Citat:
Ursprungligen postat av
Efternamn08
Ett sådant hus är inte gratis att bygga. Vem betalar?
Det var någon här som hade koll på hur mycket huset var belånat. Jag tror det kan få ut en del till för att bygga ett sådant Attefallhus. Det ökar ju bara värdet på fastigheten som banken är delägare i. Det går nog bra. Förutsatt att de inte har några betalningsanmärkningar. Det kanske till och med var den ursprungliga planen, att ha som ett litet knullrum för Anna och Roberto? Men det var väl under en tid då Anna tänkte att efter Mello skulle hon vara överhopad med spelningar och kanske en krogshow?
Nu blev det inte så och hon upptäckte till sin fasa att hon inte ens fick en gratis heltäckningsmatta. Pengarna tog slut och de tänkte kanske att kunde hyra ut huset till någon för att få extrainkomster. Men vem som skulle nu få den stora äran att hyra Annas knullstuga för 10.000 i månaden? Nä, det visade sig att varken Carola eller Bindefeldt var intresserade. Typiskt. Men vänta lite...
Eftersom min vuxna dotter ändå bor gratis hemma så kan jag hyra ut det till henne. Hon har ju inget jobb, men hon kan ju få bostadsbidrag. Men om inte har något jobb kanske hennes pojkvän kan skaffa ett jobb? Det blir toppen. Han jobbar och försörjer henne så slipper jag. Och han jobbar och betalar hyra till mig. Han kan även fixa mysiga tabletter till mig. Och med ett barnbarn på väg så blir det barnbidrag och betald föräldraledighet. Perfekt.
Jobbar sonen? Jag gissar att alla får jobba häcken av sig för att hålla Annas bloggande igång.