Citat:
Ursprungligen postat av
cece123
Nja, jag tycker man sätter en gräns för flitigt fabulerande.
Att mannen skulle sälja fejkklockor med intyg från Kroons och att sonen skulle ha knarkpengar som skulle gå till familjens mat är liksom over the top.
Så inget mer hittepå, utifrån vad man gissar. Som någon skrev tidigare som upplagt för en roman, men inte här i tråden.
Well, det här är flashback och här finns utrymme för fantasier...
Farfars pengar verkar ju tryta då han tvingas hyra ut lägenheten på lång sikt. Det är möjligt att han sponsrat familjen Took en längre tid. Men det är ändå svårt att få det gå ihop. De bor i en villa de inte underhåller. De investerar ingenting i huset. Atterfallshuset förfaller. Garaget är halvfärdigt. De köper en rishög till bil. Allt talar för att de lever på gränsen. Inte minst när hertiginnan själv måste tigga ihop till studentkalaset. Så vart kommer pengarna ifrån? Onödiga frisörbesök som en normalinkomsttagare inte har råd med (i den omfattningen). Jag tror inte den sk kändisfrisören har råd att bjuda dem på det. Å andra sidan verkar de inte köpa några kläder. Halva grejen med influensers vad jag förstått är ju att visa sig i sina "outfits". Anna stryker upp en blus från 87 och skaffar en frisyr som matchar. Samtidigt sitter R på sin födelsedag i en Burberryskjorta (okommenterad) som kostar 2.500 kronor, Om den är äkta.
Jag tror inte R ligger bakom något klockbedrägeri. Däremot kan jag tänka mig att någon anställd på Kroon kanske trixar lite och betalar halmpyntet en sudd för att se åt ett annat håll. Det var mer så jag tänkte. Men det är givetvis spekulation. En riktigt bra Rolexkopia kan lura en expert på håll. Kan ju vara lätt att byta ut en i montern. Många klockor ligger ju där länge innan de blir sålda. Kunden kanske inte ens märker det? Förrän den ska in på service flera år senare. Men som sagt, det kan ju vara annat också.