2019-05-16, 16:48
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Nej det var hon inte. Hon väntade på sin egen tid. Starta inte knäppa rykten utan underlag. Det finns tillräckligt ändå.

Min gissning är att Snoppviftarn alltid varit litet ”funktionsnedsatt” men det skulle Märsta-Morsan aldrig erkänna.
Hur hon förklarar att hon har en 30-årig dotter boende hemma är nästa mysterium.
Jag störtgillar att V ska göra sig fri från Märsta-Morsans inflytande och studera utomlands 👍🏼
Knäppa rykten? Här startas inte mycket utan underlag. Det finns hur mycket som helst att välja på.
Citera
2019-05-16, 18:21
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Knäppa rykten? Här startas inte mycket utan underlag. Det finns hur mycket som helst att välja på.
Jag såg liven från sjukhuset. Den handlade inte om Antonio (jag vet var han var just då och det var INTE på sjukhuset).
Så just nu har du ”startat mycket utan underlag”.
Citera
2019-05-16, 18:51
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Här kan vi ju se vad som kan hända, när man har en morsa som bara tänker på sej själv och lever i en fantasivärld. Om hon hade stöttat och hjälpt sin son med hans problematik, så hade han mått mycket bättre. Detta beslut kommer inte att hjälpa grabben ett dugg, och min övertygelse är att här har vi en framtida fängelsekund. Det hjälper inte att ha dom lindriga besvären som snoppviftarn har, för att slippa undan hur länge som helst.
Instämmer helt. Jag tycker faktiskt riktigt synd om honom här (alltså inte hans beteende). Han har enligt domen behov av stöd från en vuxen person för att förbättra sin självkänsla och för att kunna skaffa och behålla vänner.

Det är precis det som en mor och en far förväntas göra för sina barn. Att ge dem en stabil grund med god självkänsla samt koder för hur man uppför sig i samhället bland andra. Här är ytterligare ett bevis för att Offerkoftan och Supertoffeln misslyckats TOTALT i sin barnuppfostran. Antonio (och de andra två) kommer att få lida för detta i testen av sitt liv. De löjliga s k insatserna från soc kommer inte att ändra ett dyft. Antonio ska tala med en ”kvalificerad kontaktperson” en timme i veckan. Men de övriga av veckans timmar kommer han tvingas umgås med en högst okvalificerad mor som kommer skada honom ännu mer.

Fy fan för att denna skräckmorsa får blogga på Allt för föräldrar, som ska vara till för att lyfta fram föräldraskapet och positiva förebilder. Hon är inte en förebild för någon, hon har dokumenterat misslyckats med att uppfostra en fungerande avkomma i tre fall av tre möjliga.
Citera
2019-05-16, 19:21
Medlem
Så Antonio Toledano Book våldtar ett barn och får som straff att få gå på 12 samtal med någon som ska stötta honom... Fy fan!!!!
Citera
2019-05-16, 19:22
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Instämmer helt. Jag tycker faktiskt riktigt synd om honom här (alltså inte hans beteende). Han har enligt domen behov av stöd från en vuxen person för att förbättra sin självkänsla och för att kunna skaffa och behålla vänner.

Det är precis det som en mor och en far förväntas göra för sina barn. Att ge dem en stabil grund med god självkänsla samt koder för hur man uppför sig i samhället bland andra. Här är ytterligare ett bevis för att Offerkoftan och Supertoffeln misslyckats TOTALT i sin barnuppfostran. Antonio (och de andra två) kommer att få lida för detta i testen av sitt liv. De löjliga s k insatserna från soc kommer inte att ändra ett dyft. Antonio ska tala med en ”kvalificerad kontaktperson” en timme i veckan. Men de övriga av veckans timmar kommer han tvingas umgås med en högst okvalificerad mor som kommer skada honom ännu mer.

Fy fan för att denna skräckmorsa får blogga på Allt för föräldrar, som ska vara till för att lyfta fram föräldraskapet och positiva förebilder. Hon är inte en förebild för någon, hon har dokumenterat misslyckats med att uppfostra en fungerande avkomma i tre fall av tre möjliga.
Att bloggen ligger på Allt för föräldrar har jag helt missat. Det är ju högst olämpligt med tanke på allt som hänt. Och så är hennes barn stora och en tom vuxen. Märkligt att hon inte inser det själv. Det finns andra bloggportaler.
Senast redigerad av Lillamig72 2019-05-16 kl. 19:26.
Citera
2019-05-16, 19:24
Medlem
kommentar på instagram, säkert raderad nu

https://postimg.cc/9wqCD3bf
Citera
2019-05-16, 19:40
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Jag såg liven från sjukhuset. Den handlade inte om Antonio (jag vet var han var just då och det var INTE på sjukhuset).
Så just nu har du ”startat mycket utan underlag”.
På sjukhuset var det ju Vanessa det gällde som ev. skulle ta bort gipsset.

Undra om vad illbattingens hot under samhällstjänsten var och vad hans begåvningshandikapp var. Jag misstänker att det bara var påhitt men kanske ändå bra att han får vård i stället även om jag inte tycker det är OK att strunta i 12 timmars samhällstjänst och sen ostraffat kan få det utbytt mot 12 timmars vårsamtal.

Han kommer nog hem efter varje samtal och beklagar sig och Anna tycker han har rätt.

Slutar nog som Lazy F och bor hemma vid 30 års ålder utan arbete.
Citera
2019-05-16, 19:45
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Har den här varit uppe tidigare? Anna var nog rejält tydlig med att det skas stå Sigtuna efter missen med marsta.nu.

https://nyheter24.se/noje/926966-ann...igtuna-magiskt

Nytt på bloggen i dag också http://annabook.se/
Citera
2019-05-16, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har den här varit uppe tidigare? Anna var nog rejält tydlig med att det skas stå Sigtuna efter missen med marsta.nu.

https://nyheter24.se/noje/926966-ann...igtuna-magiskt

Nytt på bloggen i dag också http://annabook.se/

I Hänt i veckan står rubriken ”Anna Book har flyttat till Märsta” med feta bokstäver och i artikeln står att huset renoverades 2017. BAM! Äntligen någon som gjort research.
Citera
2019-05-17, 00:52
Medlem
Gabriel Knights avatar
Är tomten verkligen 2 294 kvadratmeter?

Jag vet inte om bilden är tagen i en konstig vinkel men gräsmattan lutar ju framåt och ser ojämn ut så den blir jobbig att underhålla. Det fattas bara några hinder så har de en utmärkt hinderbana att springa runt på.
Citera
2019-05-17, 06:17
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Så Antonio Toledano Book våldtar ett barn och får som straff att få gå på 12 samtal med någon som ska stötta honom... Fy fan!!!!

Nja, han fick ett straff på 130 timmars samhällstjänst, han sket i jobbet, när endast 12 timmar kvarstod av straffet.
Dock till hans fördel är att han utfört 118 timmar, men vad jag har förstått så ingick även samtalsstöd i själva straffet, så det är en förlängning av den delen av straffet.

Med en pappa som förmodligen är för snäll för att dra gränser och ofta är borta på arbete och en mamma som är i sitt egna lilla Universum hela dagarna, så har den lilla sonen med ett kognitivt funktionshinder inte lätt att förstå lämpligt beteende, imo en risk för fortsatta problem,som jag har svårt att tro att runt 10 samtal skulle lösa.

Rånet tycker jag verkar mest oroväckande, då var han nykter, det var på dagen.
Grovast är såklart våldtäkten av den unga flickan.
Med en mamma som skriker ut om att ha sex i butikstoaletter, är det inte så konstigt att sonen blir så här skadad.

Antonios situation påminner väldigt mycket om killen i Bjästa som våldtog två tjejer innan han var 16, hans omogna mamma betraktades som olämplig,hon smutskastade de våldtagna tjejerna på nätet.Trots två domar, trodde mamman att sonen var oskyldig.
Sonen fick ett annat straff än Annas son,man undrar hur mycket kändisgrejen spelar in vid sådana fall...

https://www.svd.se/bjastaborna-ber-o...-ta-sluta-slut
Senast redigerad av cece123 2019-05-17 kl. 06:25.
Citera
2019-05-17, 06:38
Medlem
ytterligare en rolig kommentar på instagram och som vanligt ger tunnan långt svar

https://postimg.cc/K12GdLH1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in