henne, helvete vad arg jag blir.

Man hade tydligen ork att bredspackla det där lilla skitrummet men inte sätta dit sockeln under diskmaskinen? Ta bort skiten istället då? Samma sak med tvättmaskinen? Fungerar inte torkningen, inte fan låter man maskinen köra i 3-4 timmar? En normalt funtad människa använder sin garanti om den nu var trasig och byter ut den, eller ringer dit en reparatör? Märker man att hela badrummet fylls med varm ånga, öppna fläkten då? Finns fasiken alltid frånluft i alla dagens badrum.

Fotpallen, ja vad ska man säga. Vet inte hur man lyckas skita ner den så förbaskat? Sitter de med skorna på i soffan? Eller klagandet på soffan? Köp en ny om man inte är nöjd? Idiot alltså!

Satt de 16-18 pers kring köksbordet tidigare? Vad är det frågan om? Inte funderat på att flytta till något större? Nej det hör inte till det normala att man har middagar för 16-18 pers i en till synes normalstor lägenhet, allafall vad jag vet? En sak om man bor i hus med trädgård och duka långbord ute, men där i den där "matsalen", inte en chans.

Var tydligt i kvällens avsnitt att det där är en människa med grava problem, och samtidigt som jag känner stark avsky till både Anna och hennes inkompetenta man är det samtidigt lyteskomik på hög nivå.

Som jag sagt tidigare, tycker Anna ska skaffa sig ett riktigt jobb, slipper maken jobba dubbelt och hon får något att göra på dagarna. Tror att hon idag enbart sitter hemma och letar problem i allt och alla.

Skulle skämmas som fasiken om det där var min morsa, hade flyttat hemifrån direkt och inte velat se människan igen. Usch
Citera
2017-01-26, 00:13
Medlem
kukflashs avatar
Klagande angående fotpallen så kunde hon lagt dit en filt istället. Hoppas hon inser hur hatad hon är
Citera
2017-01-26, 00:30
Medlem
ArchStantons avatar
Jag måste helt klart omvärdera underhållningsvärdet i att sitta och titta på när målarfärg torkar.

Kanal5s "Vad hände sen"-arga snickaren (men man har sparat in på att köpa tid av Anders själv) generellt och i synnerhet inslaget med Anna "kan göra vad som helst för lite mediatid" Book är i särklass det lägsta skit jag sett. Fy fan. Handla vad du vill ha för möbler själv om det inte duger och håll käft!
Citera
2017-01-26, 03:12
Medlem
Jag är inte riktigt med på vad som hände i programmet Fick hon nya möbler och maskiner? Vad var det som var hennes upprättelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in