Nu har jag försökt skumma igenom det som handlar om grov stöld/narkotikabrott/husrannsakan.
Att det handlar om ett barn i familjen Book Toledano är nog ställt utom rimligt tvivel. Hade det inte varit så, så kan vi vara säkra på att Anna hade gått fullständigt bananas över dessa "hatkommentarer på nätet" (=avslöjande på Flashback).
Har det
bekräftats någonstans om det är Antonio eller Felicia som har varit i farten? Min magkänsla säger att det är Felicia den här gången.
Är det bara jag som reagerar på att tidningarna skrev
Enligt Nöjesbladets uppgifter ska den anhörige i måndags ha befunnit sig i en annan persons hem i en ort i Västsverige och där begått vad som polisen misstänker är grov stöld.
Det tolkar jag som att stölden skedde i en privatbostad, där Felicia var inbjuden. (Eller gjorde hon inbrott? Var hon ute på stöldturné?) Kan man sjunka så mycket lägre än att man stjäl från vänner?
Vad är det med den här familjens maniska stjälande egentligen? Gör de det för att framstå som fattiga, och INTE SKRYTA med hur välbeställda de är? Precis så som mamma Anna har lärt dem att man ska göra.
Min gissning är att grannarna vid det här laget börjar inse vilken slags familj det är som har smugit sig in i grannskapet, och det lär bli tunnsått med fika och grillande över tomtgränserna i fortsättningen.