2019-02-02, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Att det här handlar om en gravt dysfunktionell familj, det förstod vi långt innan vi kunde ta del av att socialtjänsten har konstaterat detsamma. Och hur mycket vi än ibland skrattar åt tokigheter och fantasier som Anna kläcker ur sig, så vill jag ändå höja ett varningens finger.
Att diskutera familjens bostadssituation, fantasivärld, kriminalitet osv är såklart ok, men syftet får ju inte vara att förstöra för dem, varken som familj eller enskilda individer.

Att kontakta socialtjänsten kan ju vara relevant, om syftet är att hjälpa. Att försöka utdela "värsta straffet" i sann pöbelanda, det ser jag som intellektuellt ohederligt.
Man kan ju enkelt fråga sig själv;
Vill jag försörja Antonio med mina skattepengar under resten av hans liv, eller hoppas jag att han kommer på rätt köl och på sikt kan bli en självförsörjande skattebetalare?
Jag hoppas att de allra flesta ser det senare som det mest attraktiva alternativet.
Och låt säga att han bara kommer "halvvägs" (t.ex. kommer ha sin dagliga sysselsättning inom Samhall), så är väl det betydligt bättre än att han driver omkring på dagarna och ägnar sig åt kriminalitet, samtidigt som det hamnar på oss andra att försörja honom (samt bekosta konsekvenserna av hans kriminalitet).

På vilket sätt vore någon - samhället eller Antonio själv - hjälpt av att vi skulle grusa alla hans möjligheter till ett så normalt liv som möjligt, i framtiden?
Att socialtjänsten får en så komplett bild av honom som möjligt är väl högst relevant. Men att sprida information och rykten enbart i syfte att skada, det är något som bara patetiska och bittra skvallerkärringar ägnar sig åt.

Jag påstår inte att jag jublar över tanken att mina skattepengar ska finansiera Antonios rehabilitering. Men hellre det än att jag ska försörja honom för resten av hans liv, om jag nu får välja.

Helt rätt
Jag menade inte att jag önskar förstöra, skrev lite ogenomtänkt kanske. Men det är frustrerande att allt detta sker inom familjens väggar och ingen tycks göra något för att hjälpa killen. (det var mer därför jag skrev om media, för att väcka dem) men du har helt rätt, det skulle förstöra för killen, och det ska inte vara avsikten.
Citera
2019-02-02, 09:28
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Alltså, det är ju två tjejer man betalar för antingen texter, prod, video osv. https://www.ylvalinda.se/
Hur duktiga de är tänker jag inte uttala mig då jag inte är nå vidare musikalisk, men de har ju knappast "valt" Anna utan Anna betalar för deras hjälp och tid.
Det kan jag göra om jag vill, det gör mig inte till en åtråvärd artist.
Försöker Anna få det till att låta som att någon frågat henne om hon vill göra musik ihop?

Ja du det är väl det minsta man kan säga.
Utdrag ur hennes blogg där hon berättar om hur ofta hon får erbjudanden som hon tackar nej till
https://postimg.cc/9R8dZ2nK
Citera
2019-02-02, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggeraka
Helt rätt
Jag menade inte att jag önskar förstöra, skrev lite ogenomtänkt kanske. Men det är frustrerande att allt detta sker inom familjens väggar och ingen tycks göra något för att hjälpa killen. (det var mer därför jag skrev om media, för att väcka dem) men du har helt rätt, det skulle förstöra för killen, och det ska inte vara avsikten.
Det är lugnt. Ditt inlägg fick nog på ett oförtjänt sätt klä skott för hela mitt inlägg.
Vi tänker nog ungefär likadant, du och jag.
Citera
2019-02-02, 10:28
Medlem
Vad släppte Anna för tre år sedan? Undrar bara eftersom hon säger det är så länge sedan hon släppte något. Men vad??
Citera
2019-02-02, 10:44
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellint
Vad släppte Anna för tre år sedan? Undrar bara eftersom hon säger det är så länge sedan hon släppte något. Men vad??
”Himmel för två” kanske, var inte det 2016?
Citera
2019-02-02, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
”Himmel för två” kanske, var inte det 2016?
Det stämmer att det var år 2016.
Men låten blev diskad från melodifestivalen pga att den var ute publikt redan under två år.
Så Anna "Bölan" Book fick inte vara med under Mellon det året och tävla.
Förra året var hon med som reklampausfågel iallafall med olika fejkade mello produkter :-)
Citera
2019-02-02, 11:10
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det stämmer att det var år 2016.
Men låten blev diskad från melodifestivalen pga att den var ute publikt redan under två år.
Så Anna "Bölan" Book fick inte vara med under Mellon det året och tävla.
Förra året var hon med som reklampausfågel iallafall med olika fejkade mello produkter :-)
Anna har ju ett charmigt sätt att omskriva saker, så det att hon ändå framträdde med låten kan nog i hennes värld betyda att hon ”släppte” den.

Detsamma kan nog sägas om ”samarbetet” med Ylva och Linda: lusläser man texten från bloggen så har hon faktiskt inte skrivit att det är andra artister sim kontaktat henne. Förmodligen var det väl någon slags reklamutskick, Anna är väl registrerad någonstans.
Citera
2019-02-02, 11:21
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Anna har ju ett charmigt sätt att omskriva saker, så det att hon ändå framträdde med låten kan nog i hennes värld betyda att hon ”släppte” den.

Detsamma kan nog sägas om ”samarbetet” med Ylva och Linda: lusläser man texten från bloggen så har hon faktiskt inte skrivit att det är andra artister sim kontaktat henne. Förmodligen var det väl någon slags reklamutskick, Anna är väl registrerad någonstans.

Som jag begrep det har hon skrivit en låttext som tjejerna ska göra en melodi till och som hon sedan ska sjunga in. Det stod på deras hemsida att man kunde välja mellan Youtube och Spotify också så det kanske blir en video.
Citera
2019-02-02, 12:59
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Som jag begrep det har hon skrivit en låttext som tjejerna ska göra en melodi till och som hon sedan ska sjunga in. Det stod på deras hemsida att man kunde välja mellan Youtube och Spotify också så det kanske blir en video.
Oj, det var inte min mening att förringa tvillingarna, de är kanske jättebra! Vi får väl se om det kan bli fru Books come-back. Konkurrensen är ju ganska stor och för att sticka ut ska det nog en viss originalitet ifråga om text, melodi och röst.
Citera
2019-02-02, 13:11
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Ja du det är väl det minsta man kan säga.
Utdrag ur hennes blogg där hon berättar om hur ofta hon får erbjudanden som hon tackar nej till
https://postimg.cc/9R8dZ2nK

Den mentalt 13-åriga Anna Book skriver "tack för det alla som hör utav sig"
Citera
2019-02-02, 14:35
Medlem
Hoppas att det går bra med text-/låtskrivandet för Anna och att hon får en superhit igen 30 år efter ABC.
Ifall fantasin skulle tryta, så kommer ett nytt textförslag till melodin av ABC, återvinningsfaktorn borde bli fin här....Vi kör matte som en naturlig följd av alfabetet, tycker jag!
Håll i er nu;

Ett, två, treee
Ni hänger väl me'
Fyr, fem, sex
De´här är min text
Ått', ni', ti'
Med Volvon min, så byter jag fiiiil

Refrängen kan hon sen upprepa ca 10 gånger, så har hon en låt som borde kunna platsa på topplistorna igen. Go for it, Anna! Jag bjuder dig på den!
Citera
2019-02-02, 18:13
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Om jag tänkt göra DET så hade jag ju inte ställt frågan här inne?
Lazy F wannabe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in