2017-01-04, 17:00
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Om dom nu tvingats byta ut köksbordet flera gånger, varför i h-e köper dom då inte en annan sorts bord istället om det nu är så kasst?
Ett matbord kostar inte alltför mycket och med tanke på hur viktigt det ändå är i de flesta hem så är det ju värt en del cash, speciellt med tanke på hur länge man brukar ha ett sådant!
Och hur mycket "tummen mitt i handen" har man om inte kan sätta upp ett köksskåp alt ta ner detsamma?

Jag skall inte bry mig egentligen men idioter gör mig förbannad och det där är typiska tecken på idioter...

Ha ha! Tunnan och Lilltunnan måste ju självklart ha ett extra stabilt och stort bord med tanke på de enorma mängder mat som de intar.
Citera
2017-01-04, 17:14
Medlem
Gabriel Knights avatar
Hm, gällande vitvarorna kan det faktiskt vara något elfel i deras bostad som orsakar problemen. Sattes det upp någon jordfelsbrytare i samband med att Arga Snickaren var där?

Nåväl vitvarornas problem kan som sagt ha sin förklaring men de andra sakerna hon klagar på verkar ju lite konstiga. Det är ändå utbildade hantverkare som utför grejorna och de vet att deras yrkesheder står på spel om något blir fel eftersom det ju sänds i nationell teve.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-01-04 kl. 17:17.
Citera
2017-01-04, 17:16
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Here she goes again, mer förnedringstv på g!

http://www.aftonbladet.se//nojesblad...-ett-fuskbygge

Nu gillar jag ju in Aftonbladet, men kunde inte låta bli att klicka denna gång.

I alla fall omnämns att diskmaskinen inte verkar torka torrt, att kylskåpet är? / var sönder, att köksön är trasig.

Personligen tycker jag att det verkar väldigt konstigt att allt krånglar. Jag själv upplever väl att diskmaskiner generellt inte torkar disken supertorr.

Hur kommer det sig att kylskåpet krånglar? För mycket färdigrätter? Men det borde väl i så fall vara ett garantiärende. Jag gissar att de bör ha fått pappren på vitvarorna de fick gratis av arga snickaren? I så fall är det ju bara att kontakta leverantören och reklamera varan. Möjligen kan de behöva köra kylskåpet i fråga till återförsäljaren, men hur svårt är det att ordna en skåpbil eller ett släp?

Vad soffan anbelangar så har de väl smutsiga kläder på sig, eller kläder som färgar av sig. Visst kan jag tycka att det är opraktiskt med vita soffor. Men de fick dem ju gratis för Guds skull! Det kan ju inte på något sätt vara någon annan än fläsk-tunnorna själva som skitnar ner dem! Det lär ju inte vara arga snickarens team i alla fall.

Visst kan det vara nåt galet med köksön, men hur svårt kan det vara att fixa till den själv i så fall? Det enda jag kan tänka mig behövas är några beslag och ett gäng skruv. Hon har ju fått allt gratis.

Sen är det väl bara Tunnan som kan vara så patetisk och påstå att det är arga snickarens fel att de har sämre socialt liv. Folk har väl tröttnat på dem.
Citera
2017-01-04, 17:20
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hm, gällande vitvarorna kan det faktiskt vara något elfel i deras bostad som orsakar problemen. Sattes det upp någon jordfelsbrytare i samband med att Arga Snickaren var där?

Nåväl vitvarornas problem kan som sagt ha sin förklaring men de andra sakerna hon klagar på verkar ju lite konstiga. Det är ändå utbildade hantverkare som utför grejorna och de vet att deras yrkesheder står på spel om något blir fel eftersom det ju sänds i nationell teve.

Drog de om någon el när det var där då? Att byta kyl och diskmaskin ska ju inte påverka egentligen. Men jag har för mig att arga snickarenrepresentanter varit hos dem efteråt, men jag gissar ett de felsökt.

Tror bara att det är ett av Tunnans sjuka sätt att få uppmärksamhet i media.
Citera
2017-01-04, 17:54
Medlem
Bladgulds avatar
Det är alltså detta som var hennes S T O R A återupprättelse som hon gick loss på Periscope om härförleden. Vad säger man Anna T-B?
Ska verkligen bli intressant att se hur hon lägger skulden för soffsmuts och glasfukt på "Arga snickar" produktionen!
Citera
2017-01-04, 18:37
Medlem
– Vi älskar Anna Book och vi älskar också att bli uppläxade av Anna Book

Misstänker jag ironi ifrån Kanal 5,
Citera
2017-01-04, 18:54
Medlem
alltså det är obegripligt hur just Anna Book är så fruktansvärt drabbad. Jag köpte diskmaskin, kyl, frys och fläkt från jävla Ikea för ett år sen. Allt har funkat perfekt. Men jag är å andra sidan inte lika problemsökande som Book, så jag tycker inte att hela mitt kök är förstört för att disken inte är kruttorr när jag öppnar diskmaskinen.

Och det där med hennes soffa och köksbord, vad snackar hon ens om? Det är ju hon som inbillar sig att soffan blir solkig efter 3 veckors användande. Och stör hon sig så mycket på det så hade hon kunnat avstå från att ge ungarna varsin ny iPhone 6 till jul och istället köpt en ny soffa i en mörkare färg. Eller varför inte bara byta klädsel på soffjäveln? Vad köksbordet anbelangar är det ju rubbat att hon ska ha behövt byta ut det flera gånger. Igen: jag har ett soffbord jag ägt i 14 år snart. Det har överlevt samlag, stora middagar och en flytt. Anna Book är ju fan galen.
Citera
2017-01-04, 18:58
Medlem
Isnatts avatar
Apropå att disken inte blir torr (?) så är det till att man öppnar maskinen och låter den stå öppen så torkar disken av sig själv. Men man får ju packa den rätt, som man ska.
På krogen har vi torkmedel till diskmaskinerna. Antar att det är sånt i såna där vanliga tabletter man köper hem också.
http://webshop.rekal.se/templates/gr...GroupGuid=1958
Citera
2017-01-04, 19:18
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight

Konstigt också att precis allt som arga snickaren fixade och gav dem har gått sönder. Hur kan ett bord gå sönder flera gånger? Vad gör man med en soffa om man måste tvätta klädseln en gång i veckan? Hur kan det vara arga snickarens fel? Istället för att köpa dyra julklappar till sina bortskämda ungar hade de väl kunnat bekosta en elektriker som fixade felen och kanske införskaffa ett nytt köksbord
Citera
2017-01-04, 20:13
Medlem
Flor-Idas avatar
Ska vi gissa att denna kommentar försvinner illa kvickt? Eventuellt med en låååång utläggning om hur ödmjuk och god hon är. Att skrivaren blir livstidsblockerad är garanterat.

Citat:
marcuskack@annatoledanobook haha, nästan roligt att se dig på vad som hände sen med arga snickaren. Tänk att klaga när man fått ett helt kök.. pinsamt
Citera
2017-01-04, 20:17
Medlem
Nu är hon igång på Periscope igen. Oj oj oj, hon är så passivt aggressiv så det är inte sant. Det är minsann inte hon som är arg och osams med arga snickaren, det är HAN som är osams. Anna Book har ju inte gjort nåt, hon är bara modig och ärlig till skillnad från alla andra som inte vågar säga sanningen om sin medverkan. Och HON har minsann inte velat göra en stor grej av det här, nej då, det är arga snickaren som inte kan ta kritik. Anna och Roberto har velat prata och resonera kring alltihop! Det var förmodligen därför hon först grinade på Periscope om sitt "förstörda" kök och sen gick ut i pressen och grinade ännu mer.

Idag är hon för övrigt mer bitsk i tonen, jämfört med igår då hon talade med bäbisröst och försökte vara vän. Hon kan knappt svara på vanliga frågor typ "var bor du?" utan att låta skarp. Hon och dottern tycker att alla som klagar på familjen Book är "efterblivna" och "bara vill se det negativa" - till skillnad från Anna som bara klagar när det verkligen gäller, som när man får en vit soffa gratis.
Citera
2017-01-04, 21:18
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Nu är hon igång på Periscope igen. Oj oj oj, hon är så passivt aggressiv så det är inte sant. Det är minsann inte hon som är arg och osams med arga snickaren, det är HAN som är osams. Anna Book har ju inte gjort nåt, hon är bara modig och ärlig till skillnad från alla andra som inte vågar säga sanningen om sin medverkan. Och HON har minsann inte velat göra en stor grej av det här, nej då, det är arga snickaren som inte kan ta kritik. Anna och Roberto har velat prata och resonera kring alltihop! Det var förmodligen därför hon först grinade på Periscope om sitt "förstörda" kök och sen gick ut i pressen och grinade ännu mer.

Idag är hon för övrigt mer bitsk i tonen, jämfört med igår då hon talade med bäbisröst och försökte vara vän. Hon kan knappt svara på vanliga frågor typ "var bor du?" utan att låta skarp. Hon och dottern tycker att alla som klagar på familjen Book är "efterblivna" och "bara vill se det negativa" - till skillnad från Anna som bara klagar när det verkligen gäller, som när man får en vit soffa gratis.

Ja, vi alla vet ju att Tunnan är odiagnostiserad men har grava psykiska problem. Fått allt gratis, garanti på vitvaror, men ÄNDÅ är det fel på alla som hjälpt henne. Otacksam som få. Framhäver "godhet " från sig själv p g a sitt egna behov. Hon är GALEN. Dessutom vet vi ju att fläsktunnan lusläser denna tråd. Även om hon aldrig skulle erkänna det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in