2019-09-29, 19:24
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Andra (mer) kända kändisar typ Charlotte Pirelli, Lena PH, Pernilla Wahlgren m fl, är inte hälften så omskrivna som Tunnan. Dessutom när det skriv något om dessa så är det inte för att de lipar i pressen, utan på helt andra grunder. Så återigen Anna. KOPPLA NER DIG om du nu inte kan hantera ditt "kändisskap".

Titta på Linda Rosing. Under en period så var hon på löpsedlarna nästan varje dag och var hela Sveriges driftkuku. Numera så skrivs inget om henne för att det inte finns något att skriva om - hon undviker att gråta ut i pressen, turnerar med sin karls band, gör inte utspel på sitt Instagram osv.

Jag tror inte Anna skulle kunna klara av att helt enkelt sköta sig själv, göra lite spelningar här och där, låta Instagram och andra sociala medier mest vara en kanal utåt för att "promota" sin karriär. Hon skulle sakna uppmärksamheten för mycket.
Citera
2019-09-29, 20:07
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Titta på Linda Rosing. Under en period så var hon på löpsedlarna nästan varje dag och var hela Sveriges driftkuku. Numera så skrivs inget om henne för att det inte finns något att skriva om - hon undviker att gråta ut i pressen, turnerar med sin karls band, gör inte utspel på sitt Instagram osv.

Jag tror inte Anna skulle kunna klara av att helt enkelt sköta sig själv, göra lite spelningar här och där, låta Instagram och andra sociala medier mest vara en kanal utåt för att "promota" sin karriär. Hon skulle sakna uppmärksamheten för mycket.
PRECIS så är det. Hon är så uppmärksamhetskåt, hon i princip kräver att vara känd. Det VÄRSTA vi här på Flashback skulle kunna göra mot henne är att sluta skriva i denna tråd, för då "försvinner" hon ju. Så det bästa "straffet" för henne skulle vara om media gav fasen i hennes gråt-historier och bara ignorerade henne, samt att vi här och på andra eventuella forum där trådar om människan kan finnas, bara slutar skriva om henne, samt att ingen kommenterar på hennes egna kanaler som t ex Instagram. Hon skulle bli fullkomligt skogstokig av detta.
Citera
2019-09-29, 20:19
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Anna ryter ifrån mot näthatet.

http://annabook.se/2019/09/29/varfor-allt-detta-hat/
Men för helvete!! Märstamorsan - du blev tyvärr utsatt för ett dåligt skämt av snorungar som inte ”tänkt hela tanken till slut”. . Men sluuuuta för f-n med ditt offerkofta-beteende. Jag förstår att du njuter av att få några löpsedlar till och ”oj oj oj”- sympati, men de flesta skrattar åt dig.
Fråga Johanna T, Åza B, Isabella L... som verkligen blivit utsatta.
Dessutom tycker jag du ska fundera på varför Pernilla, Carola, Charlotte, Lena, Sarah... plus många andra artister/personer inte ”blir utsatta”? .... eller de kanske blir det men har vett och intelligens att ignorera och gå vidare!
Du är såååå stolt över att du fått ursäkter från de här ”snorungarnas” vårdnadshavare.... fine... har du och din man bett Antonios våldtäktsoffers föräldrar om ursäkt? Småflickorna han visade k*ken för? Vanessas kompis som han kränkte sexuellt?
Fundera på ”sten och glashus” innan du tar nästa steg?
Citera
2019-09-29, 20:20
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Linda Rosing har ju mognat ett par metrar, hon är nog nöjd att få
turnera med sin man och ”fejkuppträda” inför många.
Hon känner nog sina gränser bättre nu och strävar kanske inte lika högt
efter orealistiska saker som playboyutvik, politiker, högbetald porrstjärna
sångerska osv
Hon fokuserar på annat än pseudokändisskap.Hon ska ha cred för det.
För hon skämde ständigt ut sig förr.

Anna däremot sitter på samma nivå som Linda gjorde för 15 år sedan,
på det har hon ett ältande utan dess like som hon noggrant redogör varje
moment i detalj, hon har ju noll självinsikt.
Tror att hon ska bli världsstjärna vid 50.Susan Boyle är ett undantag...
Varför lägger hon inte ned, istället håller hon fast och tjatar om detta.
Anna naglar sig fast vid oförrätter och tjatar om saker så länge hon kan.
Ju äldre hon blir desto fler oförätter får hon som hon ältar över, på det
sitter hon hemma och gör ingenting, har ältartid i överflöd.
Senast redigerad av cece123 2019-09-29 kl. 20:22.
Citera
2019-09-29, 20:29
Medlem
Musslis avatar
Jag tror hon är smartare än vad vi anar.
Hennes inlägg genererar många klick, det är väl det det går ut på? Utan hatstormarna hade hon varit totalt ointressant men hon lyckas hålla följarna intresserade genom sina märkliga uttalanden. Bra jobbat Anna!
Citera
2019-09-29, 20:31
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Linda Rosing har ju mognat ett par metrar, hon är nog nöjd att få
turnera med sin man och ”fejkuppträda” inför många.
Hon känner nog sina gränser bättre nu och strävar kanske inte lika högt
efter orealistiska saker som playboyutvik, politiker, högbetald porrstjärna
sångerska osv
Hon fokuserar på annat än pseudokändisskap.Hon ska ha cred för det.
För hon skämde ständigt ut sig förr.

Anna däremot sitter på samma nivå som Linda gjorde för 15 år sedan,
på det har hon ett ältande utan dess like som hon noggrant redogör varje
moment i detalj, hon har ju noll självinsikt.
Tror att hon ska bli världsstjärna vid 50.Susan Boyle är ett undantag...
Varför lägger hon inte ned, istället håller hon fast och tjatar om detta.
Anna naglar sig fast vid oförrätter och tjatar om saker så länge hon kan.
Ju äldre hon blir desto fler oförätter får hon som hon ältar över, på det
sitter hon hemma och gör ingenting, har ältartid i överflöd.
Jag (som varit en av de som inte varit speciellt snäll mot Linda) tycker hon styrt upp sitt liv jättebra. Hon har kul med att vara en del av Basic Element, är lycklig med sin Peter och verkar vara nöjd med livet. Dessutom är hon en vältränad, fräsch, skitsnygg ”mitt i livet tjej!!
Citera
2019-09-29, 20:59
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, återigen. Vad sägs om att hon tittar lite vad hon själv haft för sig och hur hon beter sig, men nej, det lär inte hända.

Det har sagts förut och kommer sägas igen: KOPPLA NER DIG!!!! Lämna de sociala medierna ett tag, typ ett halvår i alla fall. Om det blir tyst kring Tunnan och familj så kommer denna tråd sjunka som en sten och det totala mediala intresset. MEN detta vill inte Tunnan, hon vill vara känd och synas. Dessutom har hon uppenbarligen ett ego utan dess like, lipar över allt som inte passar henne, precis som en treåring.

Andra (mer) kända kändisar typ Charlotte Pirelli, Lena PH, Pernilla Wahlgren m fl, är inte hälften så omskrivna som Tunnan. Dessutom när det skriv något om dessa så är det inte för att de lipar i pressen, utan på helt andra grunder. Så återigen Anna. KOPPLA NER DIG om du nu inte kan hantera ditt "kändisskap".

Hon skriver om att inte handla i affekt... hon är bara för rolig...
Hon kommer med förmaningar till andra hur man ska vara som förälder
när hon själv inte kan bete sig på nätet, än mindre bete sig som en bra förälder,
Anna har ju rejäla affektproblem vars orsak hon alltid skyller ifrån sig på något
eller någon.
Hur man reagerar ligger alltid hos en själv, Anna kommer aldrig att kunna ändra på
sig, på det har hon fått twistad mindset från hennes mamma.
Det sitter djuuuupt inne i fläsket.Anna =cringe
Citera
2019-09-29, 22:18
Medlem
kommentarer från instagram

https://postimg.cc/gallery/2x10g9iki/
Citera
2019-09-29, 22:53
Medlem
Hela stycket från där anna skriver att många skyller på taskig barndom till hur skulle det kännas om det hände dig eller nån du brydde dig om skulle man kunna vända tillbaka till henne och fråga lite ljumt: Är det inte det du borde lärt Antonio innan han gjorde det han gjorde som ledde till en fällande dom?

Lite hotfullt uttrycker Anna också att hon kommer berätta sin livshistoria och då kommer det inte gå obemärkt förbi vilket det sällan gör. Många gånger i inlägget ber hon läsaren att andas och tänka efter.

Börjar nästan tycka synd om Anna som har sån otroligt snedvriden socialbegåvning.
Greta Thunberg säger att det är tack vare sin Asberger som hon ser annorlunda på världen än normala människor. Hon använder iaf det som skiljer henne från mängden till någonting bra.
Det är ju ganska tydligt att Anna lider av någonting som gör att hon tycker att hennes beteende är fullt normalt.
Citera
2019-09-29, 23:01
Medlem
För länge sen råkade mitt barn ut för en facerape av ett gäng klasskompisar. De var då inne på sitt 13:e år så flera hade inte ens facebook, men de hade lyckats hacka sig in. Byn vi bor i, och således skolan är liten så med skolans hjälp fick jag veta vilka de inblandade barnen var ganska snabbt. Trots att det gick relativt fort, så fick jag ändå sitta i åtskilliga samtal med föräldrar, en del tacksamma för att man sa till, en del kärvare. Det tog enormt mycket tid. Och det var inte helt lätt att nå föräldrarna. Jag var utmattad. Men det löste sig jättebra. Alla barn sa förlåt och skolan tog in en föreläsare som gjorde en session för barnen och en på kvällen för föräldrar där man föreläste om näthat. Jag gick inte upp på scen personligen och läxade upp folk och bad dem andas och tänka efter.

Så jag tänker:
HUR - i dagens GDPR-samhälle, kunde Anna få kontaktuppgifter till föräldrarna. Skolan får ju inte ge ut namn hur som helst. Och vad hade DU svarat om Anna ringt dig som förälder. Sannolikt har hon ju inte heller varit särskilt lugn, saklig och pedagogisk. Nog för att ungdomarnas beteende inte var okej, men jag som förälder hade inte velat ha Anna Book på mig i ett sånt läge. Bara obehaget att veta att HON har tillgång till ens telefonnummer och ens barns namn. Blir hon tillräckligt skruvad kan hon få för sig att outa dessa ungdomar och anklaga dem för både det ena och det andra. Som hon gjorde med "lilla smuts" tex.
Citera
2019-09-29, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysterymum
Strunt i hennes nya ”låt” nu, hur tror ni det kändes att vara den enda halvkändisrn som inte fick vara med på Bindefelts fest? Både Carola, Lena PH, Charlotte, Lisa Nilsson, Pernilla var ju där... måste svidit satan

Anna var nog inbjuden som VIP-hedersgäst, men tvingades avboka i sista sekund pga någon hårsnodd som trasslat sig/ en bruten nagel/ husrannsakan/ en lösögonfrans hade ramlat av/ någon av avkommorna häktades/ filtret på mobilkameran hade gått sönder.
Ja, så var det nog. Åtminstone i Annas universum.

Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
kommentarer från instagram
https://postimg.cc/gallery/2x10g9iki/

Det är första gången jag ser att hon medger att hennes son är en våldtäktsman.
Men det är märkligt att hon antyder att det finns mer att veta i den historien (underförstått; till sonens fördel). Man kan ju inte låta bli att undra varför dessa omständigheter då inte framkom under förundersökningen och rättegången.
Eller är det så att Anna bara svamlar nu igen?

Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
HUR - i dagens GDPR-samhälle, kunde Anna få kontaktuppgifter till föräldrarna. Skolan får ju inte ge ut namn hur som helst.

Det skulle inte förvåna mig om Anna rekvirerade skolkatalogen från Karro, gick igenom varenda elev, sökte telefonnummer till alla potentiella föräldrar och sedan ringde runt och satte skräck i halva Örebro.
Citera
2019-09-30, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
Hela stycket från där anna skriver att många skyller på taskig barndom till hur skulle det kännas om det hände dig eller nån du brydde dig om skulle man kunna vända tillbaka till henne och fråga lite ljumt: Är det inte det du borde lärt Antonio innan han gjorde det han gjorde som ledde till en fällande dom?

Lite hotfullt uttrycker Anna också att hon kommer berätta sin livshistoria och då kommer det inte gå obemärkt förbi vilket det sällan gör. Många gånger i inlägget ber hon läsaren att andas och tänka efter.

Börjar nästan tycka synd om Anna som har sån otroligt snedvriden socialbegåvning.
Greta Thunberg säger att det är tack vare sin Asberger som hon ser annorlunda på världen än normala människor. Hon använder iaf det som skiljer henne från mängden till någonting bra.
Det är ju ganska tydligt att Anna lider av någonting som gör att hon tycker att hennes beteende är fullt normalt.

Jag undrar vem är det av hennes tidigare vänner/kollegor som hon hotar? Hon skrev i ett annat inlägg på insta att ingen av hennes vänner/kollegor hade skrivit något till henne när alla dessa kommenterer från eleverna kom och att hon då skulle rensa bland de privata vännerna.
Som jag tolkar det så är hon ovän ( igen ) med någon/några av de tidigare vännerna/kollegorna.
Men jag fattar inte varför hon hotar om att skriva ett inlägg längre fram om tidigare vänner/kollegor och ta bladet från hennes mun.
Kan det vara så att flera vänner/kollegor sa upp kontakten efter sonen alla domar det var inte bara en dom som föll utan flera sen misstänker jag även familjens snatteri även ligger dem till last det är väl bara maken och yngsta dottern ännu som inte åkt fast för snatteri/stöld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in