Jag tror att du har helt rätt. Hon mår inte bra och har länge, länge försökt visa upp en fasad men den senaste tiden lyser det verkligen igenom att saker inte är OK.
Jag tror att Anna är livrädd att bli ensam och det är därför hon vingklippt barnen och Roberto på ett extremt osunt sätt för alla andra som (mer eller mindre frivilligt) kommer henne nära försvinner så fort de bara kan då hon är en verklig energitjuv. De enda som inte kan säga upp bekantskapen är hennes närstående och de kör hon med psykisk utpressning emot - inte nödvändigtvis för att hon vill dem illa men för att de är den enda tryggheten hon har i sin enormt egocentrerade värld. Anna har helt enkelt inte förmågan att se andras behov och det går ut över familjen.
Vem har glömt hur hon närmast maniskt tvingade Roberto et al. att lova att inte lämna henne när hon var med i BL (VIP inte att förglömma

)? Där såg man hennes panik då hon helt plötsligt inte kunde ha kontroll över dem 24/7 och insåg vad det faktiskt kunde innebära nämligen att de skulle ta steget och skapa ett liv där hon inte längre skulle vara medelpunkten.
Det skulle förvåna mig mycket om Anna fysiskt har misshandlat barnen tidigare som föreslagits. Däremot är det helt klart att de misshandlats psykiskt genom hennes kontrollbehov där hon ska vara i centrum hela tiden. De är medberoende och hon kommer aldrig släppa taget om någon av dem frivilligt. Varför? Jo, då skulle Anna bli ensam för hon har inte förmågan att skapa sunda kontakter IRL.
Visst är den här tråden roande för oss utomstående men samtidigt extremt sorglig. Vi följer en människospillra där man bara väntar på att hon ska tappa det helt och uppriktigt talat verkar det scenariot vara ganska nära nu.
Det bästa hon skulle kunna göra är att stänga ner sina sociala media med hennes "låtsasvänner". Hennes riktiga följare kan nog räknas på ena handens fingrar och om hon själv tror att kommentarer av typen "Fiiina dig, Anna!!! ❤❤❤" är seriöst menade finns det nog inget hopp för henne. Jag hoppas att det är ett spel hon kör med som inkluderar lek med "blockeliblockande" men jag är faktiskt osäker.
Och när sedan hennes media är nedstängda borde hon börja med seriös, långvarig terapi. Det är för övrigt något samtliga i familjen skulle behöva (speciellt de yngre) för att kunna slå sig fria. Vem vet, kanske ett fängelsestraff för Felicia skulle kunna vara det bästa för henne då hon skulle få distans till Anna och sedan kunna skapa ett eget liv.
Tror jag Anna kommer inse att hon har rejäla problem och bör söka professionell hjälp?

Så vi får nog fortsätta att "gotta oss" här i tråden även om det är ett tecken på mindre sunt beteende även hos oss.