2019-07-25, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Var fan kom en Dodge in i bilden? De har väl en S60 och en 307CC?
Ja, det är märkligt. Själv är jag så ointresserad av bilar att det säkraste sättet för mig att skilja en volvo från en porsche är att de har olika färg Men för Anna verkade det ju vara en riktigt big deal med den där bilen. Och sedan inte ett knyst om att de två bilarna har bytts mot en 11 år gammal Dodge.

Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Var kommer farfar Toledanos pengar ifrån då? Han har lägenhet i Stockholm, finansierat Book-Toledanos boende, lägenhet och hus (?) i Spanien. Han måste ju haft viss driftighet för att skrapa ihop till dessa investeringar - en driftighet som inte verkar ha gått i arv.
Nåväl, jag tycker nog ändå att Roberto verkar arbeta ganska hårt. Det måste vi ändå ge honom. Att de generna sedan inte gått i arv ytterligare en generation, det är nog sorgligt uppenbart för oss alla.

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ja, det var även fråga om grov stöld som inträffat i en mindre stad där Bookavkomman varit på besök. Kanske sökte de även efter stöldgods.
Ok. Det här kan ju bli ännu ett spännande kapitel i Booken.
Citera
2019-07-25, 09:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Ringa nark är väl knappast att beteckna som grovt brott. Men det kanske fanns mer med där. Vi får hålla utkik på vad som dyker upp.
Vem är det som har sagt att hon har gjort ett brott som klassificeras som "grovt"? Jag har fått husis för att jag hade en påse som luktade weed, det vill säga att det inte ens fanns något brott som gick att styrka.

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ja, det var även fråga om grov stöld som inträffat i en mindre stad där Bookavkomman varit på besök. Kanske sökte de även efter stöldgods.
Så det är där idéen om ett "grovt" brott kommer från?
Citera
2019-07-25, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vem är det som har sagt att hon har gjort ett brott som klassificeras som "grovt"?
Som jag skrev; Kommentarer på Bloggbevakning.
Citera
2019-07-25, 09:52
Medlem
HansErics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vem är det som har sagt att hon har gjort ett brott som klassificeras som "grovt"? Jag har fått husis för att jag hade en påse som luktade weed, det vill säga att det inte ens fanns något brott som gick att styrka.

Så det är där idéen om ett "grovt" brott kommer från?

Kan det vara här
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-artistens-hem

Dels misstänks den anhörige under måndagen ha vistats i en annan persons hem i ett samhälle i Västsverige och där begått grov stöld. När personen senare greps av polisen hittades också en mindre mängd narkotika.
Citera
2019-07-25, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansEric
Kan det vara här
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-artistens-hem

Dels misstänks den anhörige under måndagen ha vistats i en annan persons hem i ett samhälle i Västsverige och där begått grov stöld. När personen senare greps av polisen hittades också en mindre mängd narkotika.
Det där ser ju ut att stämma till punkt och pricka! Fasen att jag har missat hela den delen av diskussionen här. Måste läsa bakåt i tråden å det snaraste.
Det här kan ju förklara varför Felicia varit så osynlig på Annas insta på sistone. Sitter hon häktad?

Vad kan Annas förklaring vara den här gången? När Antonio plockades in för våldtäkten var ju hennes förklaring att omgivningen bara är avundsjuk för att han har en känd mamma (finns antecknat i polisens pm från gripandet).
Är det avundsjuka den här gången också, trots att familjen är så noga med att inte skryta?
Citera
2019-07-25, 10:31
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Det där ser ju ut att stämma till punkt och pricka! Fasen att jag har missat hela den delen av diskussionen här. Måste läsa bakåt i tråden å det snaraste.
Det här kan ju förklara varför Felicia varit så osynlig på Annas insta på sistone. Sitter hon häktad?

Vad kan Annas förklaring vara den här gången? När Antonio plockades in för våldtäkten var ju hennes förklaring att omgivningen bara är avundsjuk för att han har en känd mamma (finns antecknat i polisens pm från gripandet).
Är det avundsjuka den här gången också, trots att familjen är så noga med att inte skryta?

Ingen är häktad i detta fall. Det finns inga säkra källor för att den misstänkte skulle vara Felicia.

Läs från 3:e juli och framåt.
Citera
2019-07-25, 13:03
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Dodgen står Roberto som ägare på. Vad hände med den där lilla kärran det var sådant ståhej om för ett tag sedan, som Anna fick i present av Roberto? Har fogden varit och plockat den?
När det gäller fastigheten i Märsta så måste jag rätta dig. Det tillkännagavs (som brukligt är) i Uppsala Nya Tidning att Roberto är ägare till fastigheten (med hjälp av sin fars pengar, kan vi förmoda). Anna äger inte så mycket som en tröskel där.

Här har du svärfar.
Ja, vad hände med både den gamla Volvon och Annas härliga lilla "cab"?

Man insåg väl till slut att det behövdes något rejälare ute på landet. En bil = Roberto får ta tåget.
https://www.automaniac.org/resources.../journey_1.jpg
Citera
2019-07-25, 14:17
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Var fan kom en Dodge in i bilden? De har väl en S60 och en 307CC?
Det är jag nyfiken på. Inte kan väl denna eminenta familj ligga inne med en sån raring. Här är det bussar och gamla Volvobilar som gäller, i Märsta.
Citera
2019-07-25, 14:48
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Ingen är häktad i detta fall. Det finns inga säkra källor för att den misstänkte skulle vara Felicia.

Läs från 3:e juli och framåt.

Det kan ju finnas säkra källor som inte hänger på Flashback ...
hon har iallfall legat otroligt lågt sista veckorna ...
Citera
2019-07-25, 15:33
Medlem
nytt på
instagram, Book i bikini

https://postimg.cc/gallery/38hamem9w/
Citera
2019-07-25, 15:42
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
nytt på
instagram, Book i bikini

https://postimg.cc/gallery/38hamem9w/

Så syster och systerdöttrar är där ... men inte ett ljud om att F inte kan / vill vara med .
Citera
2019-07-25, 16:38
Medlem
HansErics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Så syster och systerdöttrar är där ... men inte ett ljud om att F inte kan / vill vara med .

Varför vill inga av spanjorskan Anna Books spanska halvsyskon och kusiner umgås med familjen Book?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in