2021-01-01, 21:52
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag tittade. Det var riktigt kul och massor av nostalgi. Det var knappt man kände igen vissa av artisterna. Hade Robert Wells peruk redan som ung?
Till Annas försvar får man väl säga att hon bara var ett barn där. Å andra sidan var inte Lena PH så gammal hon heller. Det var kanske inte hennes starkaste framträdande, men hon sjöng ändå bättre än många andra. (Lena alltså) Den enda som inte "sjöng" var Anna Book. Fast det var ju inte hennes fel. Det där var ju ingen låt man ger till sin värsta ovän. Det var så mycket text att sjunga att hon fick bita av en del ord för att få det att passa. En prestation i sig. Ja, det var mer eller mindre ett mirakel att hon lyckades ta låten hela vägen till slutet. Låten var ju totalt medioker i sig, men texten var ju pinsam och passade inte ihop med melodin. Jag tror det var därför Anna himlar med ögonen, man ser ju på henne att hon inser att det är kört redan efter första refrängen. Om det ens kan kallas refräng? Jag förstår inte hur låten kunde väljas ut alls.

Jag förstår inte varför man väljer en orutinerad tonårstjej att sjunga detta. Ansvariga på Mello ville inte att Anna skulle sjunga låten, men Anna plus hennes morsa envisades.
Förmodligen övade även Anna för litet på låten, genom att hon var "sjuk" som vanligt.

Kollar man idol, går det snabbt att förstå att vissa har inga problem att ta till sig vilken låt som helst,de skulle fixa en sådan låt.
Andra har stora svårigheter.
Det märktes ju även då Anna sjöng hemma i sovrummet

Vem vill inte ha en superfin röst som folk beundrar,men vissa har ju verkligen inte det, problemet blir dem som kan sjunga typ ok..
Då är det bra att man förstår det själv var gränsen går, det kan inte Anna som har dålig självinsikt, självkänsla och social begåvning.Hon tror ju absolut på vad morsan och vad andra tondöva har sagt och säger.
Anna hoppas än idag på att slå igenom som sångerska, att sista tåget inte har gått.
Men i en ålders och utseendefixerande värld gick tåget för Anna för minst 20 år sedan.
Blir man dessutom stämplad för sin personlighet är det ännu mer kört.
🙎‍♀️❌🎤🎶👋🚂
Citera
2021-01-01, 22:29
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
När Anna hade bröst, ogillade hon uppmärksamheten och var blyg.
Anna opererade bort en del av tuttarna och förstod inte att man måste vara smal dessvärre för att få en karriär.
Under 80 och 90 talet fick ju fotomodeller fronta och mima och tjockisarna fick stå i studion..
Samantha Fox körde hårt med toplessbilder och utnyttjade vad hon hade, och sög knappast på tummen vid denna tid.. . medan Anna mest längtade efter att gosa med mamma och sög knappast på något annat än just sin tumme.

Anna verkar ju inte ha mentalt hängt med riktigt med kroppens utveckling. En latebloomer.
Om inte Mehmet träffat henne skulle Anna säkert ha varit oskuld och precis som Felicia bott hemma innan hon träffade Roberto, för hon verkar inte riktigt så framåt på den planen. Anna behövde ju en hjälpande hand för att få ihop det med Roberto.

Annas karriär bestod av tuttar 1986, sedan blev hon fett stor i sin karriär.. Pga sin övervikt.
Jag fick en obehaglig tanke. Jag tänker att det var väl som värst under 80 och 90-talet med sexuella övergrepp på minderåriga. Det händer ju än idag, men tittar man på killarna bakom Solstollarna och andra tv-program de gjorde - inser man att det är två gubbsjuka killar som leker rockstjärnor och omger sig med massor av småtjejer. Kan dessvärre tänka mig att Anna lät sig utnyttjas av andra för att hon trodde det skulle bli bra för karriären. Sedan har hon antagligen förträngt det mesta. Men det kan ju vara en förklaring att hon är som hon är idag. Ett rosa fluffigt romantiskt skimmer över det förflutna som gör att hon aldrig fått växa upp och bli en vuxen kvinna.

PS När man kollat på melodifestivalen på Öppet arkiv får man automtiskt förslag på en annan tv-serie av Solstollarna. Den här gången utspelar det sig på en herrgård där det spökar. Ett stående inslag i programmet är när huvudpersonerna själva får stå på scen och spela sina rätt mediokra poplåtar medan ett femtiotal lättklädda småflickor dansar på dansgolvet. Det står att Anna Book ska vara med, men jag hittade henne inte.
Citera
2021-01-01, 23:11
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
En tonårig liten Lolita med stora tuttar som lurats till att anspela på sex utan att själv förstå det.
I vilket fall så var det inte pga musiken planscherna satt uppe...

Anna är, och har alltid varit, mer känd för sin kropp än sin röst.
Det kommer inte förändras.

Men det här är ju fascinerande - enligt flashback är ju lite större kvinnor valrossar och oknullbara. Hur kan Anna då ha lockat män med sina stora bröst när hon samtidigt alltid varit tjock som en liten julegris? Mycket motsägelsefullt!
Citera
2021-01-01, 23:18
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Jag fick en obehaglig tanke. Jag tänker att det var väl som värst under 80 och 90-talet med sexuella övergrepp på minderåriga. Det händer ju än idag, men tittar man på killarna bakom Solstollarna och andra tv-program de gjorde - inser man att det är två gubbsjuka killar som leker rockstjärnor och omger sig med massor av småtjejer. Kan dessvärre tänka mig att Anna lät sig utnyttjas av andra för att hon trodde det skulle bli bra för karriären. Sedan har hon antagligen förträngt det mesta. Men det kan ju vara en förklaring att hon är som hon är idag. Ett rosa fluffigt romantiskt skimmer över det förflutna som gör att hon aldrig fått växa upp och bli en vuxen kvinna.

PS När man kollat på melodifestivalen på Öppet arkiv får man automtiskt förslag på en annan tv-serie av Solstollarna. Den här gången utspelar det sig på en herrgård där det spökar. Ett stående inslag i programmet är när huvudpersonerna själva får stå på scen och spela sina rätt mediokra poplåtar medan ett femtiotal lättklädda småflickor dansar på dansgolvet. Det står att Anna Book ska vara med, men jag hittade henne inte.

Jo, visst Anna var nog smaskens för båda dessa gubbar. De specialinskrev henne in i serien, så pilska var gubbarna.
https://www.expressen.se/noje/inlogg...till-thailand/
Här passar Ola på.
https://pasteboard.co/JHGjzNB.jpg
Lite nyårsläsning..
http://solstollarna.se/
Anna var inte med i varje program av Toffelhjältarna, men här är ett,
Hon dyker upp en bit efter halva programmet https://www.oppetarkiv.se/video/1631...avsnitt-3-av-9
De mimar och sjunger till studioinspelad musik.
Hade ingen aaning om att den unga killen Andre (han i rött som sitter bakom Anna) dog för 10 år sedan 😔

Anna blev jätteupprörd när Magnus Uggla skrev en hälsning på ett skivkonvolut, hon är nog mer känsligare än andra.
Hon har även sagt att någon kändis gjort något olämpligt mot henne.
Det kan nog har hänt flera gånger.
Om Anna är smart berättar hon, men hon gaggar hellre om fel saker, vilket leder till att trovärdigheten sjunker inför henne och färre lyssnar, då eventuellt viktiga grejer drunknar i hennes ältande och petitesser om hårband och icetea.
Senast redigerad av cece123 2021-01-01 kl. 23:55.
Citera
2021-01-01, 23:29
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Men det här är ju fascinerande - enligt flashback är ju lite större kvinnor valrossar och oknullbara. Hur kan Anna då ha lockat män med sina stora bröst när hon samtidigt alltid varit tjock som en liten julegris? Mycket motsägelsefullt!

De finns en hel del äckliga gamla gubbar som tänder på runda former, bröst och dallriga aschlen.
Kanske inte de mest hunkiga, eller jaa.
De som har sexfantasier att förnedra en fet kvinna, men som aldrig skulle drömma att vara tillsammans med henne. Misstänker jag.
Och udda män med udda böjelser-fatadmirers.
Se bara de där sexnovellerna som skrevs av någon om just Anna.
Apo Anna som ung - Många gubbar gillar idén om oerfarna unga tjejer.
Sedan om tjejen ifråga dessutom aldrig sett en erigerad penis på riktigt, då går de verkligen igång.
Anna såg ju ut att vara en sådan, plus att hon klädde sig som morsan,långa naglar, damstuket.
Nog kan jag tänka mig att det brann i skrevet på Ola Ström.. På den tiden, konstant med alla dessa tjejer i deras tv serie och inför Anna
🤢🤮
Citera
2021-01-02, 00:02
Medlem
Citat:

Toffelhjältarna antar jag att det är. Jo hon är med, sjöng bl a en sång som nån John eller Jon.
Citera
2021-01-02, 00:07
Medlem
EndastJag01s avatar
Just nu verkar det som att ett antal personer behöver kontrollera sina kalsonger och trosor när det gäller Anna. Var är intresset i era underkläder?
Har inte Anna gjort något nytt sen senast, hur var hennes nyår?
Citera
2021-01-02, 07:11
Medlem
Märstahaggan håller oss på halster över hur hennes nyårsfirande på herrgården blev. Antar att det blir matbilder i olika vinklar. Kanske har bästis mållgan, blivit bjuden på lazy f's fantastiska mat med partkungens exklusiva discolampa snurrandes i bakgrunden. Blir det bilder på lustiga familjen runt bordet, till och med den haklöse dvärgen i sin ortenstyle. Märstatunnan nyduschad och sprayad med clean. Sängen nybäddad med tillpuffada femtioelva kuddar. Väntar otåligt
Citera
2021-01-02, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag tror att Annas mamma så gärna ville vara en stjärna, så hon gjorde det näst bästa, putta Anna in i rampljuset. Överösa henne med hur duktig hon var mm, likt en öm moder...
Kan vara så att hon fick hållas pga kåtbockars åsikter.
Faktum kvarstår, hon har ingen stjärnstatus, inte "DET", hon ser snarare rädd ut.

Ja hon ser livrädd ut. Kolla på när hon sitter i soffan när hon var med i "Blåsningen". Ser ut som hon ska få en hjärtattack. Nää du har nog rätt i att hennes mamma tvingade Anna till saker hon inte ville göra. Alkiskärringen såg väl Anna som sin lilla guldkalv.
Citera
2021-01-02, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EssGunillAs
Hon har blivit helt Memmo-desperat 😂

Felicias böter/skadestånd kanske ska betalas nu vid årsskiftet.
Citera
2021-01-02, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Ja hon ser livrädd ut. Kolla på när hon sitter i soffan när hon var med i "Blåsningen". Ser ut som hon ska få en hjärtattack. Nää du har nog rätt i att hennes mamma tvingade Anna till saker hon inte ville göra. Alkiskärringen såg väl Anna som sin lilla guldkalv.

Anna hade en vidrig mamma som förstörde henne . Hon tyckte inte hon skulle gå i skolan , hon slutade i åttan. Mamman sade till henne att hon kommer att bli världsstjärna. Anna har ingen bra sångröst och ingen utstrålning men äldre snuskgubbar passade på att utnyttja henne. Det var tiden före metoo så saker tilläts på ett annat sätt än idag. När det gått några år var Anna vuxen och borde insett att hon kommer aldrig bli någon stjärna men hon mognade aldrig och hennes mamma var i alkoholdimmorna . Anna har fortfarande inte förstått idag hon pratar om sin 35åriga karriär som artist. Nu är hon desperat på memmo , jag förstår inte att någon vill betala 500 för en hälsning från Anna.
Citera
2021-01-02, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Anna hade en vidrig mamma som förstörde henne . Hon tyckte inte hon skulle gå i skolan , hon slutade i åttan. Mamman sade till henne att hon kommer att bli världsstjärna. Anna har ingen bra sångröst och ingen utstrålning men äldre snuskgubbar passade på att utnyttja henne. Det var tiden före metoo så saker tilläts på ett annat sätt än idag. När det gått några år var Anna vuxen och borde insett att hon kommer aldrig bli någon stjärna men hon mognade aldrig och hennes mamma var i alkoholdimmorna . Anna har fortfarande inte förstått idag hon pratar om sin 35åriga karriär som artist. Nu är hon desperat på memmo , jag förstår inte att någon vill betala 500 för en hälsning från Anna.

Kan man egentligen kalla sig artist, sedan 35 år, när man inte har åstakommit någonting sen -80 talet?
Det som skapat rubriker är ju hennes mage som sprack och oceaner av gråtkalas?

Vart går gränsen? Om jag är med i en musikal på gymnasiet, kan jag då kalla mig musikalartist för resten av livet? Eller jag är ordförande i elevkåren, kan jag sätta det som titel då? For life?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in