2018-01-19, 01:30
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
[...]
Alltså den här kronofogdeskulden som du pratar om, är den baserad på Haklös böter och skadeståndskrav eller?
För det var väl bara runt 100 papp typ? Max 200 iaf? Tror ju inte fogden börjar sälja päronens miljonlägenhet för den sakens skull mer eller mindre samtidigt som domen vinner laga kraft.....Finns nog avbetalningsmöjligheter m.m först.
[...]
Att lägenhetsförsäljningen skulle ha med sonens skadestånd att göra ter sig mycket långsökt.

Första fallet som gick till HR så är föräldrarna solidariskt ansvariga för ca 9 000 kr om jag inte minns fel, en liknande summa bör det vara för den andra domen också (vet inte om den vunnit laga kraft ännu eller om den är överklagad till HR den med). Låter osannolikt att de inte skulle kunna skrapa ihop 20 000 kr.

Resten av skadestånden får den käre sonen själv punga ut med då han fyllt 18. Trevlig födelsedagspresent när han blir myndig.
Citera
2018-01-19, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonbono
Svårt att fatta att Anna Book har 1172 sidor på FB. Finns det så mycket att skriva om denna f.d. B-kändis?

Är det en retorisk fråga eller?
Som du själv konstaterar så finns det 1172 sidor and counting och dom är ju knappast fyllda med x och mellanslag....

Kuriöst inlägg på min ära.

Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Eller att grannarna/BRF ringt till svärfadern och sagt att de inte vill att familjen bor kvar pga tex olaglig sprithandel och annan kriminalitet?

Det är mycket troligt och det scenariot ingår i mitt alternativ A.

Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Att lägenhetsförsäljningen skulle ha med sonens skadestånd att göra ter sig mycket långsökt.

Första fallet som gick till HR så är föräldrarna solidariskt ansvariga för ca 9 000 kr om jag inte minns fel, en liknande summa bör det vara för den andra domen också (vet inte om den vunnit laga kraft ännu eller om den är överklagad till HR den med). Låter osannolikt att de inte skulle kunna skrapa ihop 20 000 kr.

Resten av skadestånden får den käre sonen själv punga ut med då han fyllt 18. Trevlig födelsedagspresent när han blir myndig.

Ah, det var så lite alltså? Ja då kan vi som sagt lägga ner det spåret direkt.

https://youtu.be/AlzgmJtJAic

Måste ge Antonio cred för hans spontana kommentar när han ser att modern live:ar sina trosor; "NÄEJ!"
Senast redigerad av Smokes-Lets-go 2018-01-19 kl. 02:11.
Citera
2018-01-19, 09:04
Citat:
Är det en retorisk fråga eller?
Som du själv konstaterar så finns det 1172 sidor and counting och dom är ju knappast fyllda med x och mellanslag....

Kuriöst inlägg på min ära.

Det är mycket troligt och det scenariot ingår i mitt alternativ A.

Ah, det var så lite alltså? Ja då kan vi som sagt lägga ner det spåret direkt.

https://youtu.be/AlzgmJtJAic

Måste ge Antonio cred för hans spontana kommentar när han ser att modern live:ar sina trosor; "NÄEJ!"

Hon verkar helt beroende av sociala medier. Tittar inte ens upp när Antonio vill prata med henne om att han ska iväg på nåt, och nonchalerar när telefonen ringer, har inte ens tid att stänga av den själv. Det är något väldigt märkligt med Anna, när hon prioritera att sitta och visa gamla trosor för främlingar, istället för att engagera sig i familjen. Sorgligt att se.
Citera
2018-01-19, 10:01
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hon verkar helt beroende av sociala medier. Tittar inte ens upp när Antonio vill prata med henne om att han ska iväg på nåt, och nonchalerar när telefonen ringer, har inte ens tid att stänga av den själv. Det är något väldigt märkligt med Anna, när hon prioritera att sitta och visa gamla trosor för främlingar, istället för att engagera sig i familjen. Sorgligt att se.

Ja jag tänkte oxå på det .. och hon verkar ju ha suttit där i timmar .
Och han verkade verkligen kontaktsökande & försöker med ” du vet att jag ska iväg imorgon? ”. Men då svarar hon bara surt och vi tar det sen . Viktigare att visa upp varsenda oanvänd trosa för okända i luren .
Citera
2018-01-19, 12:06
Medlem
godboys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Och han verkade verkligen kontaktsökande & försöker med ” du vet att jag ska iväg imorgon? ”. Men då svarar hon bara surt och vi tar det sen . Viktigare att visa upp varsenda oanvänd trosa för okända i luren .
Det jävliga är att hon är så sjuk i skallen att hon tror att världen bryr sig om hennes nytvättade men begagnade underkläder. Hon är så sjuk att hon köpt följare på insta, det har vi ju rätt bära med bevis för. Helt plötsligt så är det flera tusen mer och några månader senare så rasar det med typ 9000 följare.

Tyvärr så är familjen StolleTANDo bortom räddning. Antonio kommer sannolikt bli allt mer kriminell och åka in o ut från kriminalvården. Skärper han sig inte så kommer han inte bli gammal om han fortsätter på den inslagna vägen. Och Tunnan bär ett stort ansvar i detta.

Samma med Felicia. Hon kommer sannolikt fortsätta vara ett soc.fall. Det jag faktiskt är förvånad över med henne är att hon lyckats att inte bli ensamstående morsa.
Citera
2018-01-19, 12:28
Medlem
Den 11 januari hade hon 67.9 följare, i dag 66.7. Hon skrämmer bort människor. Hon är inte rolig att titta på längre, hon är kuslig. Soc borde titta på hennes galna filmer, hon skulle bli av med barnen och bli tvångsintagen. Inget skämt!
Citera
2018-01-19, 12:59
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra

Ett klassiskt tjackpundarbeteende om jag nånsin sett det.
Har ni sett en tjackis sitta och meka med nåt eller sortera nåt 18 timmar i sträck så har ni sett detta beteende förut.
Citera
2018-01-19, 13:09
Citat:
Ett klassiskt tjackpundarbeteende om jag nånsin sett det.
Har ni sett en tjackis sitta och meka med nåt eller sortera nåt 18 timmar i sträck så har ni sett detta beteende förut.
Jag tror iof. sig att det är psykiskt. Men visst kan det vara någon sorts piller inblandade också. Inte så bevandrad inom det området, så jag vet inte vad det skulle kunna vara.

Vet att jag får skit nu, men det är fan inte konstigt att Antonio är som han är och beter sig som han gör. Anna enorma kärlek till sin familj, verkar mest vara yta och en massa snack. Hon bemödar sig inte ens att ge honom en blick, trots att han står där och söker kontakt och vill prata om vad han ska göra.
Ingen ursäkt för vad han gjort! Men förståeligt att det gått snett. Farsan hans, verkar ju inte stark nog att ta tag i situationen heller.

Anna behöver helt klart hjälp. Hon verkar väldigt ensam och att hon inte mår bra är tydligt för var och en.
Citera
2018-01-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn

Det har framgått i tråden att lägenheten ägs av svärfar. Om så är fallet, så är han den ende personen som kan sälja lägenheten och få pengar för den. Det är pengar som inte kan utmätas från honom för att betala andra personers skulder.

Det är en stor summa pengar familjen disponerat genom att få bo i denna lägenhet. Det är ovanligt och mycket generöst att låta medelålders barn förfoga över en lägenhet. Hela familjen är dysfunktionell och skämmer ut sig. Dags att de alla växte upp och tar ansvar. Man kan undra hur de kommer lösa sitt framtida boende eller om försäljningen leder till att de alla går skilda vägar.
Citera
2018-01-19, 13:39
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Antonio är tydligen ett känt ansikte i den lokala Hemköpsbutiken. In och plockar på sig diverse onyttigheter och sen ska det kritas tills mamma kommer in och betalar.
Citera
2018-01-19, 13:43
Medlem
Brunhildes avatar
Antingen så är finskan ekonomiskt riktigt illa ute eller så är hon korkad och snål. Man SÄLJER helt enkelt inte jättetrosor privat, är de garanterat oanvända (dvs prislapparna sitter fortfarande på) så skänker man väl för tusan dessa till valfri välgörenhetsorganisation typ Stadsmissionen? Sälja? Hell NO liksom.

Finns väl iofs kanske inte tretton på dussinet av pundare som är i behov av ett par damtrosor modell XXXXXL, men storväxta transor i ekonomiska trångmål finns det säkert en och annan
Citera
2018-01-19, 17:29
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattriarken
Hittade en äldre artikel som skrevs i sviterna av Annas GPB-operation. Jag citerar:

Visserligen så är det vanligt att barn undersöker sina och sina kamraters kroppar, men är inte formuleringen "du var sexuell redan som liten" en något udda grej att höra från sin egna mor?

https://www.expressen.se/noje/extra/...ivet-tillbaka/
Låter riktigt sjukt 😳
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in