Citat:
Ursprungligen postat av
Loqita
Ingen aning, men ju mer ju bättre för henne sett ur tävlingsperspektivet, naturligtvis. Men tävlar de i antal minskade kilon eller i viktprocent? För om det gällde kilon rakt av skulle ju en kortvuxen, mullig kvinna aldrig ha en chans att vinna mot storvuxna män som bär på mycket övervikt. För övrigt undrar man ju hur många Biggest Loser-deltagare som efteråt utvecklade ätstörningar? Inte sunt.
Det är väl en hel drös med BL-deltagare som det gått åt pipsvängen för av olika anledningar. Jag tror inte man kan sätta igång människor på fem veckor och sedan ska dom klara sig själva med de verktyg de fått. Det verkar vara väldigt dålig koll. En del har målmedvetenheten och karaktären att klara det med givna verktyg medan andra får ta till lite mer olagliga sätt att tappa vikt.
Men jag tror det blir betydligt mer intressant att följa det magra ålbetets liv EFTER BL. Det är ju då man måste ha karaktär när man jobbar för sig själv och inte har ett team i ryggen. Då blir det åter den övriga familjen som får klä skott för tantens egendomliga utbrott.
Jag är övertygad om att hon inte ens klarar sig fram till nyår innan hon börjat gå upp i vikt igen. Rejält också. Det intressanta i det ska bli att höra vad eller vem hon skyller på den här gången. För inget är ju hennes eget ansvar.
Tanten har ingen som helst karaktär så efter BL är det dags att poppa popcorn och invänta cirkus Stolledano Took.......för den kommer. Jag lovar.