2019-08-08, 18:22
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Det är lätt att hitta mobbingoffer! Anna Book verkar vara ett tacksamt sådant.

Som jag minns det så blev Anna Book känd genom att delta i melodifestivalen på 80-talet. Efter att ABBA vunnit på 70-talet så var det självklart att man skulle bli superkändis genom att bara delta.

Anna Book var inte gammal då och lurades nog att tro att branschen var lätt. Hon kom in i ”den svenska kändisvärlden” och trodde nog att det var hennes liv framöver. Den svenska kändisvärlden består av ett fåtal riktigt duktiga människor, ett större antal hyfsat duktiga, en del mediokra och en massa folk som har hittat på alla möjliga dumheter och snaskigheter och blivit kända för detta.

Jag kan förstå att man retar sig på Anna för att hon verkar ha hybris.

Men som jag ser det är det en enorm prestation att ha lyckats överleva som ”kändis” och som människa ända sedan 80-talets melodifestivaler. Det är säkert inte ”fett ställt” (oj, det var inte meningen), för artister som Anna Book.

Ge henne lite kredit med, tänk själv att leva med så osäkra inkomster. Och vad har hon för val idag?

Tja...kolla på Lotta Engberg som varvat sin karriär med att jobba som musiklärare. Även hon blev känd genom mello på 80-talet.

Flera av de ungdomar/barn som blev kända i samma veva som Book har hittat karriärer inom både musik och tv men i andra sammanhang och försörjer sig med goda inkomster utan behov av att sälja ut sig som en osäker tonåring på Instagram.
Det som dock retar mig mest är alla lögner och hur hon motsäger sig själv hela tiden.
Citera
2019-08-08, 18:30
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Det är lätt att hitta mobbingoffer! Anna Book verkar vara ett tacksamt sådant.

Som jag minns det så blev Anna Book känd genom att delta i melodifestivalen på 80-talet. Efter att ABBA vunnit på 70-talet så var det självklart att man skulle bli superkändis genom att bara delta.

Anna Book var inte gammal då och lurades nog att tro att branschen var lätt. Hon kom in i ”den svenska kändisvärlden” och trodde nog att det var hennes liv framöver. Den svenska kändisvärlden består av ett fåtal riktigt duktiga människor, ett större antal hyfsat duktiga, en del mediokra och en massa folk som har hittat på alla möjliga dumheter och snaskigheter och blivit kända för detta.

Jag kan förstå att man retar sig på Anna för att hon verkar ha hybris.

Men som jag ser det är det en enorm prestation att ha lyckats överleva som ”kändis” och som människa ända sedan 80-talets melodifestivaler. Det är säkert inte ”fett ställt” (oj, det var inte meningen), för artister som Anna Book.

Ge henne lite kredit med, tänk själv att leva med så osäkra inkomster. Och vad har hon för val idag?
Åh Anna är en stor (ursäkta!)komedienne, bjuder på humor varje dag! Sedan handlar det väl om en slags lyteskomik men om det nu skulle vara tal om en dokusåpa (”Anna Brooks Universum”!), så skulle jag ju sitta bänkad...Ändå har jag svårt att tro att någon programmakare har erbjudit henne miljoner för detta, vilket hon påstått. Om man har en son som dömts för våldtäkt av minderårig, går nog det bort. Anna är naturligtvis inte mobbad, hon inbjuder till kommentarer via sociala medier. Flashback läser hon inte. Journalister fjäskar ofattbart för henne (von Sivers, Oxblod t ex).
Citera
2019-08-08, 18:51
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Åh Anna är en stor (ursäkta!)komedienne, bjuder på humor varje dag! Sedan handlar det väl om en slags lyteskomik men om det nu skulle vara tal om en dokusåpa (”Anna Brooks Universum”!), så skulle jag ju sitta bänkad...Ändå har jag svårt att tro att någon programmakare har erbjudit henne miljoner för detta, vilket hon påstått. Om man har en son som dömts för våldtäkt av minderårig, går nog det bort. Anna är naturligtvis inte mobbad, hon inbjuder till kommentarer via sociala medier. Flashback läser hon inte. Journalister fjäskar ofattbart för henne (von Sivers, Oxblod t ex).
”Anna Books Universium”! Det låter stort, jättestort. Om du tänker dig ”Anna Books Universum” som in gigantisk internationell satsning så inser du nog att stora pengar fullständigt väller in. En succé utan tvekan.

Fast när jag tänker på människan därinne som bestämt sig för att vara kändis, och som jag förstått har en son med stora problem, så har jag svårt att låta bli att tycka synd om henne (jag försvarar absolut inte svineriet med våldtäkt)!

Men det där med lyteskomik verkar det som hon blir lurad in i. Gyttjebrottning i Fångarna på Fortet var ju ren lyteskomik! Fast det höll ju på att bli en tragedi, när Anna tog ett fett grepp på sin motståndare och nästan vred halsen av henne. På tal om det...

Wresting kanske hon kunnat bli stor inom?
Citera
2019-08-08, 18:57
Medlem
Stratocaster68s avatar
Får en känsla att Roberto går på antidepressiva utöver alkoholen.

Är för fan omöjligt att verka vara så glad i en såpass dysfunktionell och trasig familj där han själv bär ansvaret över familjens inkomst.
Citera
2019-08-08, 19:02
Medlem
Citat:
”Anna Books Universium”! Det låter stort, jättestort. Om du tänker dig ”Anna Books Universum” som in gigantisk internationell satsning så inser du nog att stora pengar fullständigt väller in. En succé utan tvekan.

Fast när jag tänker på människan därinne som bestämt sig för att vara kändis, och som jag förstått har en son med stora problem, så har jag svårt att låta bli att tycka synd om henne (jag försvarar absolut inte svineriet med våldtäkt)!

Men det där med lyteskomik verkar det som hon blir lurad in i. Gyttjebrottning i Fångarna på Fortet var ju ren lyteskomik! Fast det höll ju på att bli en tragedi, när Anna tog ett fett grepp på sin motståndare och nästan vred halsen av henne. På tal om det...

Wresting kanske hon kunnat bli stor inom?

Ja hon ser ju verkligen ut som en brottare i dag
Citera
2019-08-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
Får en känsla att Roberto går på antidepressiva utöver alkoholen.

Är för fan omöjligt att verka vara så glad i en såpass dysfunktionell och trasig familj där han själv bär ansvaret över familjens inkomst.

På Albans Insta ser man att Roberto i alla fall verkar ha temperament när han skäller ut en taxichaufför.
Citera
2019-08-08, 20:41
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
här var det filtrerat

https://postimg.cc/FfF3Fcfm
Inte enligt Anna. Hon gick fullständigt bananas på en som kommenterade att det var filter.
Citera
2019-08-08, 20:53
Medlem
trottwells avatar
Citat:
här var det filtrerat

Citat:
Ursprungligen postat av Mussli
Inte enligt Anna. Hon gick fullständigt bananas på en som kommenterade att det var filter.

Det kanske är en bild på Vanessa?
Citera
2019-08-08, 21:24
Medlem
här är kommentarerna från insta

https://postimg.cc/gallery/2lwafvouc/
Citera
2019-08-08, 21:49
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
här är kommentarerna från insta

https://postimg.cc/gallery/2lwafvouc/

Människan är ju hopplös. Hon missförstår allt och blir arg för allt. Det är dags för henne att fasta från de sociala medierna ett tag och bara ta semester från allt precis som Wahlgrens och andra kändisarna.
Citera
2019-08-08, 22:10
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
här var det filtrerat

Ja, det är en brutal kontrast mot de bilder som tas senare på kvällen
Citera
2019-08-08, 22:47
Medlem