2019-02-01, 19:57
Medlem
Stratocaster68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Just det att han visar vapen på instagram sker ju i hemmet. De borde ju ha ingripit tidigare. Vanessa är ju minderårig och är hemma också. Socialtjänsten borde ju i gripa.

Kan intyga att socialtjänsten är extremt ineffektiva i många kommuner i Sverige. Det framgår ganska tydligt att familjen inte har gjort några framsteg överhuvudtaget under en längre period där socialen borde ha jobbat med familjen.

Mycket möjligt att även allmänpsykiatrin är inblandade, om inte nu Anna på något sätt har råd med privat sjukvårdsförsäkring. Antonio(och resten av familjen egentligen) borde genomgå ett personlighetsinventorium eller ett begåvningstest och få vidare stöttning utifrån resultatet. Du har säkert mer koll på vad de har för sig då du verkar bo nära. Fortsätt med ditt grävande!
Senast redigerad av Stratocaster68 2019-02-01 kl. 20:01.
Citera
2019-02-01, 20:07
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Antonio är född två månader för tidigt, han är helt enkelt både efterbliven och vanskapt, på riktigt.

https://www.google.com/search?q=f%C3...hrome&ie=UTF-8

https://www.instagram.com/feliciabook/p/BVukv7dgrcH/
Jag tycker att det är väldigt sorgligt om ett barn får men av att födas för tidigt. Det borde innebära att föräldrarna inrättar sina liv för att skydda och värna om det barnet så att det når sin optimala känslomässiga och intellektuella utveckling. Som förälder fått man nog ta ett steg tillbaka, inte alltid sätta sig själv i centrum...
Citera
2019-02-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Knalla ner till skattemyndigheten och begär ut hennes deklaration.

Om jag tänkt göra DET så hade jag ju inte ställt frågan här inne?
Citera
2019-02-01, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Nej. Hennes brist på hygien kring matlagningen skulle sätta stopp för det. Rå kyckling och sallad slabbade hon med hej vilt för nåt år sen. Aldrig sett något vidrigare. Skulle aldrig äta av hennes mat.
Nej, fy... Förstå skräckupplevelsen om man blev bjuden på mat och i SLUTET av middagen, som förmodligen smakade si och så men man åt av ren artighet, så då dyker hemliga kocken upp och det är... Anna Book!!!! Bara JÄTTEBLÖRK!!!
Citera
2019-02-01, 20:45
Medlem
Vad ni är elaka mot Anna. Visst har hon sina sidor men erkänn att Anna för att vara nästan 50 är rätt attraktiv. Visst skulle man vilja lägra henne.
Citera
2019-02-01, 20:54
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Vad ni är elaka mot Anna. Visst har hon sina sidor men erkänn att Anna för att vara nästan 50 är rätt attraktiv. Visst skulle man vilja lägra henne.
Jag tycker hon är jättesöt ! Men hon verkar inte ha lika fin insida ..
Citera
2019-02-01, 20:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Om jag tänkt göra DET så hade jag ju inte ställt frågan här inne?
Varifrån pengarna kommer vet jag inte men om du bara undrar över siffrorna så deklarerar hon ca 375' som inkomst av tjänst och -24' för dito kapital. Föga förvånande har hon också betalningsanmärkning.

Användaren mamma40 postade detta i (FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!

Bildlänk: https://postimg.cc/gallery/3c7c9zege/
Citera
2019-02-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Jag tycker hon är jättesöt ! Men hon verkar inte ha lika fin insida ..

Då är vi rätt överens- Det är på insidan hennes problem finns, definitivt inte det yttre.
Citera
2019-02-01, 21:24
Medlem
Loquitas avatar
Det har varit ovanligt tyst på både Antonio och Annas insta idag, och då brukar lillgrabben ändå livea en 3-4 ggr/dag.
Undrar hur tongångarna går där nu när Antonio avslöjat deras köp av herrgården....?
Citera
2019-02-01, 21:30
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Det har varit ovanligt tyst på både Antonio och Annas insta idag, och då brukar lillgrabben ändå livea en 3-4 ggr/dag.
Undrar hur tongångarna går där nu när Antonio avslöjat deras köp av herrgården....?

Nej då , såg att han var uppklädd och påväg med vänner till en middag .
Citera
2019-02-01, 21:36
Medlem
Köpekakorna är nog till besöken från soc. Hon har ju inte tid att baka för hon lägger all tid på att stötta sonen ju. Sen är hon kanske inskriven på AF. Någon inkomst måste hon ju ha. Det finns väl något garantibelopp hon kan få. A-kassan har hon väl aldrig varit med i!?. Vara inskriven på AF är inget problem, ingen utbildning, inget arbete. Ska de köpa hus måste alla pengar som går in. Så på så vis kan hon ha viktiga möten regelbundet utan att berätta om dem. Hon älskar att vara hemlig om de mest banala saker. Ett händelselöst liv som det ska bloggar om måste ju göras spännande på något vis. Kanske ska hon skugga sonen lite. Han händer det ju saker kring iallafall. Dock inget positivt. Ingen familj att vara avundsjuk på🙄
Citera
2019-02-01, 21:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonkines
Köpekakorna är nog till besöken från soc. Hon har ju inte tid att baka för hon lägger all tid på att stötta sonen ju. Sen är hon kanske inskriven på AF. Någon inkomst måste hon ju ha. Det finns väl något garantibelopp hon kan få. A-kassan har hon väl aldrig varit med i!?. Vara inskriven på AF är inget problem, ingen utbildning, inget arbete. Ska de köpa hus måste alla pengar som går in. Så på så vis kan hon ha viktiga möten regelbundet utan att berätta om dem. Hon älskar att vara hemlig om de mest banala saker. Ett händelselöst liv som det ska bloggar om måste ju göras spännande på något vis. Kanske ska hon skugga sonen lite. Han händer det ju saker kring iallafall. Dock inget positivt. Ingen familj att vara avundsjuk på🙄
Som framgår av (FB) Den stora skvallertråden om Anna Book! taxerade hon för en inkomst av 374' 2018. Ca 31' per månad. Inget märkvärdigt kanske men definitivt mer än hon skulle fått genom soc eller A-kassan.

Vore mycket intressant att veta varifrån de pengarna kommer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in