Citat:
Ursprungligen postat av
WaltzingMatilda
Nu gillar jag ju in Aftonbladet, men kunde inte låta bli att klicka denna gång.
I alla fall omnämns att diskmaskinen inte verkar torka torrt, att kylskåpet är? / var sönder, att köksön är trasig.
Personligen tycker jag att det verkar väldigt konstigt att allt krånglar. Jag själv upplever väl att diskmaskiner generellt inte torkar disken supertorr.
Hur kommer det sig att kylskåpet krånglar? För mycket färdigrätter? Men det borde väl i så fall vara ett garantiärende. Jag gissar att de bör ha fått pappren på vitvarorna de fick gratis av arga snickaren? I så fall är det ju bara att kontakta leverantören och reklamera varan. Möjligen kan de behöva köra kylskåpet i fråga till återförsäljaren, men hur svårt är det att ordna en skåpbil eller ett släp?
Vad soffan anbelangar så har de väl smutsiga kläder på sig, eller kläder som färgar av sig. Visst kan jag tycka att det är opraktiskt med vita soffor. Men de fick dem ju gratis för Guds skull! Det kan ju inte på något sätt vara någon annan än fläsk-tunnorna själva som skitnar ner dem! Det lär ju inte vara arga snickarens team i alla fall.
Visst kan det vara nåt galet med köksön, men hur svårt kan det vara att fixa till den själv i så fall? Det enda jag kan tänka mig behövas är några beslag och ett gäng skruv. Hon har ju fått allt gratis.
Sen är det väl bara Tunnan som kan vara så patetisk och påstå att det är arga snickarens fel att de har sämre socialt liv. Folk har väl tröttnat på dem.