2019-01-28, 11:39
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yadiya
Alla de här viktiga mötena som hon har haft senaste tiden, vad är det som säger att det har med "karriären" att göra? Det kan lika gärna vara möten med KronKalle eller soc. Och jag hajar till när hon försöker få spons från en butik i Gbg av alla ställen och att grabben i en live har mumlat något om att flytta till Gbg.
Om hon nu är ute efter gratisprylar så luskar man väl inte med en affär i en stad 50 mil bort? Det borde finns tillräckligt med desperata småaffärer i Sthlm?

Ja du har rätt, kanske de vill flytta till Göteborg istället för att byta miljö. Hur ser huspriser ut där då? Är de lika dyra som i Stockholm?
Citera
2019-01-28, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Ja du har rätt, kanske de vill flytta till Göteborg istället för att byta miljö. Hur ser huspriser ut där då? Är de lika dyra som i Stockholm?

Googlade och vad jag fick fram så ligger snittpriset i Göteborg på ca 43 000kr kvardratmern.
Citera
2019-01-28, 13:06
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Googlade och vad jag fick fram så ligger snittpriset i Göteborg på ca 43 000kr kvardratmern.

Ja kära nån, det blir nästan lika tufft där ekonomiskt. Jag såg att de har 133,5 kvadratmeter nu och tar vi det gånger 43000 kr så blir det ju i princip lika mycket pengar som de sålde sin lägenhet för.133,5*43000=5740 500 kr.Vill de ha ett rum till blir det ju runt 500 000 kr till. Ja stackars Roberto, han måste nog ta tre jobb om det här ska gå ihop.
Citera
2019-01-28, 13:08
Medlem
Citat:

Priserna i Göteborg ligger också mycket högt.

150 kvadrat i centrala delarna, samt de finare områdena ligger med lätthet över 6-8 miljoner.
I de billigare områdena (förorter, invandrartäta områden) kan Tunnan få tag i en villa för 3-4 miljoner.
Citera
2019-01-28, 13:31
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag är inget fan av Anna Book, men visst gjorde hon det bra när hon vann Biggest Loser. Problemet är väl att programmet verkligen inte verkar lära deltagarna ett skit om hur man håller vikten efteråt. Det är inte realistiskt att träna lika hårt i vardagen för alltid och nolltolerans i kosten är ju inte heller långsiktigt hållbart. Jag skulle tippa att det är mycket troligare att deltagare i Biggest Loser utvecklar ätstörningar än att de blir hälsosamma och normalviktiga efteråt.

Gissar att man får lära sig en hel del om kosthållning och träning men sen beror det ju på vilken inställning man själv har. Det finns inget magiskt med vare sig BL eller en magsäcksoperation, speciellt inte om man har nån ätstörning eller osund syn på mat. Man är ju liksom inte "färdig" när man kommer ut utan det är nåt man får jobba med varje dag, precis som alla andra.
Citera
2019-01-28, 13:55
Medlem
Förstår inte varför fam vill flytta till större. De två älsta barnen lär väll inte bo hemma så länge till?

De flesta andra brukar se sig om efter något mindre och mer lättskött då för att få tid och pengar till annat.
Citera
2019-01-28, 15:20
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Förstår inte varför fam vill flytta till större. De två älsta barnen lär väll inte bo hemma så länge till?

De flesta andra brukar se sig om efter något mindre och mer lättskött då för att få tid och pengar till annat.

Gissar att Vanessa flyttar ut före sina syskon, hon är den enda jag har hopp om.

Apropå ungarna så verkar det gå lite sådär med La familias storoffensiv på bloggfronten...
Senast redigerad av Aigis 2019-01-28 kl. 15:27.
Citera
2019-01-28, 15:33
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:

Jomen nu är det ju den stora megastjärnan vi snackar om. Hon måste ju ha ett stort gods med personalbyggnader och hela köret så hon kan ta emot sina kollegor (och bästa väninnor) Madonna, Céline, Lady Gaga och alla de andra som hämtar sin inspiration från henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Gissar att Vanessa flyttar ut före sina syskon, hon är den enda jag har hopp om.
Tyvärr är jag inte lika optimistisk. Jag tror lilltjejen är mentalskadad för livet av megamamma.

MVH/Gnomegirl
Citera
2019-01-28, 16:24
Medlem
Om nu tanken är att flytta till Göteborg så skulle jag nog avråda ifrån det, då grabben behöver komma ifrån blattefieringen och inte hamna ur askan i elden.

Vore jag Roberta så skulle jag hellre se till att komma bort från storstadslivet och satsa på att flytta med familjen till Karesuando eller liknande glesbygd.

Edit; - Roberto skulle det stå.
Citera
2019-01-28, 16:45
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Här finns inlägget på Facebook
Hade något annorlunda formulering på stories men jag hoppas att de inte funderar på ngt samarbete...blir lite orolig när jag ser denna formulering

https://www.facebook.com/19807905095...0112171086194/
Där finns ju en bild på Tant Book i underkläder. Det är alltså det hon suktar efter, att få bli nån slags mullig modell för behåar och trosor.
Citera
2019-01-28, 17:19
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Där finns ju en bild på Tant Book i underkläder. Det är alltså det hon suktar efter, att få bli nån slags mullig modell för behåar och trosor.

Det enda hon borde bli modell för är Hibernal, Haldol, Maggots, Daggmask och spännbälte.
Allvarligt! Kärringen är totalt psyksjuk sedan minst 40 år tillbaka och tillåts fläka ut sig och sin vanskapta familj år ut och år in och tjäna cash på det dessutom.
Hmm, vems fel är det?
Ooppps, det är visst vi. Vi som göder hennes ego genom att ge henne klick för att se vansinnet. Det blir en liksom moment 23.
Tänk på att köra unvis.it när ni besöker hennes blogg mina hjältar.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2019-01-28, 18:26
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Den butiken säljer vad jag vet inte underkläder....men man vet aldrig. Fick veta genom en gemensam bekant att Book jobbat med ägaren av butiken tidigare, hon är fotograf i grunden så det kan nog vara ngt sånt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in