2020-12-08, 18:24
Medlem
Loquitas avatar
Dyngbaggegalan har startat en podd och i det första avsnittet listar han besvikelser. Ni kan inte ana vem som hamnade på förstaplatsen.. 😉

https://podcasts.apple.com/se/podcas...=1000501263491

Hint:
Citera
2020-12-08, 18:26
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyy
Anna gråter på liven, någon försöker trösta henne i chatten och skriver att hon hoppas mår bättre snart. Anna svarar att hon inte alls mår dåligt utan hon har tröttnat på corona och saknar sitt arbete. Chatten försöker komma med förslag på jobb men Anna skjuter ner alla med undanflykter, bl.a. att hon har för stor respekt för sin potentiella arbetsgivare, skulle hon stå i butik skulle det bli en massa spring för att se på henne i kassan. Jag tror hon överskattar sin egen storhet

Arbetsförmedlingen kan säkert hjälpa att skaffa Anna ett städjobb, med Annas bilder på den renbäddade sängen som CVunderlag.
Det är väl bara att sätta igång och sopa med moppen i någon korridor tidigt när inga kommit till jobbet, eller efter jobbet.
Ingen kommer att se arbetsskygga Anna om det är det hon är rädd för.. Att ett helt företags verksamhet stannar upp för att Anna är i byggnaden.. Kommer aldrig att hända.
Anna har varit frånvarande från verkligheten alldeles för länge.
Jiiseessss, hennes morsa har verkligen förstört Annas liv till fullo.
Senast redigerad av cece123 2020-12-08 kl. 18:47.
Citera
2020-12-08, 19:04
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Har hon verkligen gjort det?
Formulerade mig lite fel. Menade att hon hade nog lätt kunna lägga till det på CV:t för att hon trodde det hade varit en merit.
Citera
2020-12-08, 21:14
Medlem
Citat:
Anna gråter på liven, någon försöker trösta henne i chatten och skriver att hon hoppas mår bättre snart. Anna svarar att hon inte alls mår dåligt utan hon har tröttnat på corona och saknar sitt arbete. Chatten försöker komma med förslag på jobb men Anna skjuter ner alla med undanflykter, bl.a. att hon har för stor respekt för sin potentiella arbetsgivare, skulle hon stå i butik skulle det bli en massa spring för att se på henne i kassan. Jag tror hon överskattar sin egen storhet
Anna har ju ALDRIG haft ett fast arbete i hela sitt liv. Nu har ju coronan slagit till i stollehjärnan
Citera
2020-12-08, 21:38
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Men hon har ju aldrig haft ett arbete! Hon är helt sinnesvriden.
Citera
2020-12-08, 21:57
Medlem
cece123s avatar
Om Anna är så #ärsåuttråkadsommankanva
som hon skriver på IG, borde hon erbjuda sig att jobba gratis, så godhjärtad som hon är...
En godhjärtad person lägger upp avsevärt med sin tid dvs är generös med sin tid till att göra saker för andra utan att nämna det för omgivningen.
Anna däremot ger knappt något av sin tid och tycks förvänta sig något tillbaka, dessutom tar upp de få saker hon gör och menar att hon utför stordåd(såklart).
Med tanke på hur hon blåst folk på pengar, krävt saker, inte brytt sig hur hon beter sig mot andra och hur mycket hon har latat sig så är hennes senaste tagg en riktig 14is tagg.

Anna som ständigt klagar år efter år över att hon bara tänker på andra, dock inget som jag har märkt, borde jobba lite för att skingra sina evigt ältande tankar. Det skulle vara nyttigt.
Jag gissar att 97% av Annas tankar går till Anna själv, resten går till resten..
Jag ändrar mig 99,9 %.

Men dessvärre har ju Anna lärt sig av mor sin, att hon behöver ladda upp inför framtiden, för Anna kommer ju bli en stor stjärna.. Snart.. Om 30 år.. Kanske.. Anna har ju många år kvar att fundera.. Hon är ju enligt henne själv ung.. Ariana Grande mfl kan slänga sig i väggen för heeeere is Annaaaaa...om typ 30 år, om någon vill komma och erbjuda henne en hitlåt, då kanske Anna eventuellt kan tänka sig.. Om någon betalar ett skivkontrakt.. Dvs sannolikheten att Anna gör konserter i framtiden är nog rätt slimma och likaså skivor.
Stackars offerAnna får nog fortsätta gråta över hur uttråkad hon är r e s t e n av hennes liv.
Citera
2020-12-08, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Om Anna är så #ärsåuttråkadsommankanva
som hon skriver på IG, borde hon erbjuda sig att jobba gratis, så godhjärtad som hon är...
En godhjärtad person lägger upp avsevärt med sin tid dvs är generös med sin tid till att göra saker för andra utan att nämna det för omgivningen.
Anna däremot ger knappt något av sin tid och tycks förvänta sig något tillbaka, dessutom tar upp de få saker hon gör och menar att hon utför stordåd(såklart).
Med tanke på hur hon blåst folk på pengar, krävt saker, inte brytt sig hur hon beter sig mot andra och hur mycket hon har latat sig så är hennes senaste tagg en riktig 14is tagg.

Anna som ständigt klagar år efter år över att hon bara tänker på andra, dock inget som jag har märkt, borde jobba lite för att skingra sina evigt ältande tankar. Det skulle vara nyttigt.
Jag gissar att 97% av Annas tankar går till Anna själv, resten går till resten..
Jag ändrar mig 99,9 %.

Men dessvärre har ju Anna lärt sig av mor sin, att hon behöver ladda upp inför framtiden, för Anna kommer ju bli en stor stjärna.. Snart.. Om 30 år.. Kanske.. Anna har ju många år kvar att fundera.. Hon är ju enligt henne själv ung.. Ariana Grande mfl kan slänga sig i väggen för heeeere is Annaaaaa...om typ 30 år, om någon vill komma och erbjuda henne en hitlåt, då kanske Anna eventuellt kan tänka sig.. Om någon betalar ett skivkontrakt.. Dvs sannolikheten att Anna gör konserter i framtiden är nog rätt slimma och likaså skivor.
Stackars offerAnna får nog fortsätta gråta över hur uttråkad hon är r e s t e n av hennes liv.

Har funderat på en sak... Anna är, som vi alla vet, mästare på att få allt att handla om sig själv och hur förträfflig hon är (hon är bara missförstådd...&#128527

Jag håller med henne om att hon får mycket skit dagligen. MEN hon ber ju praktiskt taget om det med sina galna beteenden och sättet att förvränga eller förstora minsta grej.

Hon är 50 år nu... varför tar hon ALDRIG ansvar för sitt eget beteende och sina handlingar?
Alla som vill kan se hennes barns domar, och Anna får säga vad hon vill, men även om de nu är vuxna, så har hon ansvar på så sätt att hon helt uppenbart gjort något fel som mamma i sin uppfostran. Annars skulle inte 2 av 3 barn vara så misslyckade och kriminella idag. Anna har förresten inte själv rent mjöl i påsen, då hon flera gånger blivit påkommen med att snatta osv. Bra förebild, not.
Citera
2020-12-08, 22:10
Medlem
Hon som haft Covid och borde vara immun skulle kunna hjälpa till på något äldreboende. Bära matbrickor och kanske t.o.m. mata någon boende. Hon vet ju hur man stoppar in mat i munnen.
Citera
2020-12-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Arbetsförmedlingen kan säkert hjälpa att skaffa Anna ett städjobb, med Annas bilder på den renbäddade sängen som CVunderlag.
Det är väl bara att sätta igång och sopa med moppen i någon korridor tidigt när inga kommit till jobbet, eller efter jobbet.
Ingen kommer att se arbetsskygga Anna om det är det hon är rädd för.. Att ett helt företags verksamhet stannar upp för att Anna är i byggnaden.. Kommer aldrig att hända.
Anna har varit frånvarande från verkligheten alldeles för länge.
Jiiseessss, hennes morsa har verkligen förstört Annas liv till fullo.

Med tanke på allt renbäddande, hur når människan upp att bädda? Har hon en pall?
Citera
2020-12-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Man får ju känslan av lite fyllegråt.
Men, jag tycker faktiskt synd om henne även om hon bäddat själv. Bränt broarna som skulle kunna hjälpa henne...
Hon hade ju kunnat starta en yt kanal och kört olika program hemifrån och tjänat lite pengar. Att tjäna pengar stärker självkänslan.

Anna är en lat loser som hellre lever på Roberto tills han tar ner skylten av en hjärtattack inom 5 år. Hade haft mer respekt om hon använt sin jobblöshet för att uppfostra barnen. Men där gick det ju åt helvete också
Citera
2020-12-09, 00:04
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Anna är en lat loser som hellre lever på Roberto tills han tar ner skylten av en hjärtattack inom 5 år. Hade haft mer respekt om hon använt sin jobblöshet för att uppfostra barnen. Men där gick det ju åt helvete också
Det värsta är ju om Roberto kolar vippen, vafan gör Anna då? Ensamstående med tre barn.
Citera
2020-12-09, 00:36
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Det värsta är ju om Roberto kolar vippen, vafan gör Anna då? Ensamstående med tre barn.

Robertos fru och barn ärver honom, möjligen finns det också en livförsäkring och Robertos barn ärver även farfar så småningom ifall Roberto dör före farfar.
Det kan finnas äktenskapsförord och testamente som gör att Annas arv uteblir.

Felicia ärver ingenting efter Roberto om han inte har testamenterat något till henne.

Det kan sluta med att Anna och Felicia blir inneboende hos Antonio och Vanessa. Lite tillspetsat.

Nu kommer det att gå runt i huvudet på Anna!

"Boka tid hos advokat, skriva testamente, teckna livförsäkring, bråttom, bråttom, tänk om han dör innan jag har lyckats manipulera honom."

Det kommer att utannonseras många viktiga och hemliga möten alldeles snart.
Senast redigerad av trottwell 2020-12-09 kl. 01:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in