2021-04-22, 18:34
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag hade snarare tolkat det som att han gått Barn o Fritids programmet. Kan ju bli svårt att få jobb i den branschen när man är dömd för våldtäkt mot barn...
Han har gått bygg. Lärling 1 år tror jag det är innan han är snickare.
Citera
2021-04-22, 18:58
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Anna ör "otroligt imponerad" av Felicia som är 30 år gammal och kan locka håret på sig själv... 😂😂
Åh herregud, vilken hög nivå hon har satt på sina ungar.
Citera
2021-04-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Människan kanske är ökänd där också så folk backar undan? De har ju inget umgänge i Spanien heller trots att de verkar ha varit där flera somrar i rad. Inte ens grannarna i lägenhetskomplexet verkar vilja ha med dem att göra tycks det som oavsett om dessa grannar också är sommarboende där.

Folk som är på semester brukar ju på något sätt träffas och umgås om så bara en stunds snack över balkongräckena men inte när denna familj är ute på vift. Jag slår vad om att svärfadern har fler kompisar än de har och troligen även har kontakt med släktingar också vilket inte Roberto verkar få ha. Troligen blir väl tantaluringen alltför svartsjuk om han vågar prata med någon annan och hon inte får vara i centrum.

Kan tänka mig att hon är känd som den där lite jobbiga människan från Sverige som man kan dösnacka med i trappan eller på gatan med typ-men eftersom de är där såpass lite som 5-6 veckor om året så är deras uppfattning nog inte mer än så ABC har de inte hört och inte har de sett BLVIP heller.
Tror hon skulle känna sig utanför och svartsjuk eftersom hennes spanska säkert är dålig (och Halmpyntet talar säkert flytande) och språkkänsla har hon ju inte så att lära sig det skulle nog bli svårt. I skolan kan hon inte ha lärt sig det. Inga tantfans heller! Nej, det skulle nog bli ensamt för henne.
Citera
2021-04-22, 19:20
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag hade snarare tolkat det som att han gått Barn o Fritids programmet. Kan ju bli svårt att få jobb i den branschen när man är dömd för våldtäkt mot barn...
Antonio började på Bygg, men var tvungen att byta till Fordon, då han inte klarade matten på Bygg.
Barn- och fritid är alltså fel.

Vanessa ska satsa på att bli fastighetsmäklare i Spanien. Det behövs ingen utbildning för det i Spanien, utan man lär sig på plats. Enda kravet är att man kan språk, främst spanska, engelska och "skandinaviska" (norska/danska/svenska), och har körkort.
Planen var att hon skulle flytta ner direkt efter studenten, men pga pandemin får hon vänta på det.

Felicia kommer fortsätta som arbetslös hemmasittare tills mamma dör.
Citera
2021-04-22, 19:25
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Känns som att Anna och Roberto säljer huset om sisådär 5 år, flyttar till lägenheten i Spanien, permanent, han kan ju jobba som väktare där borta ? Vad de andra ska göra är mer oklart ännu. Hon kan ju inte behandla dem som bebisar hela livet! Flisan får väl i värsta fall flytta in på ett härbärge? Om det går, vet inte hur sånt funkar riktigt..

Flisan följer säkert med till Spanien i sådana fall. Tror inte hon klarar sig utan Anna.
Citera
2021-04-22, 19:30
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Planen var att hon skulle flytta ner direkt efter studenten, men pga pandemin får hon vänta på det.
Andra reser ju till och från Spanien redan nu, kan inte se att det finns nåt hinder för flytt i sommar.
Hon kan bo i svärfars lägenhet.
Massa undanflykter blir det.
Citera
2021-04-22, 19:37
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Andra reser ju till och från Spanien redan nu, kan inte se att det finns nåt hinder för flytt i sommar.
Hon kan bo i svärfars lägenhet.
Massa undanflykter blir det.
Självklart skulle hon kunna flytta redan nu. Men samtidigt har fastighetsmarknaden avstannat rejält just nu. Många nordeuropeer som avvaktar med att köpa tills läget blir mer stabilt.

Sen kan ju Anna inte förklara varför inte Vanessa bor i "deras" lägenhet ifall hon skulle flytta. Lögnen skulle avslöjas. Och eftersom "Annas sanning" är viktigare än allt annat, får Vanessa snällt stanna hemma.
Citera
2021-04-22, 19:45
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Känns som att Anna och Roberto säljer huset om sisådär 5 år, flyttar till lägenheten i Spanien, permanent, han kan ju jobba som väktare där borta ? Vad de andra ska göra är mer oklart ännu. Hon kan ju inte behandla dem som bebisar hela livet! Flisan får väl i värsta fall flytta in på ett härbärge? Om det går, vet inte hur sånt funkar riktigt..

Roberto har förhoppningsvis lämnat Anna inom fem år.

Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Han har gått bygg. Lärling 1 år tror jag det är innan han är snickare.

Så vitt jag vet så är lärlingstiden fortfarande 6800 timmar innan man blir "fullbetald".
Citera
2021-04-22, 20:13
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Roberto har förhoppningsvis lämnat Anna inom fem år.

Så vitt jag vet så är lärlingstiden fortfarande 6800 timmar innan man blir "fullbetald".

Med tanke på att han inte fullgjorde sina strafftimmar och har jobbat lite här och där, lär han väl aldrig bli klar.
Varken Anna och Felicia har lyckats i arbetslivet, sonen verkar ha anammat sin morsas och syrras obefintliga uthållighet.
Citera
2021-04-22, 20:15
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Vanessa ska satsa på att bli fastighetsmäklare i Spanien. Det behövs ingen utbildning för det i Spanien, utan man lär sig på plats. Enda kravet är att man kan språk, främst spanska, engelska och "skandinaviska" (norska/danska/svenska), och har körkort.

Jag hoppas ärligt talat att hon lyckas med det och inte blir övertygad om att stanna hemma hos mamma (dvs Anna börjar storböla och skuldbelägga) innan pandemin är slut. Det vore trevligt att se ett av barnen lyckas för att det är banne med deprimerande att se 30-åriga Felicia utan någon som helst ambition än att hänga på mamma.
Citera
2021-04-22, 20:30
Medlem
Vissa människor blir kända på grund av sina naturliga talanger. Dessa människor kan vara kända för att sjunga, spela eller spela sport. Naturlig skönhet är viktigt för en kändis. Hon jobbar med det idag ser jag på bilderna och filmerna. Smink och hårjobb. Andra människor kan bli kända för saker de gör - både bra och dåliga. Har hon hela paletten av pigga färger? En lång karriär? Kan hon vara med i något stort program, så mycket bättre med hennes pigga melodi ABC?
Citera
2021-04-22, 20:57
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OremTannenbaum
Vissa människor blir kända på grund av sina naturliga talanger. Dessa människor kan vara kända för att sjunga, spela eller spela sport. Naturlig skönhet är viktigt för en kändis. Hon jobbar med det idag ser jag på bilderna och filmerna. Smink och hårjobb. Andra människor kan bli kända för saker de gör - både bra och dåliga. Har hon hela paletten av pigga färger? En lång karriär? Kan hon vara med i något stort program, så mycket bättre med hennes pigga melodi ABC?
Anna har två naturliga talanger, och båda börjar på Ä:
Äta och älta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in