2019-02-15, 21:59
Medlem
wewereonabreaks avatar
Jag tror ni lägger lite för stort värde i att Tookungen sa” alltså jag svär, det är en herrgård”. Det han menade var ”det är ett hus med kanske två våningar och kanske ev fler rum än i nuvarande lght”... Tror inte en sekund på att det är en herrgård i ordets rätta bemärkelse.
Citera
2019-02-15, 22:06
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wewereonabreak
Jag tror ni lägger lite för stort värde i att Tookungen sa” alltså jag svär, det är en herrgård”. Det han menade var ”det är ett hus med kanske två våningar och kanske ev fler rum än i nuvarande lght”... Tror inte en sekund på att det är en herrgård i ordets rätta bemärkelse.
Det är inte vi som lägger för stort värde i det. Det är kärringen och hennes anhang som själva vill få det till något stort.
Citera
2019-02-15, 22:06
Medlem
Jag tror på en ziggevagn med plåtar för att dölja hjulhusen. Det ser mer stationärt ut.
Citera
2019-02-15, 22:18
Medlem
Citat:
Nej, jag tror inte heller att det handlar om en herrgård.
Men det handlar om att sonen (som enl. Anna aldrig skulle ljuga, varesig det handlade om sexuella övergrepp, stöld eller våldtäkt) så varför skulle han då ljuga om en så - i sammanhanget - trivial sak som en herrgård?

Så länge Anna hävdar att hennes son inte är en våldtäktsman, så håller jag fast vid min tro att de ska flytta in i en nybyggd herrgård.
Citera
2019-02-15, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
White Trash. Vanessa börjar kopiera sin mammas sexualiserade beteende och wannabegangstervåldtäktsantonio bräker på förortssvenska i bakgrunden. Vilket elände.

Menar du lillpitten?
Citera
2019-02-15, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Holy hell, dysfunktionell-mätaren ger höga utslag. Skäms de inte när de håller på så där?

Och Tunnan skäller på Antonio och Vanessa, som båda håller på som småbarn som bråkar om vem som ska få leka med en leksak först.

" - Jag sa en till dig och en till Vanessa". Inte undra på att jag knappt orkar se klipp med Anna -
Den där jobbiga, gnälliga nasala rösten skär igenom märg och ben.
Vilken underhållande familj, Anna med familjemedlemmar ger oss detta gratis med instagram och allt annat.
Citera
2019-02-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Varför hon inte har tandställning vet nog bara hon själv med fam. Så länge du har gratis tandvård trooor det är upp till 22år så kostar det inget då barn och ungdomar har fri tandvård 😊

Med både ett kraftigt överbett och en underutvecklad haka/underkäke så räcker det nog inte med bara en tandställning, tyvärr.
Flickebarnet behöver en omfattande operation där man kapar ben i underkäken och skruvar fast en ställning där man drar fram käkbenet i etapper. Kan ta ett par år med konstruktionen fastskruvad i ansiktet, men brukar i slutänden ge ett hyfsat resultat för barn med denna defekt.

Efter dessa två år kan det även komma att behövas en tandställning för att få de främre stora framtänderna på plats.

Hon är ännu så ung, att en sån behandling borde kunna göras gratis.

Här borde hennes föräldrar se till att detta korrigeras så snart som möjligt för att undvika att hon senare i livet kan misstas för att vara utvecklingsstörd, p.g.a sitt utseende.

I övrigt tror jag nog att hennes mycket korta ben, i förhållande till bålen, kommer att växa lite till innan tillväxten stannar av, men möjligen kommer hon nog att ha ett lite bakvänt förhållande vad det gäller benlängd och längden på bålen, men det får hon nog dras med då arvet efter modern är påtagligt.

Om man sen jämför de båda yngre barnen med flyende hakor med den äldsta dottern, så kan man konstatera att även hon hade behövt någon form av korrigering i sin ungdom, då hon har ett rejält underbett och en stor utskjutande haka och med en något underutvecklad överkäke. Det ser konstigt ut, även med kraftig läppförstoring.

Såna här defekter bör man som förälder se till att få fixade innan barnen växt färdigt, anser jag.
Senast redigerad av SagtVar 2019-02-15 kl. 23:39. Anledning: tillägg
Citera
2019-02-15, 23:09
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Joho, det gör det visst! Familjen Book-Toledano håller nämligen som bäst på att bygga en!

Nej. Det var den välartade sonen som glappade bredvid käften i en livesändning.
OM det skulle komma fram att han ljög, så kan man ju fråga sig vad mer han har ljugit om. Stölder? Sexuella övergrepp? Våldtäkt?

Även om jag inte har några höga tankar om Expressen"journalister", så finns det nog en nedre gräns även för dem.
Nej tyvärr, som visats tidigare i denna tråd, finns inga nedre kvalitetskrav för journalister som skrivit om Anna. Ex Aino Oxblood på Expressen, eller Hans Shimido.Anna vräker ur sig sina lögner och de publicerar. Vissa saker väldigt seglivade, som att book Toledano köpt ett semesterboende i Spanien...Nåja vi får väl se hur det blir med ”herrgården”...
Citera
2019-02-15, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Tycker att han inte bryter lika mycket i detta inlägg.
Pratar man med tillgjord brytning, framstår man som ett IQ befriat
blomkålshuvud och det är för fan bara muppigt med att ha luvan över
huvudet på sig inomhus.
Skulle han vara min son skulle jag ha regler mot det,mina barn skulle inte få
bete sig som värsta WT ungarna.
Nu var du inte snäll mot ett blomkålshuvud, de gör större nytta en Annas son. Minigangstern har ärvt mammans IQ.
Citera
2019-02-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Nu var du inte snäll mot ett blomkålshuvud, de gör större nytta en Annas son. Minigangstern har ärvt mammans IQ.

Lillpitten, menar du väl?
Citera
2019-02-16, 00:00
Medlem
Nej, jag tror inte heller det rör sig om en
herrgård.
Citera
2019-02-16, 00:03
Medlem
Jämförelse utseendemässigt med 82-åriga mormödrar och en massa dravel

Citat:

Försökte nämna det vid tillfälle men tyvärr är det svårt att få saker att fastna här.

F ö har jag svårt att se att tilltal som ”kärringen”, att ni [jämför hennes utseende emd] era 82-åriga mormödrar och nedvärderande tilltal om barnen har med skvaller/spekulationer att göra.

Denna tråd är den mest underhållande på Flashback - men spårar ur alltför ofta av allehanda ointressanta inlägg av medlemmars privata preferenser. Skärpning!
Senast redigerad av MagicadH 2019-02-16 kl. 00:05. Anledning: *Missade ord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in