2020-06-10, 22:11
Medlem
TPLs avatar
Tvättade Anna händerna medan hon spelade luffarschack med dottern när de fikade i väntan på tåget? De åt bulle och smörgås samtidigt som de spelade "X" som Anna själv kallar det.
Hur många andra hade kladdat på spelpjäserna innan? Efteråt åkte Anna till ett äldre och försvarslöst par. Fy Anna.
Citera
2020-06-10, 22:12
Medlem
Varje gång jag ser att vår kära Anna använder sig av det fjantiga uttrycket "jag vilar i..." osv, så ser jag framför mig hur hon belåtet vältrar sig i soffan, ungefär som en strandad valross i fettglänsande späck...undrar varför?
Citera
2020-06-10, 22:23
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
Hon var förbannad på någon Nettan och svamlade om ostron och en massa annat.
När någon frågade vad hon menade svarade hon " ja det kan ni ju fundera på"
[...]
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Ostronen hade också med Pernilla W att göra. PW visade på sin story att de käkade skaldjur med bl a Johan Pråmell och de ”slaktade” ostron. Men Anna slaktar annat sa hon i ett försök att låta hotfull
Naturligtvis har Pernilla lagt ut instabilden där det äts ostron och andra skaldjur för att ytterligare "mobba" Anna
https://www.instagram.com/p/CBQ-wWEFwMi/
Tänk vilka sår det måste riva upp i Anna då hon givetvis blir påmind om besvikelsen över den uteblivna skaldjursplatån vid en inspelning av Fångarna på fortet vilket blev stort uppslaget i media
Det känns lite som ett schackspel faktiskt, vad blir Annas motdrag på skaldjurshånet månntro?
Citera
2020-06-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebba112
Idag kom det ett långt inlägg om hennes lilla bråk med PW och allt hon skriver i det inlägget handlar ju om allt som skrivs om henne här där hon aldrig är inne och läser enligt henne själv..

https://postimg.cc/PNHzBx4Y
Sista meningen var ju kul. Gör om gör rätt. Det borde du ta fasta på Anna, nu för tiden gör du ju mest fel. Väx upp kvinna.
Citera
2020-06-10, 22:44
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Sista meningen var ju kul. Gör om gör rätt. Det borde du ta fasta på Anna, nu för tiden gör du ju mest fel. Väx upp kvinna.

Anna påminner om 90 tals figuren Grynet som
"inte tar skit" http://imgur.com/gallery/mfNtANf

En passande kommentar som någon la upp efter att ha sett uppladdningen på imgur utav Annas knubbiga tår.
http://imgur.com/gallery/e5xqE2P/comment/1881709211
Citera
2020-06-10, 22:50
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Anna påminner om 90 tals figuren Grynet som
"inte tar skit" http://imgur.com/gallery/mfNtANf

En passande kommentar som någon la upp efter att ha sett uppladdningen på imgur utav Annas knubbiga tår.
http://imgur.com/gallery/e5xqE2P/comment/1881709211
Usch den tå bilden, man ser ju hur mycket solarium Anna använder.
Citera
2020-06-10, 22:50
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
"Du liknar en koblaja" var min första översättningstanke.

Heeere comes Anna 💩
Citera
2020-06-10, 22:54
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
I dagens live påstod hon att hon fått gulliga sms från Benjamin och Bianca som var så glada för att hon hälsat på deras farmor och farfar, (dvs utsatt dem för smittorisk utan anledning - min kommentar).
Något som jag har väldigt svårt att tro på.

På tal om rynkor kring munnen hade hon en elak utläggning om rökare - i stort sett idiotförklarade hon dem.
Liten fundering: Visst var Märstamorsans mamma storrökare?

Annas mamma dog av sviterna av kol, vilket är extremt vanligt bland storrökare.
Citera
2020-06-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Jag tror att du har helt rätt. Hon mår inte bra och har länge, länge försökt visa upp en fasad men den senaste tiden lyser det verkligen igenom att saker inte är OK.

Jag tror att Anna är livrädd att bli ensam och det är därför hon vingklippt barnen och Roberto på ett extremt osunt sätt för alla andra som (mer eller mindre frivilligt) kommer henne nära försvinner så fort de bara kan då hon är en verklig energitjuv. De enda som inte kan säga upp bekantskapen är hennes närstående och de kör hon med psykisk utpressning emot - inte nödvändigtvis för att hon vill dem illa men för att de är den enda tryggheten hon har i sin enormt egocentrerade värld. Anna har helt enkelt inte förmågan att se andras behov och det går ut över familjen.

Vem har glömt hur hon närmast maniskt tvingade Roberto et al. att lova att inte lämna henne när hon var med i BL (VIP inte att förglömma )? Där såg man hennes panik då hon helt plötsligt inte kunde ha kontroll över dem 24/7 och insåg vad det faktiskt kunde innebära nämligen att de skulle ta steget och skapa ett liv där hon inte längre skulle vara medelpunkten.

Det skulle förvåna mig mycket om Anna fysiskt har misshandlat barnen tidigare som föreslagits. Däremot är det helt klart att de misshandlats psykiskt genom hennes kontrollbehov där hon ska vara i centrum hela tiden. De är medberoende och hon kommer aldrig släppa taget om någon av dem frivilligt. Varför? Jo, då skulle Anna bli ensam för hon har inte förmågan att skapa sunda kontakter IRL.

Visst är den här tråden roande för oss utomstående men samtidigt extremt sorglig. Vi följer en människospillra där man bara väntar på att hon ska tappa det helt och uppriktigt talat verkar det scenariot vara ganska nära nu.

Det bästa hon skulle kunna göra är att stänga ner sina sociala media med hennes "låtsasvänner". Hennes riktiga följare kan nog räknas på ena handens fingrar och om hon själv tror att kommentarer av typen "Fiiina dig, Anna!!! ❤❤❤" är seriöst menade finns det nog inget hopp för henne. Jag hoppas att det är ett spel hon kör med som inkluderar lek med "blockeliblockande" men jag är faktiskt osäker.

Och när sedan hennes media är nedstängda borde hon börja med seriös, långvarig terapi. Det är för övrigt något samtliga i familjen skulle behöva (speciellt de yngre) för att kunna slå sig fria. Vem vet, kanske ett fängelsestraff för Felicia skulle kunna vara det bästa för henne då hon skulle få distans till Anna och sedan kunna skapa ett eget liv.

Tror jag Anna kommer inse att hon har rejäla problem och bör söka professionell hjälp? Så vi får nog fortsätta att "gotta oss" här i tråden även om det är ett tecken på mindre sunt beteende även hos oss.
Skulle Roberto dra från Anna vore hon i en ekonomisk skitsits. Han har inga ekonomiska skyldigheter till Anna eller barnen eftersom alla är över 18 år. Anna skulle nog få gå till närmaste socialkontor och gråta. Visst några kronor skulle det bli från pressen någon månad av skvallernyheter. Gråt och tyck synd om mig. Efter några månader av div nagel, solarium och hårvård så är nog pengarna slut. Sedan blir det en tiggarmugg utanför ICA. Obs bara en tanke vad som kan ske Anna.
Citera
2020-06-10, 23:00
Medlem
Lillamig72s avatar
Det är så himla löjligt att Anna reagerar crazy på något som är ett internskämt mellan en bror och syster. Skriven av systern som en kommentar till broderns uppenbart filtrerade bild med dockfilter...
Linus lekte lite med ett filter på en bild. Hans dotter fyllde 15 år.
Pernilla svarade utifrån sin erfarenhet och upplevelse. Det blev ju ett himla tjafsande från Booken när Sofia o Pernilla pratade filter på deras blogg..
Vad har Booken med att göra vad en familj skojar och skriver till varandra?
Det var ju hon själv som gjorde det första filterbråket så stort från början..
Pernilla har säkert diskuterat det med sin familj som alla tyckt att det var trams, trams och trams..
Senast redigerad av Lillamig72 2020-06-10 kl. 23:04.
Citera
2020-06-10, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
denna människa är strax blockerad tror jag

https://postimg.cc/xk41D5ks
Haha, Härlig kommentar från Bibbi o Ärlig.
Citera
2020-06-10, 23:05
Medlem
Magictrixs avatar
Hon dubbar cowboytjejen Jessie i Toy Story. Det är ju bra, men inget heltidsjobb direkt. Sedan såg jag på IMDB att hon var statist i Sökarna. Blev kanske påsatt av Paolo där på någon efterfest? Därav hennes omsorg för honom?
Nä jag gissar att barnen langar knark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in