2017-10-08, 12:50
Medlem
manodepressivs avatar
Har för mig att Anna i en livestream fick frågan vad vinnaren av Biggest loser får och svaret var äran.

Så det blir ingen kosing varken till brottsofferfonden, Svenska PCOS förbundet eller Noppes minnesstiftelse.
Citera
2017-10-08, 12:57
Medlem
JohanMattas avatar
Citat:
– Jag försörjde mig faktiskt med att stå på loppis, för jag hade ingen lust att jobba. Jag kände mig som en hora. Då menar jag att det hade varit bättre att vara hora på Malmskillnadsgatan, än den typ av hora jag kände mig som.

Jag förstår varför hon valde loppis framför sälja sin kropp. Eftersom att loppisen genererade intäkter, det hade aldrig karriären som hora gjort.
Citera
2017-10-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...oser-vip/promo

Med sin enorma kroppsförändring i ”Biggest loser VIP” har hon återigen hamnat i rampljuset.
Men samtidigt tjänade Anna Book bara drygt 15 000 kronor i månaden under 2016 och har skulder hos kronofogden – igen. Därför har Nöjesbladet kartlagt hennes inkomster och obetalda räkningarna och träffat den folkkära artisten för ett samtal om viktnedgången, pengarna, löpsedlarna – och varför hon blockerar sina följare på instagram. Sångerskan i stor intervju om: ✓ Skandalerna ✓ Räddningen: TV4-pengarna ✓ Nya tatueringen ✓ ”Försörjde mig på loppis” ✓ Därför blockar hon folk på Instagram ✓ ”Då var jag miljonär” ✓ ”Jag blev blåst på pengarna”

Finns nu plusartikel hos aftonbladet. Har inte plus men tydligen har Boken hamnat hos fogden igen. Ingen som har plus och kan dela med sig av genomgången av hennes ekonomi?

Det skulle vara smått intressant att få veta hur AB får in dessa 15000 kr per månad? Hon har uppenbarligen inget vanligt lönejobb men hon har ej heller något företag med F-skatt som skulle tillåta henne att fakturera Harrys i Helsingborg när hon är där och sjunger ABC? Har svårt att tänka mig att Harrys vill ta in AB i lönerullorna bara för ett enda framträdande? Så, även om hon är dålig på att ta betalt, HUR tar hon betalt?
Citera
2017-10-08, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pauleisen
Det skulle vara smått intressant att få veta hur AB får in dessa 15000 kr per månad? Hon har uppenbarligen inget vanligt lönejobb men hon har ej heller något företag med F-skatt som skulle tillåta henne att fakturera Harrys i Helsingborg när hon är där och sjunger ABC? Har svårt att tänka mig att Harrys vill ta in AB i lönerullorna bara för ett enda framträdande? Så, även om hon är dålig på att ta betalt, HUR tar hon betalt?
Alla bidrag som soc, bostadsbidrag, a-kassa osv räknas ju som inkomst så det är väl inte omöjligt för henne att komma upp i 15000....
Citera
2017-10-08, 13:57
Medlem
SvartaBjorns avatar
Kronofogdeskulden är knappt 6 000 kr till Radiotjänst vilket hon anser att hon inte behöver betala då hon tittar mest på playkanaler.

*Och så har jag avslöjat mig själv som Pluskund.*
Citera
2017-10-08, 14:09
Medlem
JohanMattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Kronofogdeskulden är knappt 6 000 kr till Radiotjänst vilket hon anser att hon inte behöver betala då hon tittar mest på playkanaler.

Men att ställa upp i melodifestivalen och få betalt den vägen går minsann an.
Citera
2017-10-08, 14:20
Medlem
ace_secs avatar
Bloggbevakning har typ hela PLUS-artikeln gratis:
http://blogg.ng.se/bloggbevakning/20...-tack-och-amen

Man listar inkomsten samtliga år mellan 1991-2016.
Ingen kul läsning.

Citat:
För att klara sig har Anna Book ibland tvingats sälja smycken och annat som hon en gång köpt eller fått i present.[/b]
– Jag har kanske inte ett rikt liv på banken, men jag landar alltid på mina fötter. Jag har sålt sjukt mycket vackra smycken, jag har sålt värdefulla kristallsamlingar, porslin och glas.När jobberbjudandena sinade under en period levde hon till och med på att sälja saker på loppmarknader.
– Jag försörjde mig faktiskt ett tag med att stå på loppis, för jag hade ingen lust att jobba. Jag kände mig som en hora och då menar jag att det hade varit bättre att vara hora på Malmskillnadsgatan än den typ av hora som jag kände mig som.

Citat:
Svängningarna i Anna Books ekonomi har ändå gjort att hennes skulder gång på gång hamnat hos kronofogden.
Just nu har hon tre obetalda räkningar, samtliga är tv-avgifter, en skuld på totalt 5 865 kronor.
Och det är inte första gången hon inte klarat av att betala sina räkningar. 2006 hade hon totalt 120 000 kronor i skulder hos kronofogden.
– Det var ju jättemycket gamla grejer, gud det var massor, säger hon.
Tack vare inkomsterna från ”Let’s dance” det året kunde hon till slut betala tillbaka skulderna.
Men 2012 var det dags igen. Anna Book blev upptaxerad med 80 000 kronor i samband med Skatteverkets utredning av en artistbokares ekonomiska förehavanden. Bland annat mätte kronofogden ut Anna Books spanska riddarrustning från 1400-talet. Hon beskriver det som en förnedring.
– Jag har också gått igenom förnedringen av att ha kronofogden hemma som sätter lappar på mina saker och trodde att ljuslyktan från Ikea var värdefull. Jag har tagit skiten och aldrig låtit nån annan betala för mig, säger hon.

Citat:
Exakt hur mycket skulder Anna Book har hos kronofogden just nu har hon inte koll på.
– Nej, vad kan det ligga på? 10–15 000?
Nästan sex tusen, det är tv-avgiften som inte är betald.
– Ja, men det där är nånting som jag är lite störd på faktiskt. Vi använder ju mest playfunktionerna. Jag gillar inte Systembolaget heller. Folk ska få köpa sprit själva, få bestämma vilka tv-kanaler de vill titta på. Men visst, det är ingen excuse, det är klart att jag ska betala den där räkningen till kronofogden.
Senast redigerad av ace_sec 2017-10-08 kl. 14:22.
Citera
2017-10-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec

Ingen kul läsning.
CamCam har det gratis där på Bloggbevakning.
Citera
2017-10-08, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn

Anna Book påminner om CH som också struntat i att betala räkningar.
Räntan på tvavgift skulden tickar nog på.
Citera
2017-10-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Alla bidrag som soc, bostadsbidrag, a-kassa osv räknas ju som inkomst så det är väl inte omöjligt för henne att komma upp i 15000....

Får hon inte betalt för alla "intervjuer" som fullkomligt översvämmar slaskpressen? En annan fråga: Är hon verkligen folkkär (enligt Nöjespressen)? Hon är väl snarare folkilsken?
Citera
2017-10-08, 15:50
Medlem
Citat:

Ingen kul läsning.
Helt sjukt, hon låter som en martyr, som om det vore kronofogdens fel att dom överhuvudtaget kom hem till henne och "satte lappar" på hennes ägodelar..
Att hon kunde med att shoppa loss så galet förra julen och visa upp allt på instagram , när hon samtidigt vet att hon är skyldig staten multum!
Om jag vore i den situationen så skulle jag införa köpstopp minst ett halvår till att börja med, för att beta av skulderna.
Hon verkar vara gränslös på flera plan, hon förstår nog nog inte. HUR ska man prata till en människa som inte förstår?
Hon har snart? miljonskulder hos fogden ( har räknat med antonios skadestånd, som de nog inte kan betala)
Har hon pratat ut ordentligt med Antonio om den våldtäkt han begått och om konsekvenserna kring det? OCH att det inte är OK alls att bete sig så mot en tjej, oavsett berusningsgrad..
Tror inte hon förstår dom själv faktiskt,konsekvenserna.
Citera
2017-10-08, 18:29
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Ingen kul läsning.

Fan vilken jävla misär. En helt misslyckad familj och massa skulder på det. Vilket white trash.
Nytt hår, nya naglar, nya tänder, botox, ja allt går före än att betala skulder till kronofogden. Det är väll tammefan det första man gör när man hamnar där. Undrar hur många betalningsanmärkningar hon har? Och det är ju inte konstigt att familjen inte kan flytta eller ens ha råd att kakla om köket. Herregud alltså, och fettot Felicia verkar inte heller vilja/kunna jobba.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in