2019-05-03, 23:10
Medlem
StigAllans avatar
Märsta-Anna fläskar loss nu i rabatter och grönsaksland!
Finns det plats för att sätta potatis också?

Anna får passa sig med allt för mycket trädgårdsarbete, hon kan ju gå ner i vikt!
Döttrar och son får självklart också börja med rabattrensning och allmänt trädgårdsarbete.
Annat finns ju inte att göra där i Märsta!
Citera
2019-05-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Märsta-Anna fläskar loss nu i rabatter och grönsaksland!
Finns det plats för att sätta potatis också?

Anna får passa sig med allt för mycket trädgårdsarbete, hon kan ju gå ner i vikt!
Döttrar och son får självklart också börja med rabattrensning och allmänt trädgårdsarbete.
Annat finns ju inte att göra där i Märsta!
..eller jobba och tjäna pengar. En "herrgård" kostar ju lite i drift. Vänta bara på vintern med snöröjning, uppvärmning och smått och gott. Alla villaägare vet att man bunkrar på sommaren för vintern kostar. Då kan man inte visa upp pelargoner på trädäcket. En tia på att någon får ryggskott första snöskottningen?
Citera
2019-05-03, 23:54
Medlem
Nej, något garage är nog inte planerat i nuläget, då något bygglov inte verkar ha sökts;
Citat:
Tomten, SUCKUNGE 2:11, är mindre än andra tomter i området.
Det finns inga bygglovsansökningar registrerade på bostaden.
hitta.se

Var det inte ett absolut krav från Roberto att huset (förlåt, jag menar Herrgården) skulle ha garage? Blev han överkörd i den frågan, och fick nöja sig med att öppna (sin pappas?) plånbok?
Samtidigt kanske ett garage inte skulle fylla någon större funktion för honom, då han rimligen inte kommer ha någon tid att tillbringa där. Han kommer väl ha fullt sjå med att jobba, samt att ta sig till och från arbetet.
Har någon försökt sig på att fråga vår lilla sångfågel om varför hon och maken inte äger huset gemensamt? Själv har jag blivit helt omotiverat blockerad från hennes instagram, och detta utan att ha interagerat med henne på något sätt. Det enda jag har gjort är att lajka en av hennes bilder av misstag, och snabbt tagit bort den lajken. Men det kanske räcker för att bli blockerad?
Citera
2019-05-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det var nytt för mig att den gamla Volvon var såld. De kunde väl inte ha fått så många tusenlappar för den skrothögen.
Kanske de har köpt en ny bil då, då de verkar ovanligt stadda vid kassa just ju nu.
Kanske svärfadern som utlöst ett förtida arv...
Efter loppis och alla kändisgrejer som blev sålda kan det blivit en EU moppe till den ände som jobbar i familjen?
Citera
2019-05-04, 00:15
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Ganska kort efter de har flyttat in och Anna åter ensam om dagarna då alla andra i familjen har jobb/skola/eller annat men är inte hemma så kommer Anna åter känna sig ensam/lämnad så då när asfaltsläggarna/takläggarna kommer och erbjuder deras tjänster så kommer nog Anna bjuda in dem på fika och berätta om vilken stor svensk stjärna hon är och låta dem höra ABC.

Åh, då är problemet löst 😄

De där gubbarna är kända att vara påstridiga, men jag ser framför mig hur Anna börjar
med sin karaoke med hela sin låtrepetoar, hon kommer att pusta och flåsa i timmar.
Det enda som de bjuds på är torra rån och gamla ballerinakex.
Svetten kommer att rinna ned i Annas ögon vilket gör att hon missar att de annars så
påklistrande väg/takläggarna smugit sig ut för att med en vrålstart köra ut hela sin husvagnskaravan från Ankersborg, med ett ”What the fuck was THAT.
Citera
2019-05-04, 00:38
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Nej, något garage är nog inte planerat i nuläget, då något bygglov inte verkar ha sökts;

hitta.se

Var det inte ett absolut krav från Roberto att huset (förlåt, jag menar Herrgården) skulle ha garage? Blev han överkörd i den frågan, och fick nöja sig med att öppna (sin pappas?) plånbok?
Samtidigt kanske ett garage inte skulle fylla någon större funktion för honom, då han rimligen inte kommer ha någon tid att tillbringa där. Han kommer väl ha fullt sjå med att jobba, samt att ta sig till och från arbetet.
Har någon försökt sig på att fråga vår lilla sångfågel om varför hon och maken inte äger huset gemensamt? Själv har jag blivit helt omotiverat blockerad från hennes instagram, och detta utan att ha interagerat med henne på något sätt. Det enda jag har gjort är att lajka en av hennes bilder av misstag, och snabbt tagit bort den lajken. Men det kanske räcker för att bli blockerad?

Ja, hur kunde du ta tillbaka ditt lajkande ! Anna räknar varenda en. Nåde den som ångrar sig.
Då är du ute i kylan. ⛄️

Anna äger inte huset får jag förmoda för att lägenheten tillhörde Roberto,
vinsten från försäljningen gick till köpet av huset.
Anna har nog inte så mycket egna pengar, då hon inte jobbar så mycket.
Däremot äger väl hon och Roberto boendet i Spanien,hur det nu var med det.

Anna läser väl FB och kanske kommer att svara på din fråga, annars kan du
lägga upp ett nytt IGkonto och ett nytt och ett nytt.😁
Hon blockar folk på IG som om hon sitter och spelar ett dataspel.

Det lär ju aldrig bli en skilsmässa, men om så är fallet och om de skrivit ett äktenskapsord,
kan Anna kanske räkna med en liten hyrd enrummare i Märsta centrum i resten av hennes liv.

Garaget kanske kommer upp i ett senare läge när de bott in sig..eller.. aldrig.
Citera
2019-05-04, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Däremot äger väl hon och Roberto boendet i Spanien,hur det nu var med det.

Det lär ju aldrig bli en skilsmässa, men om så är fallet och om de skrivit ett äktenskapsord,
kan Anna kanske räkna med en liten hyrd enrummare i Märsta centrum i resten av hennes liv.

Garaget kanske kommer upp i ett senare läge när de bott in sig..eller.. aldrig.

Andelslägenheten i Spanien ägs helt och hållet av svärfar (som, vad jag förstår, inte är överförtjust i att ha sin svärdotter där).

Det där med en ev. skilsmässa är en intressant tanke. Jag förutsätter att de har äktenskapsförord, då Roberto står som ensam ägare på huset. Rent krasst, så skulle han inte förlora någonting på att göra sig av med henne. Hon däremot, hon har all anledning i världen att nagla sig fast vid honom. Så han kanske får sitt garage till slut, även om hon hellre skulle se att hans pengar läggs på akrylnaglar att porslinsgaddar.
Citera
2019-05-04, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det är väl inget större fel med Märsta, om det inte vore för de flesta människorna som bor där.
Och inte fick väl stället högre status nu när Stolledanos har flyttat in där...

Lite OT, men inte för mycket, hoppas jag:

För oss som bor i andra delar av landet och inte vet så mycket:

Att Märsta inte har samma klang som t.ex Djursholm är en självklarhet. Att Sigtuna anses ”finare” än Märsta har framkommit i tråden.

Men när man läser här får man nästan intrycket att det skulle vara ”skämmigt” att flytta till Märsta. Beror det Isf på ungdomsgäng som riskerar att ha dåligt inflytande på Antonio, eller vad..?

Annars är ju läget bra, nära såväl Uppsala som Arlanda och Sthlm, och naturen fin. Så varför?
Citera
2019-05-04, 09:07
Medlem
Alla bilder på IG har numera överskriften Sigtuna.
Citera
2019-05-04, 09:35
Märsta verkar inte så tryggt: (FB) Märsta, en krigszon?
Citera
2019-05-04, 09:52
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Märsta verkar inte så tryggt: (FB) Märsta, en krigszon?

Jag tror inte kaosfolket hittar ut i skogen till Fyrkantstunnan.
Citera
2019-05-04, 09:53
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Men när man läser här får man nästan intrycket att det skulle vara ”skämmigt” att flytta till Märsta. Beror det Isf på ungdomsgäng som riskerar att ha dåligt inflytande på Antonio, eller vad..?

Annars är ju läget bra, nära såväl Uppsala som Arlanda och Sthlm, och naturen fin. Så varför?

Som du säger så är Märsta ett område på nedgång och associeras med miljonprojekt. Det är då finare att säga att man minsann bor i Sigtuna då det ses som äldre, finare och tryggare. Jag har själv träffat rätt många som bor på gränsen till dessa miljonprojektsområden som är hemskt noga med att påpeka att de minsann inte bor där utan i det finare området.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in