2019-04-10, 10:02
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Undra fan om inte flytten kan vara den stora sista triggern som utlöser ett totalt sammanbrott hos Tunnan. Jag har observerat hennes beteende och sätt att prata i flera veckor nu. Hennes ansikte bara skriker panik. Intrycket hon ger påminner så mycket om en bekant till mig som gick in i väggen för ett par år sedan.
Fast skillnaden där är att han kollapsade p.g.a att han blev pappa samtidigt som han fick ett nytt jobb som arbetsledare. Anna har ju inte jobbat på flera årtionden, så varför hon skulle gå in i väggen är ett mysterium för mig. Det är väl Roberto om någon som kommer kollapsa av stress inom en snar framtid, kanske t.o.m en hjärtattack. Undra om Tunnan lägger upp en bild på Roberto i respirator och taggar #mjölkkonharkollapsat

Anna har väl extremt låg stresstolerans, när hon dessutom aldrig haft en
riktig sysselsättning i hela sitt liv, är det ju inte konstigt om hon är manisk
på gränsen till utmattning när hon håller på med det största projektet i hennes liv.
Det finns arbetslösa som kan bli utbrända av stress,Anna är i samma liga.
Anna bröt ihop när en snodd fastnade i hennes hår, hon har nog lite
psykbryt nu och då, kanske därför hon sitter i källaren i timmar, för att resten
av familjen ska få en pause från Annas hysteriska skrik och gråt.
Citera
2019-04-10, 10:04
Medlem
Nån mer som skulle komma på tanken att mitt i flyttpackning erbjuda sig (tom tjata till sig) att få sälja nån annans grejer. (IGstory idag)
Citera
2019-04-10, 11:29
Medlem
MrsATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
Nån mer som skulle komma på tanken att mitt i flyttpackning erbjuda sig (tom tjata till sig) att få sälja nån annans grejer. (IGstory idag)
Men jag såg det. Allvarligt, vem gör det när man (uppenbarligen) har så fullt upp. Tror det är bullshit. Anna har säkert hittat tavlan i källaren och försöker sälja in den lite snyggt.
Citera
2019-04-10, 11:32
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
Ny har jag inte sett storyn du hänvisar till (sammanfatta gärna ) men kan "Joakim von Ankas" (läs: Robertos) kassa börjat sina mitt i flytten till Anke(rs)borg och det behövs - tada - pengar?

Sedan (om jag inte minns fel) så är det ett nytt pantbrev uttaget i mars på 300 000 kr så det kan innebära att det inte fanns tillräckligt med cash att hosta upp till hela köpet av herrgården trots lägenhetsförsäljningen. Då är det möjligt att buffert saknas till (för Anna) oförutsedda utgifter och det är livsfarligt när man bor i hus.
Citera
2019-04-10, 11:57
Medlem
Boopidoos avatar
Just nu live.
Hon sitter i någon typ av ”sjukhuskorridor” och pratar extremt högt. Svär som en borstbindare och hästgnäggar (som vanligt) åt sina egna skämt.
Stackars människorna som finns i närheten.
Hon påstår att det finns några som stirrar för att hon äter jordgubbar men det upplyser hon oss (och även dem) om att ”det skiter hon i”.
Jag gissar att de stirrar för att de att de ser en tant som sitter och glor in i en mobiltelefon och pratar maniskt och extremt högt för sig själv. Jag skulle bli galen om jag fanns i närheten
Citera
2019-04-10, 12:01
Medlem
stardust74s avatar
Hon har informerat om att hon är på nån sjukhusmottagning och att enl kallelsen förväntas besöket ta 2-4 timmar. Låter som en klassisk utredning tycker jag.
Citera
2019-04-10, 12:27
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Just nu live.
Hon sitter i någon typ av ”sjukhuskorridor” och pratar extremt högt. Svär som en borstbindare och hästgnäggar (som vanligt) åt sina egna skämt.
Hon påstår att det finns några som stirrar för att hon äter jordgubbar men det upplyser hon oss (och även dem) om att ”det skiter hon i”.
Jag gissar att de stirrar för att de att de ser en tant som sitter och glor in i en mobiltelefon och pratar maniskt och extremt högt för sig själv. Jag skulle bli galen om jag fanns i närheten

Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Hon har informerat om att hon är på nån sjukhusmottagning och att enl kallelsen förväntas besöket ta 2-4 timmar. Låter som en klassisk utredning tycker jag.
Tyvärr har man ännu inte lyckats med hjärntransplantation, jag kan tycka att hon borde vara första kandidat för detta. Varför inte bara byta mot en vanlig träskalle annars? Kan ju omöjligen bli sämre i alla fall.
Citera
Medlem
colberttts avatar
Äntligen en psykiatrisk utredning! Hurra!
Har spelat in lite av liven som pågår nu. Jag blev faktiskt full av onehag. Hon är ju störd på riktigt. Sitta i ett väntrum i vården och skrika och gapa? Hon har inga gränser.
Citera
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Just nu live.

Hon är så gränslös.... maler på om dom där jävla jordgubbarna och hur duktig hon var som inte köpte en kanelbulle och så räknar hon upp blommor hon gillar och färger hon gillar och så en monolog om blommor i olika färger.... och så är hon indignerad över att besöket har en så uppskattad tid (2 till 4 timmar) eftersom hon har väldigt mycket annat bättre att göra, och så lite ååå majjjjjjjj gaaaaaaaaaaaad på det.
Citera
2019-04-10, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Hon är så gränslös.... maler på om dom där jävla jordgubbarna och hur duktig hon var som inte köpte en kanelbulle och så räknar hon upp blommor hon gillar och färger hon gillar och så en monolog om blommor i olika färger.... och så är hon indignerad över att besöket har en så uppskattad tid (2 till 4 timmar) eftersom hon har väldigt mycket annat bättre att göra, och så lite ååå majjjjjjjj gaaaaaaaaaaaad på det.
Då har hon väl ätit Stesolid igen
Citera
2019-04-10, 12:44
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colberttt
Äntligen en psykiatrisk utredning! Hurra!
Har spelat in lite av liven som pågår nu. Jag blev faktiskt full av onehag. Hon är ju störd på riktigt. Sitta i ett väntrum i vården och skrika och gapa? Hon har inga gränser.

Tyvärr skulle jag gissa att det rör yngsta dottern som brutit något.

Man kan väl hoppas att personalen ser henne och bestämmer sig för tvångsvård...
Citera
2019-04-10, 12:51
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Tyvärr skulle jag gissa att det rör yngsta dottern som brutit något.

Man kan väl hoppas att personalen ser henne och bestämmer sig för tvångsvård...

Nej då för hon har informerat om att imorgon är det minsann ett till MÖTE på sjukhuset för då ska dotterns arm röntgas och då blev hon irriterad igen för att i den kallelsen står det också en uppskattad tid om hur långt besöket kan bli. Hon är på en vårdinrättning för sig själv och ett MÖTE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in