2021-04-11, 14:10
Medlem
Hade inte läst här på några dagar. Förstod att det kommit massa inlägg så jag poppade popcorn 🍿 och satte mig och läste. Hon blir värre och värre. Hennes lallarliv gör mig fan deprimerad. Städa, bädda, torka, skura, duscha och smörja in sig, sända meningslösa lives där hon konstant duckar och blockar frågor som hon inte vill svara på och tackar ”ödmjukt” för komplimanger. Postar inlägg på insta om hur god, fin, ärlig och hjälpsam hon är. Hon har ju bara gett och gett till andra men glömt sig själv 🙄
Och alla dessa filtrerade närbilder på sig själv.
När Pernilla W kommenterade hennes filteranvändande så svarade hon med #doyouneedmeforpublicity 🙈
Gråter i TV om hur hemsk arga snickaren var och skickar ett 7 A4 långt sms (!!!!) till honom. Och inte att förglömma när någon gjorde inbrott i hennes bil på Ikea, tjuven skriver ett inlägg om vad det är för slags människor som äter julbord på Ikea OCH sen lägger tillbaka mobilen i bilen 😆
Joråsatt.
Men annars verkar hon rätt stabil tycker jag 😅
Citera
2021-04-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Inga vidbrända smörstekta mackor i sängen idag? Det börjar bli ett mönster nu. Först målar hon ut sig själv som en drömkvinna och skämmer bort sin make med frukost på sängen. Sedan missförstår hon något och exploderar av ilska. Någon sviker henne. Hon tycker synd om sig själv. Ingen frukost nästa dag. Och så börjar karusellen om igen. Som om inget har hänt.

Jag funderar lite på vad som händer under de här "tysta" perioderna. Inbillar hon sig att hon är intelligent och ligger och tänker ut en ny master plan för hon ska få maximal uppmärksamhet genom att skapa ett drama, eller tvingar hon bara maken till donken för att svulla och tar saker som de kommer?

Alla människor kan ha en dålig dag, eller i alla fall att man inte orkar laga mat. Eller städa. Man behöver ladda om lite. Kanske lite bakis? Då kan det vara gott med en meny från McD eller en pizza. De gånger Anna hämtat mat har det varit sushi. Men det känns som ett spel för galleriet. Som om hon tror att det får henne att framstå i bättre dager. Jag tror hon ligger i soffan just nu med en extra plus pommes frites i knät.

ja det går runt runt som anna sjöng i en låt
Citera
2021-04-11, 14:48
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Perelli behöver inga filter? 😂😂😂
Hon har jätteskadad hy. Massa fillers, botox och smink. Och ändå filter.
P är inte någon vacker kvinna direkt. Har aldrig varit. Sjunga kunde hon förr däremot.
Citera
2021-04-11, 15:15
Medlem
Magictrixs avatar
Hittade ett fint gammal klipp. Det är från precis innan Anna blir diskad från mello och fortfarande tror på sig själv.

https://www.youtube.com/watch?v=WlvDpVnZr14

Det finns så många bottnar här. Vi kan börja med att se Anna ofiltrerad. I profil är hon faktiskt slående lik en brunbränd Miss Piggy. Jag kan bara gissa hur många solarietimmar som ligger bakom den här intervjun.

Sedan har vi självupptagenheten. Inte för att Lasse Holm är någon blyg viol, han säger ändå vad han vill säga. Men se Annas kroppsspråk. För varje mening Lasse säger vill Anna så gärna ta över och flika in något. De diskuterar Hasse Anderssons oväntade framgång med sin dragspelsvisa. Lasse erkänner glatt att han inte alls trodde på den låten, men var så glad att han hade fel. Anna blir helt överlycklig över att hon - naturligtvis - förstod att den skulle gå hem. Den var ju "hjärtlig". Lasse försöker berätta och förklara lite hur låtar i mello fungerar. Anna ser det som en tävling där hon måste få rätt i allting. Kan inte vara lätt att leva så.

Och så har vi lögnerna. De är ju så uppenbara så man blir generad. Visst, det är förståeligt att man vill skruva lite på sanningen och kanske belysa de mer positiva sakerna i ens liv när man sitter i TV. Nu är det ju inte heller Agenda hon sitter i utan typ frukost-tv och då kommer inga följdfrågor. Tyvärr.

Först berättar Anna att hon inte varit med sedan 2007 med Samba Sombreo. Men det beror naturligtvis inte på någon annan än henne själv. Det är ju inte så att det har saknats förfrågningar. Det är bara så att det inte har känts rätt i lilla Annas hjärta. Då undrar ju jag hur det kändes rätt i hjärtat med Samba-låten? Det är ju inte direkt med en text av Karin Boye...

Nejdå, Anna har fått tacka nej till så många förslag som inte har tilltalat henne. Men det tilltalade henne att klä ut sig i en "tjockis-dräkt" och kasta sig upp på en vägg som en levande kardborre med Johannes Brost. Det var värdigt och intimt.

När Himmel för två kom till Anna kände hon direkt att den här texen berörde henne och att buskapet var sååå viktigt. "Allt du vill ha kan du få om du vågar älska den du vill ha - Så kom som du e till en himmel gjord för två". En oerhört stark text av Camilla Läckberg. Nu kommer nästa lilla snedsteg. Anna säger nämligen att hon själv fick välja textförfattare och att hon då frågade Camilla Läckberg som tackade ja.

Så hon blev först tillfrågad att sjunga en låt utan text? En ordlös melodi som berörde henne på djupet?

Sen kommer nästa fadäs. Anna kommer på det när hon säger det och försöker rädda situationen på sedvanligt smidigt sätt. Hon säger att hon själv skickat in ett bidrag där hon själv sjunger en låt. Men den kom inte med. Men det gjorde den här, säger hon och lägger till "Så det var ju mig de ville ha till varje pris i alla fall och inte låten." Jag försöker förstå logiskt hur hon tänker här. Men det går inte ihop. Endast en mycket sjuk och svårt narcissistisk person kan komma fram till den slutsatsen.

Det är ju också så att reglerna säger att den som sjunger på demo-låten är den som ska sjunga i tävlingen. Annas egen låt kom inte med. Carola skickade in en egen låt förra året, som kom med. Men hon hade glömt den där regeln och ville absolut inte tävla själv, så hon diskade sin egen låt. Nu visade det sig att Annas låt var "begagnad". Den hade blivit ratat av något gammalt öststatsland året innan och de hade spelat den. Fast på engelska och med en annan sångerska.

Anna fick i alla fall framföra låten utom tävlan. Det skulle hon inte ha gjort. Fy fan vad illa hon sjunger. Det är nästan som han aldrig hört låten innan. Och som vanligt rör hon sig knappt. Hon tar väl tre fyra kliv och stannar och letar efter rätt kamera att smajla i.
Citera
2021-04-11, 15:33
Hon blockade nyss min åtraåriga dotter som ville följa henne...av nån orsak jag inte vet. Dottern har ett synnerligen lite aktivt konto på instagram. Hon har inte ens lösenord till det själv utan jag loggar in henne när hon vill kolla runt och kommentera....så book är på hugget minsann och min tös är ledsen för hon hade ju inte gjort något fel. Sen tycker väl inte JAG att hon skulle följaa book men hon har ju inte tillgång till instagram utan mig heller.
Citera
2021-04-11, 15:37
Citat:
Hittade ett fint gammal klipp. Det är från precis innan Anna blir diskad från mello och fortfarande tror på sig själv.

Det finns så många bottnar här. Vi kan börja med att se Anna ofiltrerad. I profil är hon faktiskt slående lik en brunbränd Miss Piggy. Jag kan bara gissa hur många solarietimmar som ligger bakom den här intervjun.

Sedan har vi självupptagenheten. Inte för att Lasse Holm är någon blyg viol, han säger ändå vad han vill säga. Men se Annas kroppsspråk. För varje mening Lasse säger vill Anna så gärna ta över och flika in något. De diskuterar Hasse Anderssons oväntade framgång med sin dragspelsvisa. Lasse erkänner glatt att han inte alls trodde på den låten, men var så glad att han hade fel. Anna blir helt överlycklig över att hon - naturligtvis - förstod att den skulle gå hem. Den var ju "hjärtlig". Lasse försöker berätta och förklara lite hur låtar i mello fungerar. Anna ser det som en tävling där hon måste få rätt i allting. Kan inte vara lätt att leva så.

Och så har vi lögnerna. De är ju så uppenbara så man blir generad. Visst, det är förståeligt att man vill skruva lite på sanningen och kanske belysa de mer positiva sakerna i ens liv när man sitter i TV. Nu är det ju inte heller Agenda hon sitter i utan typ frukost-tv och då kommer inga följdfrågor. Tyvärr.

Först berättar Anna att hon inte varit med sedan 2007 med Samba Sombreo. Men det beror naturligtvis inte på någon annan än henne själv. Det är ju inte så att det har saknats förfrågningar. Det är bara så att det inte har känts rätt i lilla Annas hjärta. Då undrar ju jag hur det kändes rätt i hjärtat med Samba-låten? Det är ju inte direkt med en text av Karin Boye...

Nejdå, Anna har fått tacka nej till så många förslag som inte har tilltalat henne. Men det tilltalade henne att klä ut sig i en "tjockis-dräkt" och kasta sig upp på en vägg som en levande kardborre med Johannes Brost. Det var värdigt och intimt.

När Himmel för två kom till Anna kände hon direkt att den här texen berörde henne och att buskapet var sååå viktigt. "Allt du vill ha kan du få om du vågar älska den du vill ha - Så kom som du e till en himmel gjord för två". En oerhört stark text av Camilla Läckberg. Nu kommer nästa lilla snedsteg. Anna säger nämligen att hon själv fick välja textförfattare och att hon då frågade Camilla Läckberg som tackade ja.

Så hon blev först tillfrågad att sjunga en låt utan text? En ordlös melodi som berörde henne på djupet?

Sen kommer nästa fadäs. Anna kommer på det när hon säger det och försöker rädda situationen på sedvanligt smidigt sätt. Hon säger att hon själv skickat in ett bidrag där hon själv sjunger en låt. Men den kom inte med. Men det gjorde den här, säger hon och lägger till "Så det var ju mig de ville ha till varje pris i alla fall och inte låten." Jag försöker förstå logiskt hur hon tänker här. Men det går inte ihop. Endast en mycket sjuk och svårt narcissistisk person kan komma fram till den slutsatsen.

Det är ju också så att reglerna säger att den som sjunger på demo-låten är den som ska sjunga i tävlingen. Annas egen låt kom inte med. Carola skickade in en egen låt förra året, som kom med. Men hon hade glömt den där regeln och ville absolut inte tävla själv, så hon diskade sin egen låt. Nu visade det sig att Annas låt var "begagnad". Den hade blivit ratat av något gammalt öststatsland året innan och de hade spelat den. Fast på engelska och med en annan sångerska.

Anna fick i alla fall framföra låten utom tävlan. Det skulle hon inte ha gjort. Fy fan vad illa hon sjunger. Det är nästan som han aldrig hört låten innan. Och som vanligt rör hon sig knappt. Hon tar väl tre fyra kliv och stannar och letar efter rätt kamera att smajla i.

Nja den som sjunger på demon ska vara beredd på att bli tillfrågad och säger den nej kan låten i princip plockas bort pga det. Jag har sjungit på flera demos under 90-talet...tyvärr gick de låtarna till etablerade sångerskor. Beslutet ligger hos låtskrivaren för de kan alltid säga nej till den som "ordföranden " föreslår men då kan låten också plockas bort.

Jag var på plats när Book sjöng sin diskade låt. Det var ett jäkla tryck i arenan men hon viftade bort folk som ville fotas med henne till skillnad från övriga artister.
Citera
2021-04-11, 15:44
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csmicdancer
Jag har funderat över Annas användning av filter på sina foton och filmer. Hur tror hon att folk som eventuellt skulle vilja anlita henne för något reagerar när hon framställer sig som en snygg, normalviktig kvinna med slät hy men när hon kommer för arbeta möts de av en valross som ser ut som ett vrak! Sen dessutom att hon är omöjlig att ha att göra med och lurar och blåser folk borde få alla att dra i handbromsen.
Nej denna människa är slut i nöjesbranschen och som artist.

Äh. Tunnan är minst sagt känd för alla och envar. Man köper en upplevelse, inte en uppvisning i skönhet. Dessutom är folk allmänt dumma i huvudet när det gäller kändisar även om kändisskapet mest består i att tramsa runt. Se bara på pajasar som Morgan i GeKås/Ullared och Soran Ismael, de ser ut som praktmongon och har ingen egentlig talang, men det hindrar inte att förvirrade kvinnor vill låta sig bli påsatta av dem. Sett i det ljuset är det högst sannolikt att folk blir nöjda med lite Bam-Bam och vrål från Tunnan.
Citera
2021-04-11, 15:47
Medlem
idag är det tyst på märstamorsans insta
Citera
2021-04-11, 16:01
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Nja den som sjunger på demon ska vara beredd på att bli tillfrågad och säger den nej kan låten i princip plockas bort pga det. Jag har sjungit på flera demos under 90-talet...tyvärr gick de låtarna till etablerade sångerskor. Beslutet ligger hos låtskrivaren för de kan alltid säga nej till den som "ordföranden " föreslår men då kan låten också plockas bort.

Jag var på plats när Book sjöng sin diskade låt. Det var ett jäkla tryck i arenan men hon viftade bort folk som ville fotas med henne till skillnad från övriga artister.

Ah, det verkar som vi båda har delvis rätt. Här är reglerna från SVT.
"Den artist som sjunger på bidragets demo ska vara beredd att ställa upp som artist i Melodifestivalen om SVT önskar så. Däremot är det ingen självklarhet att demoartisten är ert bidrags artist i slutändan, utan det kan lika gärna bli någon annan som SVT vill ha med."

De har nog ändrat lite i reglerna genom åren också. Så, i slutändan är det alltså SVT själva som bestämmer vem som ska få sjunga låten. Det betyder alltså att Christer Björkman hade kunnat ge Anna en låt till nästa melodifestival, men valde att skita i henne. Undrar varför?...
Citera
2021-04-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
idag är det tyst på märstamorsans insta
Vilodag idag för att kolla igenom här hos oss "trollen"
Citera
2021-04-11, 16:13
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:

Hahaha, vad gör hon inte för lite tid i rampljuset.
Svullen som en boxare sitter hon å säger att Läckberg har skrivit den svenska texten, så då bör hon ju veta om att det är en gammal låt med ny svensk text?

Sen likställer hon sig med Holm, otroligt kul med den grandiosa självbilden!
Citera
2021-04-11, 16:23
Citat:
Ah, det verkar som vi båda har delvis rätt. Här är reglerna från SVT.
"Den artist som sjunger på bidragets demo ska vara beredd att ställa upp som artist i Melodifestivalen om SVT önskar så. Däremot är det ingen självklarhet att demoartisten är ert bidrags artist i slutändan, utan det kan lika gärna bli någon annan som SVT vill ha med."

De har nog ändrat lite i reglerna genom åren också. Så, i slutändan är det alltså SVT själva som bestämmer vem som ska få sjunga låten. Det betyder alltså att Christer Björkman hade kunnat ge Anna en låt till nästa melodifestival, men valde att skita i henne. Undrar varför?...

Det var väl typ så jag skrev;-) eller menade iaf. I princip hade han kunnat ge en låt ja, men upphovsmännen kan ju vägra och då kan de bli diskade. Hände flera ggr på 90-talet vet jag men är nog inte lika vanligt nu.

Och varför hon inte fått nån låt....tja det kan vi ju bara spekulera i. Frågar man henne är det ju för att hon är för bra och skulle ta bort stjärnglansen från alla andra. Eller så HAR hon fått låtar men har tackat nej för de var mer rätt för Carola, Charlotte, Eric Saade eller nån annan som förtjänar en bra låt #förjagärjusåödmjukattjagmåstetalaomdetsåattallafa ttar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in