2019-02-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siggeraka
Jag funderar på om (förutom polisen) så kanske klippet (på guldklimpen) ska skickas till typ Aftonbladet?
Aftonbladet har garanterat redan sett det, men jag kan inte tro att de har något intresse av att publicera det. Vad polisen skulle ha för intresse av det kan jag inte heller se. Socialtjänsten borde däremot se det, för att få en så komplett bild av honom som möjligt...
Citera
2019-02-01, 23:56
Medlem
Killthepoors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Alltså, det är ju två tjejer man betalar för antingen texter, prod, video osv. https://www.ylvalinda.se/
Hur duktiga de är tänker jag inte uttala mig då jag inte är nå vidare musikalisk, men de har ju knappast "valt" Anna utan Anna betalar för deras hjälp och tid.
Det kan jag göra om jag vill, det gör mig inte till en åtråvärd artist.
Försöker Anna få det till att låta som att någon frågat henne om hon vill göra musik ihop?

Ja vad är det här...
Men det låter iaf som en rimlig budget för Anna:

YOUTUBE - UTGIVNING AV BILDVIDEO,
SÅNGEDITERING, MIX
1000 kr
Artisten tillhandahåller professionellt foto i Youtube-format. Vi skickar instrumental bakgrund och text. Sången bokas och spelas in i vår studio alternativt via annan studio där artisten skickar oss filer för mix.
Erbjudandet gäller endast av Ylva och Lindas utgivna låtar

Och sen 500 kr för inspelning i deras studio.
Som hittat!
Citera
2019-02-02, 00:06
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killthepoor
Ja vad är det här...
Men det låter iaf som en rimlig budget för Anna:

YOUTUBE - UTGIVNING AV BILDVIDEO,
SÅNGEDITERING, MIX
1000 kr
Artisten tillhandahåller professionellt foto i Youtube-format. Vi skickar instrumental bakgrund och text. Sången bokas och spelas in i vår studio alternativt via annan studio där artisten skickar oss filer för mix.
Erbjudandet gäller endast av Ylva och Lindas utgivna låtar

Och sen 500 kr för inspelning i deras studio.
Som hittat!

Det kan vara så att Anna på nåder får vara doa-doa åt Ylva och Linda, Anna har helt enkelt ringt och tiggt, det har hon gjort tidigare.

Idag har inte Anna utseendet för att uppträda solo, hon ser grotesk ut, hon är enormt fet. Anledningen till att hon ställde in Harrys i Huddinge eller Tumba var att hon inte vågar visa sig offentligt.
Senast redigerad av trottwell 2019-02-02 kl. 00:10.
Citera
2019-02-02, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Aftonbladet har garanterat redan sett det, men jag kan inte tro att de har något intresse av att publicera det. Vad polisen skulle ha för intresse av det kan jag inte heller se. Socialtjänsten borde däremot se det, för att få en så komplett bild av honom som möjligt...

Helt sant förvisso
Finns det någon annan instans man kan förvarna? Det känns ju som att detta är chansen att göra nåt innan nått har hänt typ. Jag vet att det måste hända nått innan myndighet kan agera som så, men Antonio är ju ett lysande exempel på när "nån" skall ingripa innan de facto

Jag tänkte, eftersom det är så viktigt för Book att vara lyckad medialt att det skulle vara värsta straffet om media publicerade fakta, hur myndiga sonen, med dom i sexual brott , flashar pistol live kanske kan få dem att reagera (eller nått)
Citera
2019-02-02, 00:27
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Helt sant förvisso
Finns det någon annan instans man kan förvarna? Det känns ju som att detta är chansen att göra nåt innan nått har hänt typ. Jag vet att det måste hända nått innan myndighet kan agera som så, men Antonio är ju ett lysande exempel på när "nån" skall ingripa innan de facto

Jag tänkte, eftersom det är så viktigt för Book att vara lyckad medialt att det skulle vara värsta straffet om media publicerade fakta, hur myndiga sonen, med dom i sexual brott , flashar pistol live kanske kan få dem att reagera (eller nått)

Om det är en riktig licenspliktig pistol, då är polisen intresserade.
Citera
2019-02-02, 00:42
Medlem
Citat:
Helt sant förvisso

Att det här handlar om en gravt dysfunktionell familj, det förstod vi långt innan vi kunde ta del av att socialtjänsten har konstaterat detsamma. Och hur mycket vi än ibland skrattar åt tokigheter och fantasier som Anna kläcker ur sig, så vill jag ändå höja ett varningens finger.
Att diskutera familjens bostadssituation, fantasivärld, kriminalitet osv är såklart ok, men syftet får ju inte vara att förstöra för dem, varken som familj eller enskilda individer.

Att kontakta socialtjänsten kan ju vara relevant, om syftet är att hjälpa. Att försöka utdela "värsta straffet" i sann pöbelanda, det ser jag som intellektuellt ohederligt.
Man kan ju enkelt fråga sig själv;
Vill jag försörja Antonio med mina skattepengar under resten av hans liv, eller hoppas jag att han kommer på rätt köl och på sikt kan bli en självförsörjande skattebetalare?
Jag hoppas att de allra flesta ser det senare som det mest attraktiva alternativet.
Och låt säga att han bara kommer "halvvägs" (t.ex. kommer ha sin dagliga sysselsättning inom Samhall), så är väl det betydligt bättre än att han driver omkring på dagarna och ägnar sig åt kriminalitet, samtidigt som det hamnar på oss andra att försörja honom (samt bekosta konsekvenserna av hans kriminalitet).

På vilket sätt vore någon - samhället eller Antonio själv - hjälpt av att vi skulle grusa alla hans möjligheter till ett så normalt liv som möjligt, i framtiden?
Att socialtjänsten får en så komplett bild av honom som möjligt är väl högst relevant. Men att sprida information och rykten enbart i syfte att skada, det är något som bara patetiska och bittra skvallerkärringar ägnar sig åt.

Jag påstår inte att jag jublar över tanken att mina skattepengar ska finansiera Antonios rehabilitering. Men hellre det än att jag ska försörja honom för resten av hans liv, om jag nu får välja.
Citera
2019-02-02, 02:07
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Alltså, det är ju två tjejer man betalar för antingen texter, prod, video osv. https://www.ylvalinda.se/
Hur duktiga de är tänker jag inte uttala mig då jag inte är nå vidare musikalisk, men de har ju knappast "valt" Anna utan Anna betalar för deras hjälp och tid.
Det kan jag göra om jag vill, det gör mig inte till en åtråvärd artist.
Försöker Anna få det till att låta som att någon frågat henne om hon vill göra musik ihop?

Alltså Anna kommer aldrig inse att hon är en medioker sångerska.
Att vinna en talangtävling decennier sedan,gör ingen artist.
Lyssna på denna kråksång, hennes diskade mellolåt 2016.
https://youtu.be/mdsPuza2blo

En sak som Anna missat är att som 14 åring, med ett
oskyldigt utseende och stora bröst som framhävdes,( vilket var otroligt ovanligt på tonårstjejer på 80 talet )så var hon våta drömmen för gamla snuskgubbar som Bert Karlsson, Ola Ström(Solstollarna) etc
Det var ju därför Anna fick chansen att vara med i Solstollarna.

Anna blev omtalad under första melodifestivalen inte bara för att hon på Stockholmska, sjöng en uselt banal text, utan också för att hon hade visat sin urringning.
Hon var inte bara yngst utan också kurvigast.
Jämför med Carolas Främlingoverall eller belgiska Sandra Kim som vann Eurovision som 14 åring.
Anna var för utmanade för sin ålder.
När Anna skaffade sedan pojkvännen Mehmet och blev äldre,var hon inte oskuldsfull och oskyldig längre, bara fet och förpassades ut i kylan.
Dr Alban producerade åt henne på 90 talet, han gick ut i medierna och menade om Anna ska
lyckas måste hon banta.Anna blev ledsen och...tadaaa guess what GRÄT..

En av textmakarna bakom ABC låten stod ju bakom hennes Casanovalåt, själva
ABCtexten är ju en katastrof, men till skillnad mot Casanova texten fastnar ABC refrängen,
utan att dock vara en bra refräng.

Det är ju uppenbart att Anna inte har röstkvaliteter,däremot syns det att hon
älskar att uppträda och det ska hon har cred för, men ..det kan man ju göra på
en karaokebar också, utan att tvinga på sig på hela svenska folket.
Senast redigerad av cece123 2019-02-02 kl. 02:26.
Citera
2019-02-02, 03:41
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Som framgår av (FB) Den stora skvallertråden om Anna Book! taxerade hon för en inkomst av 374' 2018. Ca 31' per månad. Inget märkvärdigt kanske men definitivt mer än hon skulle fått genom soc eller A-kassan.

Vore mycket intressant att veta varifrån de pengarna kommer...
Det är väl kulorna från Biggest Loser.
Citera
2019-02-02, 04:45
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Vad ni är elaka mot Anna. Visst har hon sina sidor men erkänn att Anna för att vara nästan 50 är rätt attraktiv. Visst skulle man vilja lägra henne.

Känner du till att det i dag finns så kallade filter?
Citera
2019-02-02, 05:20
Citat:
Helt sant förvisso

Så, du vill sätta dit Antonio och hänga ut honom för att du besitter ett onaturligt stort agg mot en C -kändis? Och detta ser du din chans att göra av förtäckt omtanke?

De har problem, ja. Vi behöver inte göra det värre, det är illa nog.
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Känner du till att det i dag finns så kallade filter?
Just det här, måste vara skitjobbigt för folk som alltid visar upp en tillrättalagd bild av sig själv. Ska man våga gå ut och bli ertappade med och av verkligheten, eller leva i en lögn? Anna har inte hittat balansen.
Citera
2019-02-02, 05:36
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Att det här handlar om en gravt dysfunktionell familj, det förstod vi långt innan vi kunde ta del av att socialtjänsten har konstaterat detsamma. Och hur mycket vi än ibland skrattar åt tokigheter och fantasier som Anna kläcker ur sig, så vill jag ändå höja ett varningens finger.
Att diskutera familjens bostadssituation, fantasivärld, kriminalitet osv är såklart ok, men syftet får ju inte vara att förstöra för dem, varken som familj eller enskilda individer.

Att kontakta socialtjänsten kan ju vara relevant, om syftet är att hjälpa. Att försöka utdela "värsta straffet" i sann pöbelanda, det ser jag som intellektuellt ohederligt.
Man kan ju enkelt fråga sig själv;
Vill jag försörja Antonio med mina skattepengar under resten av hans liv, eller hoppas jag att han kommer på rätt köl och på sikt kan bli en självförsörjande skattebetalare?
Jag hoppas att de allra flesta ser det senare som det mest attraktiva alternativet.
Och låt säga att han bara kommer "halvvägs" (t.ex. kommer ha sin dagliga sysselsättning inom Samhall), så är väl det betydligt bättre än att han driver omkring på dagarna och ägnar sig åt kriminalitet, samtidigt som det hamnar på oss andra att försörja honom (samt bekosta konsekvenserna av hans kriminalitet).

På vilket sätt vore någon - samhället eller Antonio själv - hjälpt av att vi skulle grusa alla hans möjligheter till ett så normalt liv som möjligt, i framtiden?
Att socialtjänsten får en så komplett bild av honom som möjligt är väl högst relevant. Men att sprida information och rykten enbart i syfte att skada, det är något som bara patetiska och bittra skvallerkärringar ägnar sig åt.

Jag påstår inte att jag jublar över tanken att mina skattepengar ska finansiera Antonios rehabilitering. Men hellre det än att jag ska försörja honom för resten av hans liv, om jag nu får välja.

Du försvarar en våldtäktsmän som förgripit sig på en 13 år gammal liten flicka, vad är du för en sjuk person?
Citera
2019-02-02, 06:04
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Du försvarar en våldtäktsmän som förgripit sig på en 13 år gammal liten flicka, vad är du för en sjuk person?
Hur kunde du få det där till att han försvarar Antonio? Du får nog läsa om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in