2019-07-17, 08:47
Medlem
Antonio kanske gjorde illa armen när han försökte göra inbrott hos grannarna som är på semester. Skulle inte förvåna mig. Anna kanske såg nåt hon gillade där och skickade iväg sin avkomma att "shoppa" lite.
Citera
2019-07-17, 10:45
Medlem
38minuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken

Kära Flashbackare: Vad ska vi mer be om lite i smyg?

Att om man är osäker på ifall man ska använda ”de” eller ”dem” så fungerar det alltid att skriva ”dom”?
Citera
2019-07-17, 11:19
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 38minuter
Att om man är osäker på ifall man ska använda ”de” eller ”dem” så fungerar det alltid att skriva ”dom”?

Det är bara lågutbildade som använder "dom" i skriftspråk, det passar bra för Anna Book, det går bra ihop med "utav".
Citera
2019-07-17, 11:52
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det är bara lågutbildade som använder "dom" i skriftspråk, det passar bra för Anna Book, det går bra ihop med "utav".

Nuförtiden är det bara lågutbildade som skriver dem istället för dom när man inte kan skilja på de och dem. Oftast unga människor, men i Annas fall även när hon närmar sig 50.

Man visar hur blåst man är genom att skriva dem, fast det är fel. Bättre då att skriva dom faktiskt. Ett tips som kan lösa en del problem för Anna är att testa att byta ut ordet de eller dem mot vi eller oss.

Passar det med oss, så skriv dem. Passar det med vi, så skriv de. Enkelt att komma ihåg - tre eller två bokstäver.

Passar det lika bra med vi eller oss så kan du välja fritt Anna. Det här löser inte alla problem, men de allra flesta. Hade du läst lite böcker i skolan så hade du inte behövt den här hjälpen. Inte ditt fel förstås att du inte fick gå gymnasiet.
Citera
2019-07-17, 15:16
Medlem
nytt på instagram

https://postimg.cc/xXkPhcW4
Citera
2019-07-17, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
nytt på instagram

https://postimg.cc/xXkPhcW4

Syntolkning: bild på blomma (miniros) och text om gulliga grannar.
Citera
2019-07-17, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicadH
Syntolkning: bild på blomma (miniros) och text om gulliga grannar.
Trevligt med en blomma men på min butik får man en
sådan (f.n) på köpet varje gång man handlar nåt i kassan.
Citera
2019-07-17, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalvstek
Trevligt med en blomma men på min butik får man en
sådan (f.n) på köpet varje gång man handlar nåt i kassan.

Fast det är nog väldigt ovanligt. Har aldrig fått en krukväxt/ros när jag handlat.
Citera
2019-07-17, 17:01
Medlem
nickomyras avatar
Är väl supertrevligt att ha fått schyssta grannar ! I Sthlm är det vanligt att man inte ens hejar när man bor i lägenhet .
Citera
2019-07-17, 18:47
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Är väl supertrevligt att ha fått schyssta grannar ! I Sthlm är det vanligt att man inte ens hejar när man bor i lägenhet .

Jag litar inte ett ögonblick på Anna Book, hon påstår att hon har fått blomman av en granne, hon kan ha köpt blomman själv, hon kan ljuga om precis allt!

Hon är sjuk.
Senast redigerad av trottwell 2019-07-17 kl. 19:42.
Citera
2019-07-17, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Jag litar inte ett ögonblick på Anna Book, hon påstår att hon har fått blomman av en granne, hon kan ha köpt blomman själv, hon kan ljuga om precis allt!

Precis. Hon ljuger om det mesta. Såg på yngsta dotterns IG att löjliga familjen nu är på väg till segunda casa. Sån tur att familjen har så nära till Arlanda 🙄

https://postimg.cc/Bjx60KR7
Citera
2019-07-17, 19:46
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sallander
Precis. Hon ljuger om det mesta. Såg på yngsta dotterns IG att löjliga familjen nu är på väg till segunda casa. Sån tur att familjen har så nära till Arlanda 🙄

https://postimg.cc/Bjx60KR7

Hela familjen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in