2021-01-01, 15:37
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
Herregud 😁😁😁
"Nu kör du bil och byter ofta fil" 🙄
Vem har skrivit denna låt 😁😁

Producenter bakom låten är Martin Contra och Arne Naftaniel, elake Arne har även stått bakom detta mästerverk..
https://www.popfakta.se/sv/utgivning...y-heart-again/
De andra två producenterna Rox och Jass, föredrog att vara av förklarliga skäl anonyma...

Här kan du kolla genom hela Annas "låtskatt" ..
https://www.popfakta.se/sv/artist/e/...bf4/anna-book/

Jag misstänker att "rapparen" Chris Lindh, som sedan blev dansbandssångare i Barbados, blev "oförklarligt" misshandlad pga hans insats i Anna låten..
Låten är ju våldsamt dålig.. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...pa-krog-i-natt
Senast redigerad av cece123 2021-01-01 kl. 15:50.
Citera
2021-01-01, 17:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Ingenting på insta ännu hur fantastiskt Annas nyår varit. Jag börjar bli lite orolig att familjen inte mår särskilt bra.
-Anna, du som läser här, låt oss slippa oroa oss längre.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2021-01-01 kl. 17:37.
Citera
2021-01-01, 17:53
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Du är bakis.. Ja, men det förklarar ju saken..

Skillnaden mellan Anna och de tusentals medelmåttorna därute är även att de klamrar sig inte fast i Kändisvärlden, kräver låtar, duetter och programtid, de gråter inte ut om hårsnoddar i håret, gnäller och klagar, har barn som rånar, våldtar, stjäl av åldringar.
Bjuder pressen till sjukhussängen, vägrar jobba, blåser upp minsta lilla grej..

Och framför allt sjunger falsk i sångtävlingar på SVT..
Tar en repris..
https://www.oppetarkiv.se/video/2621...estivalen-1987
Tror Anna är låt nr 9 och detta måste vara bland det sämsta jag hört..
https://youtu.be/OZikwwfZTuA
Vill gärna ställa upp i tv i tid och otid, men inte betala tvlicencen osv osv
Klart att folk blir mer kritiska än om Anna flitigt jobbade som en anonym dansbandssångerska på en Finlandsbåt.

Anna har ju dessutom en röst som blivit sämre med åren och som aldrig klarat av alla låtar.. Kort sagt hennes röst har begränsningar.
Funkar bäst på lokala karaokepuben i Märsta, där kommer dock säkert Anna vara bland dem med bättre sångröst, framför viskande Bert, vrålande Hans-Håkan och hesa Hertha..
Jag tittade. Det var riktigt kul och massor av nostalgi. Det var knappt man kände igen vissa av artisterna. Hade Robert Wells peruk redan som ung?
Till Annas försvar får man väl säga att hon bara var ett barn där. Å andra sidan var inte Lena PH så gammal hon heller. Det var kanske inte hennes starkaste framträdande, men hon sjöng ändå bättre än många andra. (Lena alltså) Den enda som inte "sjöng" var Anna Book. Fast det var ju inte hennes fel. Det där var ju ingen låt man ger till sin värsta ovän. Det var så mycket text att sjunga att hon fick bita av en del ord för att få det att passa. En prestation i sig. Ja, det var mer eller mindre ett mirakel att hon lyckades ta låten hela vägen till slutet. Låten var ju totalt medioker i sig, men texten var ju pinsam och passade inte ihop med melodin. Jag tror det var därför Anna himlar med ögonen, man ser ju på henne att hon inser att det är kört redan efter första refrängen. Om det ens kan kallas refräng? Jag förstår inte hur låten kunde väljas ut alls.
Citera
2021-01-01, 18:05
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Anna har ju dessutom en röst som blivit sämre med åren och som aldrig klarat av alla låtar.. Kort sagt hennes röst har begränsningar..
Jag skulle tom hävda att Anna aldrig haft en vuxen sångröst överhuvudtaget.
Knappt ens en barnröst då hon var barn/ung.
Anna var tidigt utvecklad och det var (hela) källan till hennes berömmelse då.
De som hade OKEJ planscherna med Anna på väggen hade det pga tuttar.
Möjligtvis pga muppiga och/eller religiösa föräldrar som tyckte att Anna verkade vara moraliskt ofarlig.
Att Anna som artist var en moraliskt tvivelaktig historia reflekterade de aldrig över.
En tonårig liten Lolita med stora tuttar som lurats till att anspela på sex utan att själv förstå det.
I vilket fall så var det inte pga musiken planscherna satt uppe...

Anna är, och har alltid varit, mer känd för sin kropp än sin röst.
Det kommer inte förändras.
Citera
2021-01-01, 18:28
Medlem
Syljens avatar
Ni är bara avundsjuka för ni aldrig kommit på en mästerlig låt som ABC
Citera
2021-01-01, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syljen
Visst är det så 👍
Citera
2021-01-01, 18:49
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ja givetvis är det så.
Citera
2021-01-01, 19:42
Medlem
Citat:
Så sant. Men det gjorde ju Martin Contra, Björn Frisén och Keith Almgren ypperligt, eller hur?
Citera
2021-01-01, 19:50
Medlem
XtraXs avatar
Kom o tänka på denna klassikern, lika rolig idag.

https://pbs.twimg.com/media/CqKSfdZWEAExRe9.jpg
Citera
2021-01-01, 20:29
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Kom o tänka på denna klassikern, lika rolig idag.

https://pbs.twimg.com/media/CqKSfdZWEAExRe9.jpg

Det vore olidligt rolig om Anna på fullaste allvar skulle säga detta i en tvintervju.. att Zlatan redan var storstjärna i Inter och började sin utländska karriär 2001, det skulle nog Anna ha noll koll på. Hm, predikanten Anna has preached the bible..
Citera
2021-01-01, 20:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ingenting på insta ännu hur fantastiskt Annas nyår varit. Jag börjar bli lite orolig att familjen inte mår särskilt bra.
-Anna, du som läser här, låt oss slippa oroa oss längre.
Väldigt märkligt, jag hade förväntat mig skryt och minst tio bilder på festligheterna. Detta är inte likt Anna.
Citera
2021-01-01, 20:45
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Anna är, och har alltid varit, mer känd för sin kropp än sin röst.
Det kommer inte förändras.

När Anna hade bröst, ogillade hon uppmärksamheten och var blyg.
Anna opererade bort en del av tuttarna och förstod inte att man måste vara smal dessvärre för att få en karriär.
Under 80 och 90 talet fick ju fotomodeller fronta och mima och tjockisarna fick stå i studion..
Samantha Fox körde hårt med toplessbilder och utnyttjade vad hon hade, och sög knappast på tummen vid denna tid.. . medan Anna mest längtade efter att gosa med mamma och sög knappast på något annat än just sin tumme.

Anna verkar ju inte ha mentalt hängt med riktigt med kroppens utveckling. En latebloomer.
Om inte Mehmet träffat henne skulle Anna säkert ha varit oskuld och precis som Felicia bott hemma innan hon träffade Roberto, för hon verkar inte riktigt så framåt på den planen. Anna behövde ju en hjälpande hand för att få ihop det med Roberto.

Annas karriär bestod av tuttar 1986, sedan blev hon fett stor i sin karriär.. Pga sin övervikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in