2019-03-31, 19:27
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Finns ju massor med dolda kostnader, vägsamfälligheten men hon kan ju sjunga på deras årsmöte mot avgiften :-) Sen undrar jag om det är kommunalt avlopp eller 3 kammar brunn. har du några
till trevliga överraskningar som kan komma till utöver fasadmålning vart 5:e år ??

Kör du mikrovågs popcorn eller poppar du själv by the way??
Både enskilt vatten och avlopp. Vilken typ av avlopp har dock (mig veterligt) inte framkommit. Kan vara 3-kammarbrunn.

Hursomhelst lär det krävas mycket popcorn framöver. Kanske Anna kan fixa någon rabattkod åt oss genom något samarbete.
Citera
2019-03-31, 19:48
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Måste nog försöka få lilla Anna att inse, att även om man betalar sitt hus med "cash", så innebär det inte att man kan bo gratis resten av livet...
Sitter själv i en villa, något större än Annas, med hela lånet betalt, men som villaägare vet man att räkningar för boendet droppar in hela tiden, billigt är det då INTE...ujj ujj

"poppar mera popcorn"

Nu har ju de ett nyrenoverat hus, så om inget större felar kan de njuta
tills tidens tand sätter sitt grepp på huset,lagomt när de för gamla och skröpliga och lever
på en pyttepension, gäller Anna i högsta grad som inte har haft ett bra inkomstflöde.

De flesta brukar ju flytta till hus när de är kring 30-40 och snarare planera
för att byta till ett mindre och billigare boende då barnen är i samma ålder som Annas,
men Anna har väl planerat att alla hennes tre barn ska bli mambos på livstid.
Har ingen aning om vad hon tänker sig att barnen ska leva på? Roberto ?bidrag? TV4?

Antar att den lilla vinst som de fick utav..försäljningen är det som Anna tänker sig
att de ska leva på i resten av deras liv, förutom dubbelarbetande Robertos lön.
Möjligtvis också inkomsterna av Annas hitlåt som hon filar på..
Citera
2019-03-31, 20:04
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottihuvet
Jag tro det är minimalt med överflygningar i Suckunge. Ligger ju bana 26’s förlängning och det är mycket sällan man startar från bana 26. Från andra hållet, bana 08, har jag mycket sällan sett landningar. Men, man måste dit och lyssna hur mycket buller det blir vid starter om det är ostlig vind....

Jag känner ej till detaljerna; fast det är ju inte huvudbanan så du har säkert rätt. Men de få gånger det startas/landas över Suckunge lär det ju låta en hel del. Dock tror jag inte att det är speciellt tyst hemma hos Book överlag, så de märker kanske inget...
Citera
2019-03-31, 20:17
Medlem
Karma slog till idag så min bil ville inte vara med längre. Alltså vart det ingen tur till Suckunge.
Men det får mig att tänka på om de är medvetna om hur beroende man är av bil här ute. Bussarna kan man inte räkna med. Har de kvar den gamla Volvon så är det nog dags att skaffa en reservbil.

Fan. Jag vill inget hellre än flytta härifrån och dom flyttar HIT!
Citera
2019-03-31, 20:23
Medlem
CalzoneItalias avatar
Anna Book är en härlig och go kvinna önskar att fler var som hon.
Citera
2019-03-31, 20:42
Medlem
Citat:
Lite skoj kommer nog fastighetsägarna, boende efter den enskilda vägen, att ha när de årliga mötena om samfälligheten och kommande års utgifter ska avhandlas.

Ser framför mig hur Annas haka kommer att glappa som en fågelholk när hon får klart för sig att snöröjning, sandning, sandupptagning, buskröjning, dikesröjning, potthålslagning osv, kommer att kosta familjen mer än de 20 metrarna till deras hus...surt när hon inser att de även får vara med och betala för hela den enskilda sträckan, även för de grannar som bor längst bort.

Tja, så är det när man bosätter sig vid en "Privat Väg"

Tror faktiskt Anna Book tror att privat väg innebär att det är ett boende för VIP eller exklusivt utvalda. Något för riktigt kända och rika.
Citera
2019-03-31, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Både enskilt vatten och avlopp. Vilken typ av avlopp har dock (mig veterligt) inte framkommit. Kan vara 3-kammarbrunn.

Hursomhelst lär det krävas mycket popcorn framöver. Kanske Anna kan fixa någon rabattkod åt oss genom något samarbete.

Vet du om det är en stor trädgård med
massor av rabatter-träd-häck osv.

Då har AB jobb så naglarna blir smutsiga
Citera
2019-03-31, 20:55
Medlem
HansErics avatar
https://www.ofverholms.se/objekt/?es...ate-type=House
3-kammarbrunn med sluten tank.2-glasfönster övre plan, (borde varit 3-glas i hela kåken)
3 glas-fönster suterräng/källarplan.Mycket nöje att se fram emotmed tanke på att Tunnan o Robert har tummen mitt i handen och stora svårigheter med långsiktigt tänk.
Citera
2019-03-31, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internethuliganen
Finns ju massor med dolda kostnader, vägsamfälligheten men hon kan ju sjunga på deras årsmöte mot avgiften :-) Sen undrar jag om det är kommunalt avlopp eller 3 kammar brunn. har du några
till trevliga överraskningar som kan komma till utöver fasadmålning vart 5:e år ??

Kör du mikrovågs popcorn eller poppar du själv by the way??

Tja, fastighetsskatten dyker ju upp varje år...blir några tusenlappar där också.
Sotaren kommer också ett par gånger varje år och han vill ju också ha en slant för besväret.
VA- och elavgifter tillkommer ju och så var det ju det här med fiber/bredbandet då...
Sophämtning kommer man inte heller undan...det kostar det med.
Hemförsäkringen får man absolut inte glömma bort!

Så blir det ju lite skatt på överskjutande vinst vid försäljningen av tidigare bostad också, om inte svärfar står för den...

Kör mikropop
Citera
2019-03-31, 21:16
Medlem
Citat:
Tja, fastighetsskatten dyker ju upp varje år...blir några tusenlappar där också.
Sotaren kommer också ett par gånger varje år och han vill ju också ha en slant för besväret.
VA- och elavgifter tillkommer ju och så var det ju det här med fiber/bredbandet då...
Sophämtning kommer man inte heller undan...det kostar det med.
Hemförsäkringen får man absolut inte glömma bort!

Så blir det ju lite skatt på överskjutande vinst vid försäljningen av tidigare bostad också, om inte svärfar står för den...

Kör mikropop

Och för sotarbesöket ska man ansvara för att tillhandahålla en stege - på plats också...Annars vänder de å går och debiterar dig.
Alltså Anna och Roberto, ni kan ju inte annat än säga att vi är snälla här som ger er så mkt tips och råd om hur det är att ha hus. Antagligen betydligt fler än ni får utav Annas alla 60.000 IG-följare.
Citera
2019-03-31, 21:29
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nu har ju de ett nyrenoverat hus, så om inget större felar kan de njuta
tills tidens tand sätter sitt grepp på huset,lagomt när de för gamla och skröpliga och lever
på en pyttepension, gäller Anna i högsta grad som inte har haft ett bra inkomstflöde.

Det där förutsätter att allt är gjort professionellt - av allt att döma så var det någon som köpte huset billigt, renoverade det och sålde det därefter i syfte att göra vinst. Risken är rätt stor att det finns en massa dolda fel som inte syns på en välpolerad yta.
Citera
2019-03-31, 21:29
Medlem
CalzoneItalias avatar
Tjänar AB mycket stålar? Inte kan det väl vara som artist iallafall ? Hon har aldrig varit en bra artist men hon är en goding för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in