2019-11-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Har du sett hela klippet jag länkade igår? Tidigare tyckte jag nog mer illa om henne än vad jag gör nu. Försvarar inte hennes beteende men det blev uppenbart för mig att hon mår väldigt väldigt dåligt.

Du är inte en av de värsta här i tråden, men sådana som t ex. Framme är ju bara ute efter att vara så elak som möjligt.

Nå, Fb har alltid haft sin driftkucku. Innan var det Rosing, nu Anna och de fyller väl sitt syfte antar jag.

Jag tittade precis på klippet och språket Anna använder sig av går inte av för hackor,att sitta så inför sina följare och läsare och beklaga sig och outa (dock inte namn) människor gör ju henne likadan som dem hon anklagar.....enligt mig 😊
Citera
2019-11-04, 12:20
Citat:
Ursprungligen postat av nowornever
Jag tittade precis på klippet och språket Anna använder sig av går inte av för hackor,att sitta så inför sina följare och läsare och beklaga sig och outa (dock inte namn) människor gör ju henne likadan som dem hon anklagar.....enligt mig 😊
Det är inte vad hon säger, utan hur hon säger det, som avslöjar hennes mående. Den allt för långa och desperata kramen av dottern var sorgligt obehaglig. Familjen är medberoende i hennes sjukdom.
Citera
2019-11-04, 12:23
Medlem
Gabriel Knights avatar
Hur fungerar det här med covers egentligen?
Om jag förstår det rätt återanvänder Anna sina gamla låtar och gör covers av dem med nytt arr osv men äger hon fullständiga rättigheter att göra det hur som helst eller är det en massa tillstånd från tonsättare och textförfattaren också som krävs?
Den som hon gjort cover nu inför julen är ju skriven av bla Ingela Pling Forsberg, måste hon och de som gjort musiken ge tillstånd till Anna att få göra cover på den?

På tjejernas hemsida står det att covern kostar 1000 kr att göra och att förlaget äger rättigheterna till låten och inte betalar ut royalties så det hela kan egentligen bli ett dyrt men även riskfyllt drag av Anna.

http://www.ylvalinda.se/
Citat:

UTGIVNING AV COVER-LÅT

1000 kr
  • Youtube-utgivning av COVER-låt med bildvideo, sångeditering, mix. Artisten tillhandahåller inspelade sångspår från studioinspelning, instrumental bakgrund i MP3-format samt professionellt foto i Youtube-format.
  • 1. Vi förbehåller oss rätten att godkänna samarbeten för artister och låtar.
  • 2. Vi har exklusiv rätt att publicera låten på vår Youtube-kanal och Spotify (under artistens namn) och godkänner inte annan utgivning utan extra kostnad/avtal.
  • 3. Vi äger fulla rättigheterna till låt och mix och erbjuder ej royalties eller försäljning till artisten för utgiven låt.
  • 4. I priset för utgivning ingår arbetet med editering, mix, omslag, utgivning. Vi säljer inte exlusiva rättigheter till vår musik och agerar ej skivbolag till artister.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2019-11-04 kl. 12:26.
Citera
2019-11-04, 12:36
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Har du sett hela klippet jag länkade igår? Tidigare tyckte jag nog mer illa om henne än vad jag gör nu. Försvarar inte hennes beteende men det blev uppenbart för mig att hon mår väldigt väldigt dåligt.

Du är inte en av de värsta här i tråden, men sådana som t ex. Framme är ju bara ute efter att vara så elak som möjligt.

Nå, Fb har alltid haft sin driftkucku. Innan var det Rosing, nu Anna och de fyller väl sitt syfte antar jag.
Klippet du länkade är 1,5 år gammalt. Hur kan du med hjälp av den hävda att Anna mår dåligt idag?

Nog för att hon borde må dåligt med tanke på avkommornas bravader, men att länka ett klipp från 2018 bevisar inget.
Senast redigerad av Flor-Ida 2019-11-04 kl. 12:43.
Citera
2019-11-04, 12:46
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Klippet du länkade är 1,5 år gammalt. Hur kan du med hjälp av den hävda att Anna mår dåligt idag?

Har svårt att tro att hon mår bättre nu efter allt som hänt med Felicia. Men vi kan ju alltid hoppas att hon under sin timeout tar hand om sig själv och familjen.
Citera
2019-11-04, 12:47
Medlem
Citat:

Den länk du hänvisar till gjordes i feb 2018 detta är när sonens fall går upp till hovrätten och sannolikt då det blev skärpt straff så klart mår hon dåligt då! Konstigt vore annars hon säger själv i detta att folk har tagit avstånd från henne/dem och det är väl en naturlig reaktion, eller?
Citera
2019-11-04, 12:50
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Hur fungerar det här med covers egentligen?
Om jag förstår det rätt återanvänder Anna sina gamla låtar och gör covers av dem med nytt arr osv men äger hon fullständiga rättigheter att göra det hur som helst eller är det en massa tillstånd från tonsättare och textförfattaren också som krävs?
Den som hon gjort cover nu inför julen är ju skriven av bla Ingela Pling Forsberg, måste hon och de som gjort musiken ge tillstånd till Anna att få göra cover på den?

På tjejernas hemsida står det att covern kostar 1000 kr att göra och att förlaget äger rättigheterna till låten och inte betalar ut royalties så det hela kan egentligen bli ett dyrt men även riskfyllt drag av Anna.

http://www.ylvalinda.se/

En teori.

Anna kommer inte att tjäna en krona på detta, Roberto betalar tvillingarna, Anna hoppas på att bli återupptäckt och bli populär.
I själva verket vet Roberto att det finns bara två alternativ, psyket eller en låtsaskarriär, sociala media blev en katastrof, därför betalar han för Annas nya tokerier, hemma håller Roberto god min och berömmer Anna. I själva verket vet Roberto att det är bortkastade pengar, men han gör allt för sin Anna.
Senast redigerad av trottwell 2019-11-04 kl. 12:59.
Citera
2019-11-04, 13:07
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Den länk du hänvisar till gjordes i feb 2018 detta är när sonens fall går upp till hovrätten och sannolikt då det blev skärpt straff så klart mår hon dåligt då! Konstigt vore annars hon säger själv i detta att folk har tagit avstånd från henne/dem och det är väl en naturlig reaktion, eller?
Möjligt.
Ändå sorgligt att se. Familjen hålls som känslomässig gisslan.
Har svårt att tro att det blivit bättre nu när ytterligare ett barn hamnat i klammeri med rättvisan.
Citera
2019-11-04, 13:46
Medlem
Citat:
Möjligt.
Ändå sorgligt att se. Familjen hålls som känslomässig gisslan.
Har svårt att tro att det blivit bättre nu när ytterligare ett barn hamnat i klammeri med rättvisan.

Vem håller vem som känslomässig gisslan?
Citera
2019-11-04, 13:48
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Vem håller vem som känslomässig gisslan?
Är inte det uppenbart?
Citera
2019-11-04, 14:25
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Gör som jag. Kontakta Bingolotto och TV4 oxh fråga hur dom har tänkt när de bokar en artist som förnedrat våldtäktsoffer? Ett barn dessutom. Gissar att det är något som tvillingarna vill hålla locket på om.

Just nu mjölkar tvillingarna Roberto på pengar, men när allt är klart kommer de att ångra att de befattade sig med Anna Book.
Citera
2019-11-04, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Gör som jag. Kontakta Bingolotto och TV4 oxh fråga hur dom har tänkt när de bokar en artist som förnedrat våldtäktsoffer? Ett barn dessutom. Gissar att det är något som tvillingarna vill hålla locket på om.
Vad duktigt av dig. Dock tror jag inte att det hjälper. Vi var flera som skrev när hon var med i Biggest loser men jag tror inte att tv4 ens svarade någon av oss? Inte mig i alla fall. Sen har de fortsatt ha med henne i "Fångarna på fortet", "Malous soffa"(?) och säkert fler program ändå. Så tv4 struntar i att Anna Book varit dum mot sin sons då trettonåriga våldtäktsoffer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in