2020-05-28, 20:15
Medlem
Tuttlutts avatar
Anna har ändrat så att det inte går att kommentera längre på hennes Instagram.
Undrar hur länge hon klarar sig utan alla "fina Anna hur gör du för att vara så naturligt vacker" "var här du köpt glaset du dricker ur" "du är en underbar människa " 😁
Citera
2020-05-28, 20:35
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
Anna har ändrat så att det inte går att kommentera längre på hennes Instagram.
Undrar hur länge hon klarar sig utan alla "fina Anna hur gör du för att vara så naturligt vacker" "var här du köpt glaset du dricker ur" "du är en underbar människa " 😁
Det går visst att kommentera
Citera
2020-05-28, 20:41
Medlem
Senil-with-styles avatar
https://www.instagram.com/p/CAvY0sRFnMH/
Nu kan vi göra den fantastiska rosa lemonaden A la Felicia. Vem har rödbeta i en lemonad? känns något som Anna slängde in för att det skulle bli nyttigare.
Citera
2020-05-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Just det, hon bröt ett finger och råkade hamna på sjukan samtidigt som Frank Andersson. De blev vänner för livet och den där halvtimmen blev Frank pappan som Flisan aldrig haft. De gick på hans begravning en månad senare. Av det skälet. Undrar hur många gånger hon varit vid ”pappas” grav med blommor sedan dess?

Nej, hon skrubbade smal(tjock)-benet och blödde lite. Ambulans till sjukhuset för sårtvätt och plåster. Frank Andersson låg nog på intensiven då
Citera
2020-05-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
https://www.instagram.com/p/CAvY0sRFnMH/
Nu kan vi göra den fantastiska rosa lemonaden A la Felicia. Vem har rödbeta i en lemonad? känns något som Anna slängde in för att det skulle bli nyttigare.
Vore fint om alla kunde länka till nåt annat än hennes insta, då de flesta av oss är blockade därifrån.
Citera
2020-05-28, 20:48
Medlem
Tuttlutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Det går visst att kommentera

Ja det ser jag nu.
Vad konstigt för när jag tittade förut så gick det inte och det fanns inte en kommentar under några inlägg 🤔
Citera
2020-05-28, 20:50
Medlem
Tuttlutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Vore fint om alla kunde länka till nåt annat än hennes insta, då de flesta av oss är blockade därifrån.

Jag har lagt ut massor av "fina" bilder tidigare.
Titta och njut 😉
Citera
2020-05-28, 20:53
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Orkade inte länka så kopiera in hela hennes bibel recept.
🍋 Här kommer nu Receptet på vår egengjorda Pink Citron Lemonad 🍋 Som ger 1 1/2 - 2 liter färdig lemonad. Felicia var så snäll och gjorde denna till mig, när jag plötsligt blev sugen på Pink lemon lemonade 🍋 Detta är vad som behövs.

5 citroner
2 dl vatten
2,5 dl strösocker
1 liter vatten
1 rödbeta (för rosa lemonad) annars hoppar man bara rödbetan 😊

Koka upp 2 dl vatten med strösocker tills det löst upp sig, låt svalna.
Pressa 4 citroner och blanda saften med sockerlagen samt resten av vattnet. Skiva en citron och låt detta stå och dra i 1 - 1 1/2 timme. Vill du ha rosa lemonad så skalar du rödbetan och delar den i bitar och låter det ligga i tills du uppnått den färg du vill ha. Skiva även 1 citron som får stå med och ge extra smak.
Sila av efter en timme för klar och fin lemonad.
Avnjut med is, kanske en liten kvist mynta och en skiva citron 🍋 KLART 😋 Passar extraordinärt bra varma sommardagar och kvällar - men självklart när som helst! Jag dricker inte läsk - men egen lemonad och juicer är det godaste som finns 🥰 Lycka till!
Citera
2020-05-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGubbkuk
Icke att förglömma så fordrar det stor ansträngning av axlarna att överhuvudtaget bära upp de där grova timmerstockarna till armar!
Alltså, satan i helvete vad GROV hon är! Överallt!
Ett sånt jävla troll hon är.

Förlåt men man kan inte rå för hur man ser ut. Anna gör mycket dumt men att vara fet är många och jag tycker vi är bättre än så. Hon är ful för att hon är en elak, manipulativ och kriminell person. Finns ju många feta kändisar som vi inte skulle skriva om deras utseende ex Sune Mangs, Cindy Peeters, Mamas osv.
Citera
2020-05-28, 20:59
Medlem
Citat:
🍋 Här kommer nu Receptet på vår egengjorda Pink Citron Lemonad 🍋 Som ger 1 1/2 - 2 liter färdig lemonad. Felicia var så snäll och gjorde denna till mig, när jag plötsligt blev sugen på Pink lemon lemonade 🍋 Detta är vad som behövs.

5 citroner
2 dl vatten
2,5 dl strösocker
1 liter vatten

Pressa 4 citroner och blanda saften med sockerlagen samt resten av vattnet. Skiva en citron och låt detta stå och dra i 1 - 1 1/2 timme. Vill du ha rosa lemonad så skalar du rödbetan och delar den i bitar och låter det ligga i tills du uppnått den färg du vill ha. Skiva även 1 citron som får stå med och ge extra smak.
Avnjut med is, kanske en liten kvist mynta och en skiva citron 🍋 KLART 😋 Passar extraordinärt bra varma sommardagar och kvällar - men självklart när som helst! Jag dricker inte läsk - men egen lemonad och juicer är det godaste som finns 🥰 Lycka till!

Ser ut som receptet som finns i hemkunskaps böckerna för mellanstadiet. Tror jag har boken kvar någonstans bland mina matlagningsböcker. Sparade den för den hade så enkla recept. Hade för mig att man fick göra lemonad i en hink på hemkunskapen.
Citera
2020-05-28, 21:04
Medlem
Recepttjuven Anna Book

Citat:

5 citroner
2 dl vatten
2,5 dl strösocker
1 liter vatten

Ha jag visste att jag hade sett receptet, det var inte i min gamla hemkunskapsbok utan från Mat hem,

https://www.mathem.se/recept/lemonad

5 citroner
2 dl vatten
2,5 dl strösocker
1 liter vatten

Tillagning

Koka upp den mindre delen vatten tillsammans med socker. Rör tills sockret löst sig och låt svalna. Häll på saften från citronerna och resten av vattnet. Skiva resterande citron och lägg i. Ställ kallt i cirka 1 timme.

Sila över lemonaden i en karaff. Servera med mycket is, citronmeliss eller mynta och extra citronskivor.

Tips Vill du ha rosa lemonad? Lägg i 1 liten, skalad och halverad rödbeta i lemonaden när den drar. Sila enligt receptet ovan.

Receptet kommer ur boken "Safta och sylta" som är skriven av Malin Landqvist. Bilderna är fotade av Lina Eriksson och boken ges ut av Bonnier Fakta.

Anna låtsas att receptet är hennes, borde hon inte skrivit att hon tagit receptet från Malin Landqvist bok?
Senast redigerad av Efternamn08 2020-05-28 kl. 21:11.
Citera
2020-05-28, 21:06
Medlem
TPLs avatar
Citronsaft och socker kommer att göra underverk med de gaddar hon har kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in