2019-07-25, 16:47
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansEric
Varför vill inga av spanjorskan Anna Books spanska halvsyskon och kusiner umgås med familjen Book?
Ha, ha. Den var jäkligt bra. Kanske den finska grenen av släkten har förbjudit det.
Citera
2019-07-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Det är jag nyfiken på. Inte kan väl denna eminenta familj ligga inne med en sån raring. Här är det bussar och gamla Volvobilar som gäller, i Märsta.

De kan väl ha andra bilar i familjen förutom den gamla Dodgen . Men de står inte skriven på varken Herr el fru book / Toledano ( eller vad de heter )
Jagar kronkalle Anna så är det nog säkrats att stå bil lös !!!
Citera
2019-07-25, 17:56
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
De kan väl ha andra bilar i familjen förutom den gamla Dodgen . Men de står inte skriven på varken Herr el fru book / Toledano ( eller vad de heter )
Jagar kronkalle Anna så är det nog säkrats att stå bil lös !!!
Jag begriper fortfarande inte var ifrån den gamla Dodgen kom . Kronolle har kollen på familjen, så mycket hänger jag med. Märstatanten kan väl inte äga något. Då är väl loppet kört mer än det redan är. Sen undrar jag hur det har gått med alla anmälningar om familjens iver att städa och elda upp diverse på tomten, helt nära skog och grannar.
Citera
2019-07-25, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Nej, hela familjen är skriven där (använd sidor som utgår från offentliga register när du kollar upp personer).

Ok så Anna m familj hus är drygt 92 kvadrat stort ??? Det är ju storleks mässigt som en 3 rums lägenhet . Detta hus såg stort ut ? Större än min villa på 7 rok och 170 kvadrat .
Ja är detta en herrgård så får jag i så fall titulera mig som slotts fru m mina enorma 170 👍
Nä detta kan inte stämma ? 🤔 på Anna och gubbens uppgifter står det inga uppgifter om husets stl , men 5 pers skrivna där på adressen
På sonens uppgifter står det hus på 91 kvadrat
Och endast en person skriven på adressen .... han själv alltså . Varför då kan man undra ???.
Citera
2019-07-25, 18:01
Medlem
Nu har jag försökt skumma igenom det som handlar om grov stöld/narkotikabrott/husrannsakan.
Att det handlar om ett barn i familjen Book Toledano är nog ställt utom rimligt tvivel. Hade det inte varit så, så kan vi vara säkra på att Anna hade gått fullständigt bananas över dessa "hatkommentarer på nätet" (=avslöjande på Flashback).
Har det bekräftats någonstans om det är Antonio eller Felicia som har varit i farten? Min magkänsla säger att det är Felicia den här gången.

Är det bara jag som reagerar på att tidningarna skrev
Enligt Nöjesbladets uppgifter ska den anhörige i måndags ha befunnit sig i en annan persons hem i en ort i Västsverige och där begått vad som polisen misstänker är grov stöld.
Det tolkar jag som att stölden skedde i en privatbostad, där Felicia var inbjuden. (Eller gjorde hon inbrott? Var hon ute på stöldturné?) Kan man sjunka så mycket lägre än att man stjäl från vänner?

Vad är det med den här familjens maniska stjälande egentligen? Gör de det för att framstå som fattiga, och INTE SKRYTA med hur välbeställda de är? Precis så som mamma Anna har lärt dem att man ska göra.

Min gissning är att grannarna vid det här laget börjar inse vilken slags familj det är som har smugit sig in i grannskapet, och det lär bli tunnsått med fika och grillande över tomtgränserna i fortsättningen.
Citera
2019-07-25, 18:03
Medlem
Citat:
På sonens uppgifter står det hus på 91 kvadrat
Och endast en person skriven på adressen .... han själv alltså .
Varifrån får du uppgiften om att han skulle vara ensam skriven på adressen?
Citera
2019-07-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag begriper fortfarande inte var ifrån den gamla Dodgen kom . Kronolle har kollen på familjen, så mycket hänger jag med. Märstatanten kan väl inte äga något. Då är väl loppet kört mer än det redan är. Sen undrar jag hur det har gått med alla anmälningar om familjens iver att städa och elda upp diverse på tomten, helt nära skog och grannar.

En bil så gammal som Dodgen tar inte kronofogden . Bilen ska ha ett relativt högt värde för att de ska ta den . Förr tog de allt som tv, stereo tom djur ! Idag är de humana och brukar så gott som aldrig ta något i ett hem om det inte är dyra saker . Bilen skiter de i och allt där hemma . Husvagnar , båtar nyare tar dem .
Kan de ej inget ta blir det utmätning på lönen , tjänar Anna dåligt så skiter de fullkomligt i detta . De slår ihop inkomster och eftersom de är gifta och sammanboende hamnar det största försörjnings ansvaret på gubben .
Oj det där sista har jag inte hört något om 😁 har de redan retat upp grannarna ?
Citera
2019-07-25, 18:35
Medlem
Frammes avatar
Citat:
En bil så gammal som Dodgen tar inte kronofogden . Bilen ska ha ett relativt högt värde för att de ska ta den . Förr tog de allt som tv, stereo tom djur ! Idag är de humana och brukar så gott som aldrig ta något i ett hem om det inte är dyra saker . Bilen skiter de i och allt där hemma . Husvagnar , båtar nyare tar dem .
Kan de ej inget ta blir det utmätning på lönen , tjänar Anna dåligt så skiter de fullkomligt i detta . De slår ihop inkomster och eftersom de är gifta och sammanboende hamnar det största försörjnings ansvaret på gubben .
Oj det där sista har jag inte hört något om 😁 har de redan retat upp grannarna ?
En raring som Dodgen kan ha ett stort värde. Är den en pärla så kan det röra sej om stora summor. Försörjningsansvar? Det har den där gubben bara emot sej själv, och sin lata kärring. Dom andra är vuxna och ska inte inräknas i hushållet. Möjligtvis den yngsta som jag gillade förrut. Nu är hon en lika stor paria som som andra i mina ögon.
Citera
2019-07-25, 18:45
Medlem
Citat:
Sonen Antonia står skriven på en kåk på drygt 100 kvadrat ( bi utrymmen inte medräknat ) i Märsta villans värde ca 4,5 milj 😳
Han fyllde även 20 år i går om det inte framkommit

Var hittar du dina källor? Han är 19 (oavsett vad hans tatuering säger...) Han fyller i juni.
Citera
2019-07-25, 18:50
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Nu har jag försökt skumma igenom det som handlar om grov stöld/narkotikabrott/husrannsakan.
Att det handlar om ett barn i familjen Book Toledano är nog ställt utom rimligt tvivel. Hade det inte varit så, så kan vi vara säkra på att Anna hade gått fullständigt bananas över dessa "hatkommentarer på nätet" (=avslöjande på Flashback).
Har det bekräftats någonstans om det är Antonio eller Felicia som har varit i farten? Min magkänsla säger att det är Felicia den här gången.

Är det bara jag som reagerar på att tidningarna skrev
Enligt Nöjesbladets uppgifter ska den anhörige i måndags ha befunnit sig i en annan persons hem i en ort i Västsverige och där begått vad som polisen misstänker är grov stöld.
Det tolkar jag som att stölden skedde i en privatbostad, där Felicia var inbjuden. (Eller gjorde hon inbrott? Var hon ute på stöldturné?) Kan man sjunka så mycket lägre än att man stjäl från vänner?

Vad är det med den här familjens maniska stjälande egentligen? Gör de det för att framstå som fattiga, och INTE SKRYTA med hur välbeställda de är? Precis så som mamma Anna har lärt dem att man ska göra.

Min gissning är att grannarna vid det här laget börjar inse vilken slags familj det är som har smugit sig in i grannskapet, och det lär bli tunnsått med fika och grillande över tomtgränserna i fortsättningen.

F har ju befunnit sig i väst-Sverige rätt mkt senaste månaderna . I tjänsten som el-säljare som jag har tolkat det .

Ja någon av dem har väl varit hemma hos någon bekant , på fest eller genom jobb och något har råkat åka med i väskan ..
Citera
2019-07-25, 19:05
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

När hela Denise Lopez-affären hände så var det en del f.d. vänner som antydde att Anna hade stulit från dom. Jag gissar på att hon fört ned den traditionen till sina barn - jag gissar på att dom har sett henne stjäla saker från en ung ålder och därefter rättfärdigat det för sina barn som nu har samma attityd gällande "mitt och ditt"...

Anna har påstått att hon sålt på loppis för att dryga ut kassan i tuffa perioder. Vart fick hon sakerna som hon sålde där ifrån?
Senast redigerad av moralhora 2019-07-25 kl. 19:07.
Citera
2019-07-25, 19:07
Medlem
HansErics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
F har ju befunnit sig i väst-Sverige rätt mkt senaste månaderna . I tjänsten som el-säljare som jag har tolkat det .

Ja någon av dem har väl varit hemma hos någon bekant , på fest eller genom jobb och något har råkat åka med i väskan ..

Döms Annas klåfingriga avkomma för grov stöld så blir det hotell på skattebetalarnas bekostnad.
Grov stöld
Grov stöld regleras i 8 kap. 4§ BrB. Bestämmelsen lyder som följande:
"Är brott som avses i 1 § att anse som grovt, döms för grov stöld till fängelse i lägst sex månader och högst sex år.
https://lawline.se/answers/skillnade...-stold-och-ran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in