2019-01-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsgeggamojja
Men alltså.....hon är bara sååååå scary! 😱 Märks att hon blir väldigt upprörd när hon rättar till håret, drar in snor och skrattar nervöst...
Snälla Anna, för din egen skull, NÄR ska du förstå att alla som följer dig gör det för att se och höra när du gör bort dig? Tycker synd om dig. På riktigt...

För att inte tala om den elaka blicken...
Citera
2019-01-20, 19:52
Medlem
Minns avsnittet från 90-talet av fångarna på fortet när Anna lerbrottades. Hon var faktiskt lite sexig där. Klippet användes också i introt ett tag.
Citera
2019-01-20, 20:01
Medlem
Gabriel Knights avatar
Om vi säger att de nu inte får tag i en bostad innan de nya flyttar in i lägenheten, vad händer då?
Citera
2019-01-20, 20:12
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Om vi säger att de nu inte får tag i en bostad innan de nya flyttar in i lägenheten, vad händer då?
Man brukar kunna skjuta upp inflyttningsdatumet -- givetvis mot kostnad.
Citera
2019-01-20, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man brukar kunna skjuta upp inflyttningsdatumet -- givetvis mot kostnad.

Det beror väll på de som ska in i huset/lägenheten. Har de sålt och blir av med sitt boende, vi kan säga 1/3 så får nog fam flytta då om det står i avtalet. Sedan får boendet ordnas med att bo på hotell, vänner eller vad de kan komma på. Avtal är avtal.

Därför är det ovanligt att sälja innan man har nytt boende ordnat. Vilj ju inte bo på gatan
Citera
2019-01-20, 20:29
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Det beror väll på de som ska in i huset/lägenheten. Har de sålt och blir av med sitt boende, vi kan säga 1/3 så får nog fam flytta då om det står i avtalet. Sedan får boendet ordnas med att bo på hotell, vänner eller vad de kan komma på. Avtal är avtal.

Därför är det ovanligt att sälja innan man har nytt boende ordnat. Vilj ju inte bo på
gatan
Fast det är ju inte alls ovanligt. De flesta gör som Book och säljer före eget köp, dels för att banken inte godkänner hur hög belåning som helst, dels för att man inte vill hamna med dubbla kostnader om man inte lyckas sälja inom rimlig tid.

Book säger ju dessutom att de skall köpa kontant. Det förutsätter ju att de först sålt så att de kan betala kontant eftersom vi inte pratar om några krösusar.
Citera
2019-01-20, 20:44
Medlem
Citat:
Fast det är ju inte alls ovanligt. De flesta gör som Book och säljer före eget köp, dels för att banken inte godkänner hur hög belåning som helst, dels för att man inte vill hamna med dubbla kostnader om man inte lyckas sälja inom rimlig tid.

Book säger ju dessutom att de skall köpa kontant. Det förutsätter ju att de först sålt så att de kan betala kontant eftersom vi inte pratar om några krösusar.

Det är nog olika hur man gör vid försäljning/köp av bostad.

Jag själv eller någon jag känner har inte sålt sin nuvarande bostad utan att ha något nytt pågång. Anna med familj vet ju inte mer än att de vill bo i Stockholm.
Citera
2019-01-20, 20:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Det är nog olika hur man gör vid försäljning/köp av bostad.

Jag själv eller någon jag känner har inte sålt sin nuvarande bostad utan att ha något nytt pågång. Anna med familj vet ju inte mer än att de vill bo i Stockholm.
Anna har väl hittat ett hus i Upplands Väsby om jag fattade något inslag rätt.
Citera
2019-01-20, 20:49
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
15% till banken ja, mäklarna säger fortfarande 10% i handpenning.
10% i handpenning
15% i kontantinsats

Skillnad
Citera
2019-01-20, 20:51
Medlem
Citat:

Inte så bevandrad i geografin runt Stockholm men såg en live där hon sa att de letade hus i Storstockholm. Vet inte vad som hör dit. Bor själv 50mil där ifrån så har inte koll 😛
Citera
2019-01-20, 20:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Inte så bevandrad i geografin runt Stockholm men såg en live där hon sa att de letade hus i Storstockholm. Vet inte vad som hör dit. Bor själv 50mil där ifrån så har inte koll 😛
Upplands Väsby är en "förort" norr om Stockholm. Är en egen kommun men ligger i Sthlms län.
Citera
2019-01-20, 20:57
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Hon har bara tittat på ett hus i U-V - that’s it
I en live (som jag orkade se hela UTAV ) sa hon att det är 1 juni som är deadline för flytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in