2019-07-16, 15:34
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Kanske tanken var att svärfar/farfar skulle flytta in i gästrummet på äldre dar och låta son och sonhustru sköta om honom i stället för att flytta till något äldreboende?

Jag tror faktiskt att det var planen med att sälja lägenheten och flytta till ett eget hus med minst 6 r.o.k (som ju gubben fick slanta upp för), på villkor att de tar hand om honom. Det är nog ganska vanligt att man gör så i Spanien...fy fan, stackars gamle man!

Ja så kan det förstås vara. Han ville spendera sina sista år med Roberto och familjen och så blev han lurad på alltihopa i och med att inte den äldsta dottern flyttade ut utan tog rummet som han skulle ha och hade betalat dyrt för genom att sälja av sina fastigheter.
Citera
2019-07-16, 19:02
Medlem
38minuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Kollade upp haklöse på mrkoll och såg "Minst fem målnummer avser brottmål där Antonio åtalats vid en eller flera domstolsinstanser"

vilka? Stöld och våldtäkt men vad mer?

”Antonio är en kille som är född den 24 juni 2000 och bosatt i Märsta på Suckunge 560.”

Vafan, de måste ha skrivit fel. Sigtuna kommun, ska det vara och inget annat!

https://mrkoll.se/person/sverigetopp...rAuerAuerAuerA
Citera
2019-07-16, 20:19
Medlem
erp.bs avatar
Allt detta om Toledano sr.
VET vi detta och i så fall hur?
Jag får en känsla av att det mest är trådsanningar.
Citera
2019-07-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 38minuter
”Antonio är en kille som är född den 24 juni 2000 och bosatt i Märsta på Suckunge 560.”

Vafan, de måste ha skrivit fel. Sigtuna kommun, ska det vara och inget annat!

https://mrkoll.se/person/sverigetopp...rAuerAuerAuerA
Den sanningen sitter som en smäck, svår att bortförklara för kungens fd granne.
Citera
2019-07-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Allt detta om Toledano sr.
VET vi detta och i så fall hur?
Jag får en känsla av att det mest är trådsanningar.

Och jag får en bestämd känsla av att du har helt rätt, och dessutom handlar tråden (ska handla) om Anna Book, aka "Tunnan i Märsta"
Citera
2019-07-16, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Det värker lite i hjärtat när man läser Annas sista blogginlägg. Hon skriver med svenska som ett barn på mellanstadiet. Man förstår hur sällan barnens farfar har kontakt med familjen eftersom han först nu kommer till huset. Han går runt och häpnar över all "lyx" som familjen har, och förvånas av naturliga skäl över det, eftersom han vet att familjen har det skralt med inkomsterna. Han ser att hans förtida arv till sonen förvandlats till sängbord i glas, sju kuddar på varje säng och tatueringar. Undrar om han vet att barnbarnet är dömd för brott tre gånger och att soc är inkopplat?

Framför allt tragiskt att hon måste övertyga (oss på Flashback) att svärfadern är så nöjd med henne och hennes val.
Citera
2019-07-17, 00:47
Medlem
Citat:
Det värker lite i hjärtat när man läser Annas sista blogginlägg. Hon skriver med svenska som ett barn på mellanstadiet. Man förstår hur sällan barnens farfar har kontakt med familjen eftersom han först nu kommer till huset. Han går runt och häpnar över all "lyx" som familjen har, och förvånas av naturliga skäl över det, eftersom han vet att familjen har det skralt med inkomsterna. Han ser att hans förtida arv till sonen förvandlats till sängbord i glas, sju kuddar på varje säng och tatueringar. Undrar om han vet att barnbarnet är dömd för brott tre gånger och att soc är inkopplat?

Hej Märsta-Anna. Allt om "så visade vi huset" hit och dit - jag tror det säger sig själv. Mycket info för lite kontenta. Oerhört tragiskt att du inte kan sammanfatta svärfaderns intryck och tyck i en enda mening:
"Det var väldigt roligt att svärfar var glad för oss att vi fått det såsom vi vill ha det och det var kul att han också tyckte att det var väldigt fint". Exempel också på när man kan använda kursivt. varför prövar man ens kursiv stil i brödtext. Du måste ju sett i förhandsvisningen att det ser för jävligt ut.

Jag vill se blogginlägget där du TACKAR oss Flashbackare för att vi håller din blogg i topp. Sluta moderera kommentarerna så kan du svara oss direkt istället för att smygläsa här och sen dumförklara oss när du säger att du knappt vet vad flashback är. För dina blogginlägg följer nämligen våra trådar här. Hahaa... du, Märsta-Anna, är ju så obsessed med att bevisa oss fel att du tom bjuder hem svärfar för att visa upp honom för oss - inte huset för honom. För det var väl inte länge sen man skrev här "var är svärfar eg?" Bra jobbat, Märsta-Anna.

Kära Flashbackare: Vad ska vi mer be om lite i smyg?
Senast redigerad av wowbooken 2019-07-17 kl. 00:49.
Citera
2019-07-17, 06:40
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
Hej Märsta-Anna. Allt om "så visade vi huset" hit och dit - jag tror det säger sig själv. Mycket info för lite kontenta. Oerhört tragiskt att du inte kan sammanfatta svärfaderns intryck och tyck i en enda mening:
"Det var väldigt roligt att svärfar var glad för oss att vi fått det såsom vi vill ha det och det var kul att han också tyckte att det var väldigt fint". Exempel också på när man kan använda kursivt. varför prövar man ens kursiv stil i brödtext. Du måste ju sett i förhandsvisningen att det ser för jävligt ut.

Jag vill se blogginlägget där du TACKAR oss Flashbackare för att vi håller din blogg i topp. Sluta moderera kommentarerna så kan du svara oss direkt istället för att smygläsa här och sen dumförklara oss när du säger att du knappt vet vad flashback är. För dina blogginlägg följer nämligen våra trådar här. Hahaa... du, Märsta-Anna, är ju så obsessed med att bevisa oss fel att du tom bjuder hem svärfar för att visa upp honom för oss - inte huset för honom. För det var väl inte länge sen man skrev här "var är svärfar eg?" Bra jobbat, Märsta-Anna.

Kära Flashbackare: Vad ska vi mer be om lite i smyg?

Ja, hon är besatt av tråden. I senaste inlägget handlar det mycket om hur mycket folk som kommit nu när andra åkt på semester. Några som kommit och hjälper sina anhöriga. Bara för att det nämndes här om hur hon hänger ut för inbrottstjuvar att grannarna åkt på semester Men jag börjar inse att det verkligen är synd om henne och familjen. Det är liksom inte roligt längre, det är bara tragiskt.
Citera
2019-07-17, 07:52
Medlem
heropsychodreamers avatar
Men Anna du HAR ju gjort en kokobok! Varför har du dolt detta för dina trogna fans som är så svältfödda efter dina recept?

https://www.rosakokboken.se/portfolio/anna-book/

Verkligen unik och kreativ skapelse verkar det vara också!

https://www.koket.se/forkvall/anna-b...frukt-och-bar/
Citera
2019-07-17, 07:55
Medlem
Booksmurfens avatar
https://asterixia.se/tag/anna-book-blogg/
Vad är detta?
Rolig läsning från Annas blogg. Förklaring hur Ankeborgköpet gått till utan svärfar osv.
Ber om ursäkt om detta postats tidigare
Kramar utav min äkta kärlek direkt från mitt rena hjärta Booksmurfen
Senast redigerad av Booksmurfen 2019-07-17 kl. 08:02.
Citera
2019-07-17, 08:21
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ja, hon är besatt av tråden. I senaste inlägget handlar det mycket om hur mycket folk som kommit nu när andra åkt på semester. Några som kommit och hjälper sina anhöriga. Bara för att det nämndes här om hur hon hänger ut för inbrottstjuvar att grannarna åkt på semester Men jag börjar inse att det verkligen är synd om henne och familjen. Det är liksom inte roligt längre, det är bara tragiskt.
Handlade om ingenting och när man läser det här "Dem berättade då att dem alltid spenderar ledigheten här då dem" så vill man nästan gråta.
Citera
2019-07-17, 08:28
Medlem
Booksmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Handlade om ingenting och när man läser det här "Dem berättade då att dem alltid spenderar ledigheten här då dem" så vill man nästan gråta.
Japp. Gräsligt. Ögonen blöder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in