Hittade detta inlägg från 2007 av Billy Butt.
Intressant han beskriver rättframt om Annas mamma, hur han ser på Annas karriär och beskriver Anna som knubbig, i Annas ögon var hon smal då.. Smal mot idag ja..
F ö har ju lilla Billy själv inte varit en heting med 6 pack, utan han har snarare haft ett fläskpack på magen.
http://sourze.se/2007/02/01/anna-boo...3#.X7byJ2lwGyM
Butt beskriver att både Bert Karlsson och han trodde att Anna skulle bli något stort.. På sätt och vis hade de rätt... Fysisk.. I övrigt vet vi ju vad Billy kåtade upp sig på..unga naiva tjejer. Så det var väl Annas tuttar som han hade ögonen på, sedan opererade Anna sina bröst och blev mamma.
Och tant rätt snabbt på det skulle jag vilja säga.
https://pasteboard.co/ (30 år)
Citat:
men vi insåg att den söta och något knubbiga lilla sextonåringen Anna Book som debuterade skulle gå vidare och göra stor karriär. Vi hade på sätt och vis rätt då Anna gick vidare till en egendomlig karriär, som under många år för det mesta bestod av ett oförklarligt mediakändiskap
Citat:
Undantaget i moderna svensk nöjeshistoria är förstås Anna Book, som på något sätt alltid funnits, men ingen riktigt har vetat vad man ska göra med.
Citat:
jag bjöd henne att sjunga i mitt dåvarande Teveprogram "Billys Värld" på TV3 hösten 1990. Då märktes det att Anna hade blivit stor och klok och framför allt ödmjuk, för tonåringen Anna Book var en aning jobbig. Hon drevs hård av en mycket okunnig och alltför ivrig mamma som ville ha beröm och kändiskap för sin dotter
Eeh, Anna hade väl en liten mjukare approach där under 90 talet, då hon slickade sina sår efter totalfloppen i Mello, som måste varit tungt mycket pga att mamman blåst upp Annas ego.
Dessvärre har ju hennes ödmjukhet inte sett ljuset sedan 90 talet...
Billy verkar ha rätt dåligt omdöme i övrigt då han skriver att Anna förtjänade att vinna och representera Sverige, att han trodde på henne i unga år och att hon är mer älskad än Carola.. nja, snarare lika avskydd, Carola var väl folkkär möjligtvis då hon slog igenom, sedan kom Runar... Livets ord, tungomålstal osv
"Butten" kan ej skilja på folks nyfikenhet, fascination och gillande.