2020-05-19, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajsven
Är det inte kul att när hon först ”släppte nyheten” om attefallshuset så frågade massor med människor om inte Felicia skulle bo där, eller vad de skulle ha det till. Och hon svarade på alla såna frågor att inget av barnen skulle bo i huset (verkligen inte!) utan hon och Robban skulle ha det som myshus/krypin typ. Varför förnekade hon det från början? Självklart vill hennes 30åriga dotter ha ett eget boende, särskilt när hennes pojkvän också bor hos dem.

Sen att det är i morsans trädgård är väl sekundärt.

Syftar alltså till att hon i sin live igår sagt att F skulle bo i attefallshuset.
Citera
2020-05-19, 11:41
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Syftar alltså till att hon i sin live igår sagt att F skulle bo i attefallshuset.

F och hennes pojkvän ska bo där för att F ska kunna påvisa at hon har eget boende och ett stabilt familjeliv, (troligen med ett barn på väg) för att få ett lägre straff. Det har varit planen hela tiden.

Killen bor där för att han ska få slippa att vittna mot sin flickvän och för att de ska hålla koll på honom så att han inte sviker dem i rättegången. Allt är uträknat in i minsta detalj för att F ska slippa fängelse vilket är det normala för grov stöld.
Citera
2020-05-19, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
F och hennes pojkvän ska bo där för att F ska kunna påvisa at hon har eget boende och ett stabilt familjeliv, (troligen med ett barn på väg) för att få ett lägre straff. Det har varit planen hela tiden.

Killen bor där för att han ska få slippa att vittna mot sin flickvän och för att de ska hålla koll på honom så att han inte sviker dem i rättegången. Allt är uträknat in i minsta detalj för att F ska slippa fängelse vilket är det normala för grov stöld.

Ett sådant hus är inte gratis att bygga. Vem betalar?
Citera
2020-05-19, 12:14
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Tonfisk och bajs?
Citera
2020-05-19, 12:22
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08

Det var någon här som hade koll på hur mycket huset var belånat. Jag tror det kan få ut en del till för att bygga ett sådant Attefallhus. Det ökar ju bara värdet på fastigheten som banken är delägare i. Det går nog bra. Förutsatt att de inte har några betalningsanmärkningar. Det kanske till och med var den ursprungliga planen, att ha som ett litet knullrum för Anna och Roberto? Men det var väl under en tid då Anna tänkte att efter Mello skulle hon vara överhopad med spelningar och kanske en krogshow?
Nu blev det inte så och hon upptäckte till sin fasa att hon inte ens fick en gratis heltäckningsmatta. Pengarna tog slut och de tänkte kanske att kunde hyra ut huset till någon för att få extrainkomster. Men vem som skulle nu få den stora äran att hyra Annas knullstuga för 10.000 i månaden? Nä, det visade sig att varken Carola eller Bindefeldt var intresserade. Typiskt. Men vänta lite...
Eftersom min vuxna dotter ändå bor gratis hemma så kan jag hyra ut det till henne. Hon har ju inget jobb, men hon kan ju få bostadsbidrag. Men om inte har något jobb kanske hennes pojkvän kan skaffa ett jobb? Det blir toppen. Han jobbar och försörjer henne så slipper jag. Och han jobbar och betalar hyra till mig. Han kan även fixa mysiga tabletter till mig. Och med ett barnbarn på väg så blir det barnbidrag och betald föräldraledighet. Perfekt.
Jobbar sonen? Jag gissar att alla får jobba häcken av sig för att hålla Annas bloggande igång.
Citera
2020-05-19, 12:24
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Är det inte kul att när hon först ”släppte nyheten” om attefallshuset så frågade massor med människor om inte Felicia skulle bo där, eller vad de skulle ha det till. Och hon svarade på alla såna frågor att inget av barnen skulle bo i huset (verkligen inte!) utan hon och Robban skulle ha det som myshus/krypin typ. Varför förnekade hon det från början? Självklart vill hennes 30åriga dotter ha ett eget boende, särskilt när hennes pojkvän också bor hos dem.

Sen att det är i morsans trädgård är väl sekundärt.

Hon sa väl bara att de absolut inte skulle hyra ut huset. Det är min minnesbild i alla fall.
Citera
2020-05-19, 12:27
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samham
Var det någon mer som hörde Laila Bagges historia på morgonradio idag? Då hon var med i Fångarna på fortet och en av deltagarna stal en annans svindyra kamera? Det måste ju vara Anna Book som var den skyldige? Har Laila och Anna spelat in Fångarna på fortet tillsammans?

Gunilla P snodde den garanterat. Sålde den till Anna, som inte betalade... men tackade Nikon för samarbetet på sin blogg. Innan hon sålde kameran på loppis eftersom det var något fel på linsen som gjorde henne tjockare än hon är.
Citera
2020-05-19, 12:29
Medlem
Tuttlutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Tonfisk och bajs?

Tror att det är i den här liven hon fick frågan om vad hennes tänder kostade eller om det var hur hon betalade dom.
"Betalade med tonfisk och bajs" blev svaret.

https://youtu.be/kgptXwzhRyc
Citera
2020-05-19, 12:44
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Gunilla P snodde den garanterat. Sålde den till Anna, som inte betalade... men tackade Nikon för samarbetet på sin blogg. Innan hon sålde kameran på loppis eftersom det var något fel på linsen som gjorde henne tjockare än hon är.
Okej, där har vi helt klart ett avsnitt ur sitkomen som någon tyckte att man borde skriva runt Märstamatriarken. Grundstoryn skriver sig själv, det svåra är att knorra till det så att det blir roligt istället för bara tragikomiskt.
Citera
2020-05-19, 13:30
Medlem
nytt på insta

https://postimg.cc/vcmfr6yS
Citera
2020-05-19, 13:33
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det var någon här som hade koll på hur mycket huset var belånat. Jag tror det kan få ut en del till för att bygga ett sådant Attefallhus. Det ökar ju bara värdet på fastigheten som banken är delägare i. Det går nog bra. Förutsatt att de inte har några betalningsanmärkningar. Det kanske till och med var den ursprungliga planen, att ha som ett litet knullrum för Anna och Roberto? Men det var väl under en tid då Anna tänkte att efter Mello skulle hon vara överhopad med spelningar och kanske en krogshow?
Nu blev det inte så och hon upptäckte till sin fasa att hon inte ens fick en gratis heltäckningsmatta. Pengarna tog slut och de tänkte kanske att kunde hyra ut huset till någon för att få extrainkomster. Men vem som skulle nu få den stora äran att hyra Annas knullstuga för 10.000 i månaden? Nä, det visade sig att varken Carola eller Bindefeldt var intresserade. Typiskt. Men vänta lite...
Eftersom min vuxna dotter ändå bor gratis hemma så kan jag hyra ut det till henne. Hon har ju inget jobb, men hon kan ju få bostadsbidrag. Men om inte har något jobb kanske hennes pojkvän kan skaffa ett jobb? Det blir toppen. Han jobbar och försörjer henne så slipper jag. Och han jobbar och betalar hyra till mig. Han kan även fixa mysiga tabletter till mig. Och med ett barnbarn på väg så blir det barnbidrag och betald föräldraledighet. Perfekt.
Jobbar sonen? Jag gissar att alla får jobba häcken av sig för att hålla Annas bloggande igång.
Menar du verkligen att Felicia kan få bostadsbidrag för att bo i sin egen familjs attefallshus?
Kommer de sätta hyran så högt?
Eller så kanske planen är att pojkvännen officiellt ska bo där ensam för att kunna få bostadsbidrag....
Felicia o hela familjen passar på att bidragsfuska....
Senast redigerad av Lillamig72 2020-05-19 kl. 13:38.
Citera
2020-05-19, 13:34
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
nytt på insta

https://postimg.cc/vcmfr6yS

Och varför i herrans namn skulle just SKOLKLASSER vilja ha hälsningar från henne?
Såvida det förstås inte handlar om undervisning i beteende-psykologi...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in