2021-02-06, 20:41
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Undrar vad de andra i familjen gjorde?
Ett par kanske betalade 119kr för att stödja mamma Anna.
Hur vet ni att det var tre betalande? Skulle så gärna ha den informationen...
Citera
2021-02-06, 20:44
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Hur vet ni att det var tre betalande? Skulle så gärna ha den informationen...

Hahaha, när det kommer till kritan var det nog
Endastdu01 som betalade.
Och det bäst du är snäll i tråden, för nu vet Anna vem du är.
Citera
2021-02-06, 20:48
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Hahaha, när det kommer till kritan var det nog
Endastdu01 som betalade.
Och det bäst du är snäll i tråden, för nu vet Anna vem du är.
Nja, tror inte det är så när jag ser vilka andra som var med. Men det gör ju inte ni... så ni sitter där och killgissar på sämsta sätt!
Citera
2021-02-06, 20:59
Medlem
Citat:
Tror det blev riktigt bra, faktiskt.
Nu tittade jag bara på men det såg helt ok ut. Kanske inte haute cuisine men rustikt och mättande och gott... som tapas skall vara. Inget konstigt med ingredienser eller så. Kanske vi skulle ha en egen cookalong med Anna här på FB?

Tapas ska ju inte vara mättande. Det är inte en måltid utan lite småplock som man får på ett litet fat till sin öl eller sitt vin på en bar. Så jag fattar inte detta med fläskkotlett och majonnäs och pain riche.

Små brödtärningar med en ostbit och en oliv är en typ av tapas. Och det räcker väl med högst tio sådana små munsbitar. Om det ska vara tapas.
Citera
2021-02-06, 21:14
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalli
Tapas ska ju inte vara mättande. Det är inte en måltid utan lite småplock som man får på ett litet fat till sin öl eller sitt vin på en bar. Så jag fattar inte detta med fläskkotlett och majonnäs och pain riche.

Små brödtärningar med en ostbit och en oliv är en typ av tapas. Och det räcker väl med högst tio sådana små munsbitar. Om det ska vara tapas.
Ok, du kan väl meddela Spanien att tapas består av en liten brödbit med en liten ostbit och en oliv? De har kanske inte förstått det?
Citera
2021-02-06, 21:15
Medlem
EndastJag01: det lyser inte lite igenom vart du kommer ifrån. Jag önskar dig lycka till och smaklig måltid.

Igen: jag fattar inte att folk betalar för något som normalt är gratis och där de som faktiskt är proffs lagar mat. Se bara på tv och alla kanaler som visar flera matlagningsprogram varje dag. Marknaden för detta är minst sagt mättad. Jag kan bara gratulera till de 400sek som Anna drar in varje månad
Citera
2021-02-06, 21:17
Medlem
Citat:
Ok, du kan väl meddela Spanien att tapas består av en liten brödbit med en liten ostbit och en oliv? De har kanske inte förstått det?

Det hela började med att man satte en tallrik över glaset med öl för att inte flugorna skulle drunkna så tragiskt. Och så började man lägga på små aptitretare. Det är det riktiga.

Att äta en smörgås med majonnäs och kotletter är något annat. Eller skar hon det i små aptitretare?
Citera
2021-02-06, 21:20
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Det hela började med att man satte en tallrik över glaset med öl för att inte flugorna skulle drunkna så tragiskt. Och så började man lägga på små aptitretare. Det är det riktiga.

Att äta en smörgås med majonnäs och kotletter är något annat. Eller skar hon det i små aptitretare?
Wikipedia:
Tapas är ett samlingsnamn för smårätter som härrör från Spanien[1], men har influenser från hela Medelhavet. Namnet kommer från verbet tapar, som kan översättas med "att täcka", som i att lägga på ett lock. Det sägs att man förr i världen hade problem med flugor och insekter i barerna och helt enkelt täckte över ett stop med vin med ett litet fat som man la lite skinka och andra smårätter på. Andra säger att det var ett sätt att minska alkoholkonsumtionen, genom att kroggäster såväl som hovfolk vid stora bjudningar på palatsen fick i sig några tuggor mat mellan glasen. Oavsett vilken sägen som stämmer har tapas slagit igenom som begrepp i hela världen. Det står för en varieté av smårätter som är snabba, enkla och goda, i flera fall även nyttiga.

Tapas kan vara allt möjligt men det mest förekommande är skivor med olika sorters ost och skinka, tillagade grönsaker, friterad fisk och skaldjur i marinad. Men tillagningen behöver inte alls vara avancerad. En skål med oliver eller nötter, eller bara en bit bröd med olivolja och salt kan också räknas som tapas. Bland klassiska tapas finner man pata negraskinka, spansk tortilla (potatisomelett som serveras kall eller varm), friterade calamares, pan con tomate, pimientos de Padrón, chipirones a la plancha, ensaladilla rusa, patatas bravas, gambas al ajillo, boquerones en vinagre (ansjovis i vinäger), och kroketter fyllda med till exempel skinka eller kyckling.

I Baskien kallas tapas för pintxos (pinchos)[2] som ofta refererar till små brödbitar med något gott ovanpå, och en tandpetare som körts genom detta

Tapas är det lilla fatets meny. Om man vill äta en större portion ber man en media (1/2) eller en hel ración, eller så beställer man helt enkelt flera tapas
Citera
2021-02-06, 21:25
Medlem
Citat:
Wikipedia:
Tapas är ett samlingsnamn för smårätter som härrör från Spanien[1], men har influenser från hela Medelhavet. Namnet kommer från verbet tapar, som kan översättas med "att täcka", som i att lägga på ett lock. Det sägs att man förr i världen hade problem med flugor och insekter i barerna och helt enkelt täckte över ett stop med vin med ett litet fat som man la lite skinka och andra smårätter på. Andra säger att det var ett sätt att minska alkoholkonsumtionen, genom att kroggäster såväl som hovfolk vid stora bjudningar på palatsen fick i sig några tuggor mat mellan glasen. Oavsett vilken sägen som stämmer har tapas slagit igenom som begrepp i hela världen. Det står för en varieté av smårätter som är snabba, enkla och goda, i flera fall även nyttiga.

Tapas kan vara allt möjligt men det mest förekommande är skivor med olika sorters ost och skinka, tillagade grönsaker, friterad fisk och skaldjur i marinad. Men tillagningen behöver inte alls vara avancerad. En skål med oliver eller nötter, eller bara en bit bröd med olivolja och salt kan också räknas som tapas. Bland klassiska tapas finner man pata negraskinka, spansk tortilla (potatisomelett som serveras kall eller varm), friterade calamares, pan con tomate, pimientos de Padrón, chipirones a la plancha, ensaladilla rusa, patatas bravas, gambas al ajillo, boquerones en vinagre (ansjovis i vinäger), och kroketter fyllda med till exempel skinka eller kyckling.

I Baskien kallas tapas för pintxos (pinchos)[2] som ofta refererar till små brödbitar med något gott ovanpå, och en tandpetare som körts genom detta

Tapas är det lilla fatets meny. Om man vill äta en större portion ber man en media (1/2) eller en hel ración, eller så beställer man helt enkelt flera tapas

Gjorde Anna tapas då eller gjorde hon smörgåsar?
Citera
2021-02-06, 21:30
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Gjorde Anna tapas då eller gjorde hon smörgåsar?
Varför var du inte med så att du hade svaren? Tänker inte avslöja mer, men Anna äger! (dig också...)
Citera
2021-02-06, 21:36
Medlem
Citat:
Varför var du inte med så att du hade svaren? Tänker inte avslöja mer, men Anna äger! (dig också...)

Jag var mycket nöjd med att du citerade något från nätet åt mig som jag just försökt tala om för dig.

Anna gjorde alltså en smörgås med majonnäs och fläskkotlett. Spansk tapas och mat brukar annars inte ha så högt kalorivärde. Tänker mer en tärning avokado med en räka och en bit paprika eller chilifrukt med droppad citron på. Framför allt är de små små bläckfiskarna goda.

Men det är klart att mellon och vad man äter där kanske ska vara i en svensk kotlet ... nej kontext.
Citera
2021-02-06, 21:39
Medlem
Citat:
Hahahahahaha....

Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Jag kan inget om hur YT-ersättning funkar men inbillar mig att man som kanalägare kan tjäna mer ju fler likes och att dislikes funkar som sänke.
Vill att du får ut så mycket som möjligt för allt arbete du lägger ner.
Ska kolla på 3-timmarsliven nu.

Anna skulle tjäna mer på YT. Finns dom som försörjer sig helt på det.

Wow... hur i hela helvetet orkar Anna hålla på sådär, flera timmar i sträck i stort sett varje dag!?? Och hur kan hennes familj tillåta att Anna lever sitt liv och skämmer ut sig själv och hela familjen, genom en jävla telefon!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in