2019-05-02, 11:25
Jag ger detta med hus max 3 år. Har en väninna som är ruggigt lik fru Book...bortsett från att min väninna är egen företagare och driver en butik som har väldigt hög omsättning....
I alla fall....
Hon drömde om hus...Och så köpte de hus, i ett snajdigt område utanför Mölndal. Helrenoverade, byggde bastu och bubbelpool....Redan efter ett år började det gnisslar. Maken är borta långa dagar i tjänsten och var inte jättesugen på att klippa gräs och måla när han kom hem.
Det kostade visst en del att värma upp bastun och att hålla bubbelpool ren och fylld med vatten.

Efter 2 år sålde de huset och köpte en bostadsrätt för en extrem summa.

Book kommer inse att gräs ska klippas, huset ska värmas upp (nån som vet om det är bergvärme, direktel eller vad?) Har de kommunalt vatten ? Egen brunn?

Det handlar ju inte bara om att piffa till med värmeljus och fluffiga kuddar och de klarade ju inte att underhålla en bostadsrätt så hur i hela friden ska detta gå? Och om barnen nu någon gång hamnar i verkligheten så kommer de inom en snar framtid att flytta ut. Och då blir det en ensam fru Book...
Citera
2019-05-02, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Jag ger detta med hus max 3 år. Har en väninna som är ruggigt lik fru Book...bortsett från att min väninna är egen företagare och driver en butik som har väldigt hög omsättning....
I alla fall....
Hon drömde om hus...Och så köpte de hus, i ett snajdigt område utanför Mölndal. Helrenoverade, byggde bastu och bubbelpool....Redan efter ett år började det gnisslar. Maken är borta långa dagar i tjänsten och var inte jättesugen på att klippa gräs och måla när han kom hem.
Det kostade visst en del att värma upp bastun och att hålla bubbelpool ren och fylld med vatten.

Efter 2 år sålde de huset och köpte en bostadsrätt för en extrem summa.

Book kommer inse att gräs ska klippas, huset ska värmas upp (nån som vet om det är bergvärme, direktel eller vad?) Har de kommunalt vatten ? Egen brunn?

Det handlar ju inte bara om att piffa till med värmeljus och fluffiga kuddar och de klarade ju inte att underhålla en bostadsrätt så hur i hela friden ska detta gå? Och om barnen nu någon gång hamnar i verkligheten så kommer de inom en snar framtid att flytta ut. Och då blir det en ensam fru Book...

Jag håller med dig, att drömma om ett hus är en sak men allt jobb med ett hus det vet man inget om förrän man har ägt ett hus. Att tro att man köper en robotgräsklippar att denna fixar gräset är bara att glömma med tanke på allt som ska klippas efter, alla kanter och allt som missats osv. Sedan allt underhåll som måste göras, så solbrännan kommer inte från solstolen utan allt som måste fixas på tomten.
Inte för att glömma att som måste fixas inne!
Jag har haft flera hus och jag är trött nu och bor nu i hyresrätt det är så skönt, bara att ringa när något är fel och de kommer och fixar!
Citera
2019-05-02, 12:30
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Jag håller med dig, att drömma om ett hus är en sak men allt jobb med ett hus det vet man inget om förrän man har ägt ett hus. Att tro att man köper en robotgräsklippar att denna fixar gräset är bara att glömma med tanke på allt som ska klippas efter, alla kanter och allt som missats osv. Sedan allt underhåll som måste göras, så solbrännan kommer inte från solstolen utan allt som måste fixas på tomten.
Inte för att glömma att som måste fixas inne!
Jag har haft flera hus och jag är trött nu och bor nu i hyresrätt det är så skönt, bara att ringa när något är fel och de kommer och fixar!
Absolut. Bor i hus sedan 9 år. Har aldrig gjort det förr, trots att jag är jämngammal med Book. Men vi har det bättre ställt ekonomiskt än Books, och vårat hus kostade under millen. vi betalar folk för allt från att rensa hängrännor, putsa fönster, och andra "odd jobs". Vi bor i skogen helt avskilt så gräset behöver inte klippas så jäkla noga, vi har kaniner dom också sköter trimning 😜
Men nu i år måste vi fixa avlopp, garagetaket och brunn så där handlar det om 250.000 som ska fram och kök o badrum gjordes på 80-talet så det ska också fixas. Nu är ju Books hus renoverat men det verkar ju bara vara på ytan🤔
Citera
2019-05-02, 14:37
Medlem
Nya bilder på IG, denna gången från Frösunda
Citera
2019-05-02, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Nya bilder på IG, denna gången från Frösunda
Kan nån välig själ som inte är blockad hos Anna lägga ut nytt från hennes insta här..TACK.
Citera
2019-05-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Kan nån välig själ som inte är blockad hos Anna lägga ut nytt från hennes insta här..TACK.

https://www.instagram.com/annatoledanobook/?hl=sv
Citera
2019-05-02, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
https://www.instagram.com/annatoledanobook/?hl=sv
Ledsen å säga det men det funka inte. Hur gör "mamma 40", hon brukar lägga ut bilder ibland..
Tack ändå.
Citera
2019-05-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ledsen å säga det men det funka inte. Hur gör "mamma 40", hon brukar lägga ut bilder ibland..
Tack ändå.

Är också ledsen, jag vet inte hur "mamma 40" gör

Hoppas att nån kan hjälpa dig och andra.
Citera
2019-05-02, 15:44
Medlem
nationalizten88s avatar
Senaste 6 bilderna på annas IG http://forumbilder.se/I5BN7/lite-ig-bilder
byggfusk blandat med någon slags kafferep?? Och selfies med folk som inte hann undan....
Citera
2019-05-02, 16:07
Medlem
Citat:
Tack ändå.

Text på en av bilderna:
Hej då! Nu lämnar vi Frösunda - Tack för alla minnen Dom lyckliga,
fina kärleksfulla som värmt våra hjärtan.
Och de smärtsamma och sorgliga som ändå stärk oss, både individuellt och som familj.

----------------------------------------------------------------------------------------
sen ny ägare tackar Roberto och Anna. ( orkar inte skriva allt)
--------------------------------------------------------------------------------------------
Det var även en kommentar, till bilden:

"Men vad gulligt att lämna så fina presenter, visar att ni har hjärtan av guld"
Citera
2019-05-02, 16:10
Medlem
Var det någon mer än jag som igår reagerade på Annas lilla klipp när man i bakgrunden kunde höra Lazy F? Kan nästan svära på att hon nämnde något om att hon "ringer ifrån Birka energi", lät som ett sälj som gick mot avslut..
Citera
2019-05-02, 16:12
Medlem
Så de nya ägarna till lgh i Solna tackar Anna? herregud

https://postimg.cc/1n27GXtk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in