2020-12-09, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Det värsta är ju om Roberto kolar vippen, vafan gör Anna då? Ensamstående med tre barn.
Nu är ju Fisan 30-ish
Den förtappade sonen är 20, anser att endast V, som även hon är myndig kan anses behöva en vuxen, fast å andra sidan är hon den som har mest GO i familjen. Hon kommer klara sig, bara hon inte fastnar i annas sega klister
Citera
2020-12-09, 17:15
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hon går på sina knän, det är hon van vid... buhu
Jag blir illamående av hennes offermentalitet.
Ryck upp dig och gör någonting annat än att "dansa" och mima i sovrummet, klagandes på allt och alla.
Och är en människa 50 år, kan man väl möta världen som man ser ut?
Hon är värre än fjortisarna. Måste dessutom gå åt mycket spackel...
vad gör den hemmaboende?
Någon som vet?
Har de äldre avtjänat sina straff?
Vad är det Fisias pojkvän dömts för?
Energinivån i huset är lika tung som Annas gardiner som ständigt är fördragna..

Lukas blev väl dömd för knarkinnehav om jag inte tar fel.
Citera
2020-12-09, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Anna ärver dessvärre allt om Roberto dör om inte annat står i ev. testamente.
Nej, inte om de har äktenskapsförord. Och det kan jag tänka mig att svärfar Vincente har ställt som ett villkor, för att släppa till pengar till sonens boende (som ju Anna inte har något delägande i).
Citera
2020-12-09, 17:39
Medlem
Anna behöver ett jobb ,det har hon behövt länge.
Hon borde ju bidraga till familjens ekonomi.
Hon har ju massa energi som hon lägger på helt onödiga saker
såsom frisör botox solning tatueringar naglar livedansar prata med sig själv
sjunger med mera.
Tänk om hon la all den energin på ett arbete istället,då skulle hon
slippa fundera på massa trams o lägga upp massa floskler på engelska.
Hon vill att vi ska tycka synd om henne,men hon har ju själv sats sig i den sitsen.
Ta dig i kragen ,o gör nåt vettigt !
Citera
2020-12-09, 17:51
Medlem
Det är precis det här som får igång mig! Sitta som en stolle i bilen och se ut som hela världen varit dum mot lilla Anna Ta av dig offer-koftan Patetiska Anna. Jag vill se ilska. Jag vill få svar på viktiga frågor. Jag vill poppa popcorn 🍿
Citera
2020-12-09, 17:52
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluttman
Anna behöver ett jobb ,det har hon behövt länge.
Hon borde ju bidraga till familjens ekonomi.
Hon har ju massa energi som hon lägger på helt onödiga saker
såsom frisör botox solning tatueringar naglar livedansar prata med sig själv
sjunger med mera.
Tänk om hon la all den energin på ett arbete istället,då skulle hon
slippa fundera på massa trams o lägga upp massa floskler på engelska.
Hon vill att vi ska tycka synd om henne,men hon har ju själv sats sig i den sitsen.
Ta dig i kragen ,o gör nåt vettigt !

Jag antar att Annas halvsyster och kusiner jobbar med vanliga jobb.
Halvsystern hade väl en butik förut?
Jag tror att Anna var mamsens favorit och Anna har fört över det beteendet på Felicia dvs obefintliga krav, för mycket curlande, orealistiskt beröm, favoriserande och då blir det skit av barnet då de växer upp.
Det är väl därför Anna knappt vet hur man tar i tu med enkla hushållsgöromål, hon bröt ju ihop totalt när hennes big moma, hennes allt dog.
Om hennes älskade Maritha levt skulle hon säkert ringt upp rörmokaren åt lilla Anna...
Citera
2020-12-09, 18:00
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Nu är ju Fisan 30-ish
Den förtappade sonen är 20, anser att endast V, som även hon är myndig kan anses behöva en vuxen, fast å andra sidan är hon den som har mest GO i familjen. Hon kommer klara sig, bara hon inte fastnar i annas sega klister
Ja som tidigare nämnt så skulle Vanessa bryta sig loss från familjen och skaffa egen. Hon blir bara tillbaka hållen av resten som det är nu.
Citera
2020-12-09, 18:14
Medlem
alicewonderlands avatar
Anna har skickat en tjusig amaryllisbukett till Louise Hafdell. Fint och generöst, visst, men det känns som om hon är ett osäkert barndom försöker köpa sig kompisar. Det kan väl ändå inte vara sådana gester som Anna åsyftar när hon säger att hon glömmer bort att tänka på sig själv och bara tänker på andra? Det sabbar ju liksom storsintheten när hon i princip anklagar andra för att utnyttja hennes goda natur! Eller menar hon barnen, som likt gapande fågelungar häckar i Casa Blanca och väntar på mat? Men nog måste hon se sin egen roll i den situationen?
Citera
2020-12-09, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Ja som tidigare nämnt så skulle Vanessa bryta sig loss från familjen och skaffa egen. Hon blir bara tillbaka hållen av resten som det är nu.
Har väldigt svårt att tro att V kommer ur kärringens klor.
Citera
2020-12-09, 18:25
Medlem
cece123s avatar
När jag kollar in Mys blogg inser jag att Anna använder sig av samma uttryck som My.
När My skrev för några dagar sedan i sin blogg att hon skulle bara kika in i bloggen, då skrev Anna igår att hon bara ska kika in lite på sitt IG.
Anna härmar nog andra väldigt mycket.

Jag misstänker att My inte har tid för Anna, så mycket som Anna önskar.
My har en son i skolåldern, jobbar, pluggar, tränar, bloggar och har en hel del samarbeten.. Bla med Bobby
My klippte håret på Bobbys och fick även lite smått och gott från Bobby som hon gör reklam för.. Gissar att Anna tuggar fradga av avundsjuka.
När My är med Anna blir det nog bara larv och onyttigt ätande, jag misstänker att My inte riktigt har tid för det, hon känns ju betydligt mognare och ambitiösare än Anna alla gånger.

And guess what.. Två lådor med julsaker försvann när My flyttade..
https://pasteboard.co/JE9BkHa.jpg
Citera
2020-12-09, 18:44
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Anna har skickat en tjusig amaryllisbukett till Louise Hafdell. Fint och generöst, visst, men det känns som om hon är ett osäkert barndom försöker köpa sig kompisar. Det kan väl ändå inte vara sådana gester som Anna åsyftar när hon säger att hon glömmer bort att tänka på sig själv och bara tänker på andra? Det sabbar ju liksom storsintheten när hon i princip anklagar andra för att utnyttja hennes goda natur! Eller menar hon barnen, som likt gapande fågelungar häckar i Casa Blanca och väntar på mat? Men nog måste hon se sin egen roll i den situationen?

Nä, Anna har ju svårt med se sin egna del i saker och ting, det är alltid alla andras fel.
Anna har väl alltid slingrat sig från ansvar.
När hon vägrade betala för en fettsugning, var det någon okänd persons fel att det inte blev betalt.

Hon har svårt att se orsak och sammanhang, minst sagt.
Typ äter Anna 3 dl grädde varje dag och rör sig minimalt är det någon sjukdoms fel om hon är fet, sedan fortsätter hon oförtrutet att röra sig lite och äta desto mer.
Hon kan ju ändå inte göra något åt det, för stackars Anna har ju en sjukdom som gör henne fet.

Har inte Anna gjort det förr, så tycker jag att Anna ska göra en NPF utredning, där kan hon få stöd om det visar sig att hon har någon sådan diagnos i grunden. För ofta blir behandlingar mot depression lite tandlös om det visar sig att hon har någon NPF, då kanske man måste tackla Annas problem från ett annat håll än från det allmänt vedertagna.
Både Camilla Henemark, Isabella Löwengrip, Kisthi Tomita mfl har ju gått ut och berättat om sina diagnoser, jag väntar ivrigt på Annas tur och berätta.
Senast redigerad av cece123 2020-12-09 kl. 18:51.
Citera
2020-12-09, 18:57
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svajmastartisten
Nej, inte om de har äktenskapsförord. Och det kan jag tänka mig att svärfar Vincente har ställt som ett villkor, för att släppa till pengar till sonens boende (som ju Anna inte har något delägande i).
Det jag skrev handlade om ifall Roberto dog och jag hävdar att du har fel.
"En vanlig missuppfattning är att ett äktenskapsförord påverkar arvsordningen. Med arvsordningen avses vem som har rätt att få arv efter en avliden person. Så är inte fallet, ett äktenskapsförord påverkar inte arvsordningen. Samma personer ärver oavsett om makarna har skrivit ett äktenskapsförord eller ej."
https://www.juridex.se/aktenskapsforord-dodsfall/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in