Men alltså.. Jag har nu läst inläggen i tråden på sidan 173 och några sidor framåt.. och jag är helt stum! Verkligen HELT stum. Nog för att de flesta av oss har agerat idiotiskt, sagt dumma saker etc och sedan gjort patetiska försökt till att pudla, men det här är något helt annat. In a galaxy far, far away typ.
Jag har såklart (ok, med liiite dåligt samvete) skrattat åt hennes ihärdiga hävdanden att de har ett "andra hem" i Spanien fast det är så uppenbart att så är inte fallet. Det smäller ju liksom inte lika högt att gentilt få låna ett uthyresobjekt ett antal veckor/år i jämförelse med att ha ett alldeles eget "segunda casa med pool", men herregud, människan är snart 50. Kom ner på jorden ffs. Det är väl skitbra att ha möjlighet till lite gratis sommaravkoppling (med delad pool

) i Spanien, det är få förunnat och speciellt om man har haft kronofogden flåsandes i nacken.
Nåväl, efter noga övervägande och insikt om att "barnen" ju för tusan är halvvuxna och därmed redan förtappade, har jag kommit fram till att både jag själv och Bookskan är old and ugly enough. Alltså fortsätter jag avnjuta min kvällsdrink OCH tillåter mig roas/förfära av denna alldeles egna mondo/gore/bizarrekategori.
Kuriosa: Är det någon som vet hur mycket hon gått upp sedan hon hävdade att hon gått ner typ 60 kg? Hon är betydligt fylligare ut nu än för ett halvår/ett år sedan.