2017-10-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Alla bidrag som soc, bostadsbidrag, a-kassa osv räknas ju som inkomst så det är väl inte omöjligt för henne att komma upp i 15000....

Men räknas soc. bidrag och bostadsbidrag som inkomst? A-kassa borde rimligtvis göra det men även där är jag osäker? Följdfrågan blir om Anna någonsin skulle kunna med att gå till soc?
Citera
2017-10-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pauleisen
Men räknas soc. bidrag och bostadsbidrag som inkomst? A-kassa borde rimligtvis göra det men även där är jag osäker? Följdfrågan blir om Anna någonsin skulle kunna med att gå till soc?
Varför inte?
Hon har ju redan visat upp sig och sin familj för hela världen, visat upp presenter, matlagning, shopping,semestrar, name it..
Soc. kommer nog att säga nej. Hon måste uppvisa senaste tre månaders räkningar där kreditkort ej räknas om hon skulle få hjälp menar jag..
Citera
2017-10-08, 19:06
Medlem
Citat:
Varför inte?
Hon har ju redan visat upp sig och sin familj för hela världen, visat upp presenter, matlagning, shopping,semestrar, name it..
Soc. kommer nog att säga nej. Hon måste uppvisa senaste tre månaders räkningar där kreditkortsbetalningar ej räknas som skulder ifall hon skulle få hjälp menar jag, av soc..Sorry for her...
Citera
2017-10-08, 19:13
Medlem
godboys avatar
Citat:
Familjen lär ju redan vara "känd" av soc i området. Om inte annat p g a hennes son. Sen så tror jag mycket väl tänka mig att hon utan bekymmer skulle springa till soc och lipa. Sen tror jag inte hon har så mycket att hämta där, de kommer säkert anse att det det räcker med Robertos inkomst för att klara sig.
Citera
2017-10-08, 22:08
Medlem
cosmic_dancers avatar
10-15000 hos kronis är ju inte enbart ett par gamla tvavgifter direkt. Vilken jävla wt hon är ändå. Bidragspengar, skeva prioriteringar, soc, kronis och en son dömd för våldtäkt på barn. Mysigt
Citera
2017-10-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Medan jag skrev ett inlägg som inte lästes av någon. Får mig att inse att jag är så ointressant att jag borde ta tjänst som tapetblomma med problemet att blommiga tapeter är inte moderna. Adjö med er! Hoppas att jag försvinner för gott!

Jag läste. Det stämde in klockrent på Books komplexa, vulgära och narcissistiska liv. Hade inläggen haft en like-knappt hade du säkert fått ett gäng sådana.
Citera
2017-10-09, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Jag tycker att det är osmakligt och förvånande att hon får fortsatt plats i media. Hon borde ha bojkottats när sonen våldtog och hennes uttalanden kring det. I sig kan jag tro att det hör modersinstinkten till att försvara sin avkomma. Men jag tänker på arma jäntstackaren som inte hela tiden måste påminnas om Bookarnas existens och se Anna ständigt smila när hon inte låtsasgråter tårlöst.... Nu har det väl även lyfts fram i media sådant som "sex på Ica maxi" och att Anna Book vill ha gruppsex, men ändå... För tjejens skull så borde det vara bannlyst att visa upp tantsnusket alls. Men tydligen så bryr man sig mer om att ett tantsnusk inte skall känna sig kränkt av att inte få vara med på tv och i tidningar än hur det känns för våldtäktsoffret.

Då jag dock sitter på dubbla stolar så skulle jag med stort intresse se ett program där Anna Book och Gunilla Persson(Hollywoodfruar) skulle tvingas att umgås.

Var det någon här inne som fick något svar från tv4 när nog flera skrev och bad dem bojkotta bölhoran(Annas egna påhitt av smeknamn på sig själv.)?

Jag tycker också att det är osmakligt att media överhuvudtaget skriver om Anna Book.
Naturligtvis kan hon inte stå till svars för sin sons våldtäkt,men däremot sitt förhållningssätt om denna händelse,och som hon på ett aggressivt sett gick ut med på sin instagram.
Naturligtvis måste det vara fruktansvärt för flickan att mötas av rubriker på diverse tidningar där det står om Annas sexliv på Ica mm.

Att Anna Book är omdömeslös är inget nytt för media,är säkert 20-30 år sedan det blev känt att hon var långfingrad bland sin bekantskapskrets.För att tala klarspråk,hon stal saker från sin familj,sina vänner och från kändisevent.På kändisevent får man oftast en sk goodiebag,och då är det menat med en per gäst,men Anna roffade tydligen åt sig betydligt fler,och så var hon besvärande mot övriga kändisgäster som mer eller mindre kände sig stalkade av Anna.
Är därför hon mer eller mindre blivit bojkottad från premiärer och kändisfester de senaste 30år sedan,och med all rätt.
Anna och även dottern Felicia har blivit lagförda för snatterier i flera olika butiker under åren,och det rimmar illa med hur hon själv försöker framställa sig.
Hennes systrar och de flesta andra som är normala i hennes släkt har tröttnat på hennes ljug och "lånande" av saker,de har sett igenom henne och tröttnat.
Det är väl nästan bara hennes kusin kvar då som Anna felaktigt säger är hennes syster.

Branschfolk brukar ha en slags kodex att inte snacka skit om varandra,inte ens när man känner sig förfördelad,men sådant förstår inte Anna.

Media är så jäkla medvetna om allt som pågått runt Anna och hennes familj i alla år,och givetvis även de senaste årens galenskaper.
Att de väljer skriva om Anna är så ruttet,de vet att hon inte är frisk.
Media spär på Annas Grandiosa uppfattning om sig själv,till den milda grad att hon inte kan se till sina barns behov.Familjen har under flera år varit under utredning av soc.,främst genom sonens kriminalitet,men även orosanmälningar om att yngsta dottern far illa i hemmet.Anna Book lever verkligen i en dysfunktionell familj,och det är ju verkligen tragiskt.
Citera
2017-10-09, 05:06
Någon nämnde hennes sk inkomster och att bidrag räknas dit men nej, varken barnbidrag eller försörjningsstöd räknas in. Det är bara beskattad inkomst som räknas in, så på något vis har hon ju dragit in det

Och....jag är ju av någon anledning blockad från hennes Instagram. Jag har dock tidigare fått upp att sidan är privat, nu verkar den vara helt borta? Eller är det någon som fortfarande har tillgång till den?
Citera
2017-10-09, 05:16
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Någon nämnde hennes sk inkomster och att bidrag räknas dit men nej, varken barnbidrag eller försörjningsstöd räknas in. Det är bara beskattad inkomst som räknas in, så på något vis har hon ju dragit in det

Och....jag är ju av någon anledning blockad från hennes Instagram. Jag har dock tidigare fått upp att sidan är privat, nu verkar den vara helt borta? Eller är det någon som fortfarande har tillgång till den?

A-Kassa eller sjukpenning är ju annars några alternativ.
Citera
2017-10-09, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
A-Kassa eller sjukpenning är ju annars några alternativ.

Ja,troligtvis har hon haft sjukskrivningar under många år,kanske både för psykiska och fysiska åkommor.Hon har själv gått ut med depressioner och 14?magoperationer,finns säkert massor av fler tillstånd hos Anna som krävt sjukskrivning.
A-kassa är kanske mindre troligt då det oftast innebär någon form av motprestation,typ kurser,praktik mm.
Citera
2017-10-09, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl

Yes hennes Instagram finns och jag har tillgång till den. Vad vill du veta?
Hon lägger upp bilder mest på mat och sig själv. Om hon är med andra människor så är de: Bäst i världen och när hon ska fotograferas med andra män så hon lägger sina prinskorvar till fingrar på deras bringor. Ush.
Hon själv ser ut som en bränd lövbiff i fejan. Hon sminkar sig som en dragqueen och de uppspärrade ögonen blir svarta av hat när någon skriver något som inte passar in i hennes värld.
Hon sänder live oftast när hon kör bil. Enl henne så tittat hon inte alls på kommentarer men lyckas på något vis alltid svara på de. Speciellt kommentarer om hur fantastisk hon är då dessa besvaras med: Ohhhhh tack så myyyyyyycket. Vaaaaaaa guuuuuulig du äääääär.
Citera
2017-10-09, 09:08
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mababy123
Yes hennes Instagram finns och jag har tillgång till den. Vad vill du veta?
Hon lägger upp bilder mest på mat och sig själv. Om hon är med andra människor så är de: Bäst i världen och när hon ska fotograferas med andra män så hon lägger sina prinskorvar till fingrar på deras bringor. Ush.
Hon själv ser ut som en bränd lövbiff i fejan. Hon sminkar sig som en dragqueen och de uppspärrade ögonen blir svarta av hat när någon skriver något som inte passar in i hennes värld.
Hon sänder live oftast när hon kör bil. Enl henne så tittat hon inte alls på kommentarer men lyckas på något vis alltid svara på de. Speciellt kommentarer om hur fantastisk hon är då dessa besvaras med: Ohhhhh tack så myyyyyyycket. Vaaaaaaa guuuuuulig du äääääär.

Att sända live när man kör bil är oförlåtligt!! Rätt vad det är händer en olycka och vad ska hon då hitta på för ursäkt?
"Jag bryr mig inte om trafiken, bara mina tittare på mina livesändningar så jag har inte tid att se framåt"
Håll ögonen på vägen människa och fokusera bara på körningen!!!
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-10-09 kl. 09:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in