2021-07-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Den diskussionen har förts här i tråden tidigare och ett möjligt scenario när det bla gällde fingret som "klämdes i ett notställ" och handen som skadades "av en boll" så kan man ju misstänka andra bakomliggande orsaker.
Tjejen mår naturligtvis lika dåligt som Anna, speciellt som Anna flera gånger har mer eller mindre mobbat henne och kallat henne "råtta" och andra glåpord samt exponerat dottern till hennes nackdel i otaliga sammanhang, vilket vi fick smakprov på i de senaste posterna här i tråden.
Dessa saker kan utlösa andra mentala uttryck som kan ge utlopp för olika fysiska sjukdomsbilder. Dvs vi talar om både yttre psykiska och fysiska angreppsbilder samt självskadebeteenden.
Jag menar stjärnan själv, om hon eventuellt blir misshandlad
Citera
2021-07-07, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Anna är inte som normala människor. Efter att ha varit i rättegång med Luciano går hon hem till hans gamla föräldrar två gånger under pandemin och nu i veckan taggade hon hans brorson Benjamin. Familjen Ingrosso vill inte ha med Anna att göra.

Jag undrar om Pernilla bad henne ta bort bilderna på B. Läste att Pernilla blivit vän med Anna på instagram. Rimligen för att hålla reda på vad hon sysslar med angående familjen.
Citera
2021-07-07, 15:07
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Ja jag har oxå tänkt att det kan vara så . Hur ont hon ofta har i kroppen , hur dåligt hon mår psykiskt . Hennes comfort-ätande . Och alla hennes inlägg om hur fantastisk maken är och hur underbart de har det .
Hur det känns som att hon måste vara så duktig hemmafru och bädda o laga mat så fint .
Att de verkar höras flera ggr om dagen när han är och jobbar .
I tråden skriver alla att han är en sådan toffel . Men jag är inte så säker på det . Han verkar väldigt trevlig och snäll . Men just många av de som jag genom jobbet har träffat som är dömda för hemfridsbrott är oxå ofta väldigt trevliga och otroligt uppvaktande o fina mellan varven .
MEN .. jag hoppas o tror ändå att de två hör till de ovanliga paren som faktiskt har det väldigt bra ihop och kompletterar varann fint .
Och att hennes själsliga värk snarare beror på någon outredd diagnos . Värk i kroppen får många som har gjort magoperation.
Citera
2021-07-07, 15:18
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Jasså, ok jag missförstod men även här kan lite av det jag skrev tillämpas. Även Anna mår enormt dåligt och det ser vi ju allihopa i tråden och även här kan den mentala hälsan utvecklas till bla självskadebeteenden.
Citera
2021-07-07, 15:57
Medlem
Nu kom det iaf ett sanningens ord från Anna på insta. Att hon inte har så många vänner längre… det tycker jag ändå är ett friskhetstecken hos henne, att hon ser verkligheten ibland iaf…
Citera
2021-07-07, 16:09
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nu kom det iaf ett sanningens ord från Anna på insta. Att hon inte har så många vänner längre… det tycker jag ändå är ett friskhetstecken hos henne, att hon ser verkligheten ibland iaf…
Det är väl ett val hon gjort själv? Hon har pratat om energitjuvar flera gånger och att hon då valt att avsluta vänskapen men i verkligheten tror jag det är vännerna som flyr.
Citera
2021-07-07, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Har hon bestämt sig än för om hon ska ha sitt Instagram-konto kvar eller inte?
Hoppas hon slutat ringa polisen stup i ett. Dom har fullt upp med slynglar som ofredar unga tjejer och är särskilt underbemannade i semestertider.

Nyss läst på Bloggbevakning om Anna Bloock.
Anna måste ju på heltid sitta och pussla ihop vilka som följer både henne och Bloggbevakning. Hinner hon sova? Och törs hon ens sova, fast hon kanske stänger av möjligheten att kommentera under natten.

Det måste svida i Anna när Bianca Ingrosso lyckas så bra i både musik- och influencervärlden. Och Pernilla Wahlgren bygger ny kåk, bor tjusigt i Spanien, har duktiga barn och verkar genuint ärlig och trevlig. Beundransvärd.

Här hemma har vi en skrytande och elak föredetting som förlorar vänner snabbare än kilon. Men solen skiner lite på Anna också för nu har Magdalena Graaf börjat följa Anna. Oklart varför.
Magda vill känna sin fiende och som alla andra få ett gott skratt av Baronessans tokerier.
Citera
2021-07-07, 16:20
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fultjackad
Jag försvarar inte Annas ageranden. Jag tycker däremot att en del saker som skrivs går över gränsen för anständighet. Jag kan tyvärr inte hjälpa henne, men jag tror knappast hatet hon ser här (hoppas hon inte läser denna tråd) är till hjälp, snarare tvärtom. En del är underhållande, det medges, men det känns också som att se en människa spåra ur mer och mer och det ger en otäck bismak i munnen. Om något borde Anna lägga ner sociala medier. Inte läsa här. Ingen kan värja sig mot allt detta. Jag såg hennes midsommarlive, hon tände direkt och kunde inte hålla masken. Folk retade henne för att få en reaktion och det kändes så olustigt att jag inte orkade kolla vidare. Det är mer än skvaller, det är provocera en människa som inte mår bra.
Och för mig kan det inte gå över gränsen då jag i realtid på Instagram såg vad hon skrev om flickan som blev utsatt av hennes som och vad hon skrev till dem som försökte förklara för henne att agerandet var fel. Det var helt vidrigt.
Citera
2021-07-07, 16:24
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damdanne
Jag undrar om Pernilla bad henne ta bort bilderna på B. Läste att Pernilla blivit vän med Anna på instagram. Rimligen för att hålla reda på vad hon sysslar med angående familjen.

Troligt. Otroligt respektlöst att lägga ut bilderna på honom som barn för det första.

Bara att lägga ut på sina egna barn eller personer i allmänhet som inte vet om/godkänner är illa.

Skitdumt faktiskt.
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-07-07 kl. 16:28.
Citera
2021-07-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Troligt. Otroligt respektlöst att lägga ut bilderna på honom som barn för det första.

Ja verkligen. Privata bilder som man tagit kan få vara privata. Sen måste jag ändra, det var nog Maggan Graaf som började följa Anna. Är Pernilla och Graaf vänner eller ens bekanta?

Nu när hon tagit bort bilderna så är det verkligen troligt att någon har bett henne om det. Det var nog inte det hon tänkte sig.
Citera
2021-07-07, 16:33
Medlem
Hon kommer inte inse att hon inte borde ha offentliga sociala medier, eller att hon skulle må bäst av att göra sin Insta privat permanent. Hon kommer fortsätta slåss mot väderkvarnar, anmäla till polisen(som förståeligt nog inte bryr sig), göra utfall-för att hon anser att hon har "rätt" i alla lägen. Blocka hjälper ju inte, men det är en principsak för henne att fortsätta göra det.

Det enda som möjligen skulle kunna stoppa henne vore om Roberto sade ifrån och gav henne ultimatum. Osannolikt att han kommer göra det dock, troligen uppmuntrar han henne genom att hålla med och försvara vad hon gör-åtminstone har han gjort det inne på Bloggbevakning några gånger.
Senast redigerad av Omniman 2021-07-07 kl. 16:42.
Citera
2021-07-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damdanne

Kollade annas insta och ser inte att vare sej pernilla eller någon av hennes barn följer anna. Ser inte att anna följer dom heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in