2017-10-09, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Ja,troligtvis har hon haft sjukskrivningar under många år,kanske både för psykiska och fysiska åkommor.Hon har själv gått ut med depressioner och 14?magoperationer,finns säkert massor av fler tillstånd hos Anna som krävt sjukskrivning.
A-kassa är kanske mindre troligt då det oftast innebär någon form av motprestation,typ kurser,praktik mm.

18 (!!!) magoperationer enligt hennes egen uppgift. Finns tidigare i tråden.
Citera
2017-10-09, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Ja,troligtvis har hon haft sjukskrivningar under många år,kanske både för psykiska och fysiska åkommor.Hon har själv gått ut med depressioner och 14?magoperationer,finns säkert massor av fler tillstånd hos Anna som krävt sjukskrivning.
A-kassa är kanske mindre troligt då det oftast innebär någon form av motprestation,typ kurser,praktik mm.

A-kassa får man när man förlorat arbetet. Om fru Book haft ett arbete, och varit med och betalat till A-kassan. Jag skulle inte tro det.

Sjukpenning baseras på inkomster av arbete. Det blir inga höga belopp från försäkringskassan om man inte har ett arbete med hög lön, som man är sjukskriven ifrån. Jag skulle inte tro att fru Book har haft någon sjukpenning att räkna med.

Men jag kan ju ha fel.
Citera
2017-10-09, 11:10
Medlem
ElakaSofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Ja, det brukar ju vara så när kändisar tävlar. Dock har Anna säkert bölat till sig en ändring av de reglerna OCKSÅ eller så har hon skapat en välgörenhetsfond för sin egen del. Hon kommer stå där och berätta med darrande stämma medan hon torkar bort fejktårar att "Pengarna kommer att gå till en fond som gör ett underbart arbete, det är en helt ny fond som inte fått in en krona- JÄTTESNYFT- och den heter ABC och pengarna går oavkortat till... Anna Book!". Sen kommer hon att stråla upp i spelad förvåning, i ett leende som får jättegaddarna att blixtra och utbrista "Men...?! Anna Book?! Men det är ju JAG!!!! Fattar ni? JAG har vunnit!!!!" och slänga av sig kläderna och springa ett ärevarv runt doktor Brandt i hopp om att han skall bli attraherad av henne och ta henne där och då eller ropa "Anna?! Vi ses på toaletten på Ica Maxi!". Avslutningsvis har programmet bytt sponsor till Ica Maxi och odörspray med citrondoft. Eller om hon skänker pengarna till "oskyldigt dömda våldtäktsmän som heter Antonio och som ingen annan utom mamma förstår att är oskyldiga".

Var det det här inlägget du ville ha respons på?
Ja det var en lustig historia, men även om man ler och läser är det inte säkert att man har något att tillägga, jag får sällan respons på tokerier som jag behagar skriva, det kan iofs bero på att jag är lite av en dryg besserwisser och överdriver(nej jag menar inte att du gör det allt kan nästan hända när vissa människor inblandade, som din historia) ta det med ro.

Jag undrar hur man är funtad när man har skulder hos kronofogden och ändå; åker till Spanien med hela familjen, tatuerar in ögonbryn och gör ankel-tatueringar, köper hårförlängning, köper botoxinjektioner, reser till Köpenhamn, tar barnen till dyra frisörer och det märkligaste, fixar gaddarna helt i onödan för en grotesk summa då det hade räckt med en tandblekning.
Citera
2017-10-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mababy123
Yes hennes Instagram finns och jag har tillgång till den. Vad vill du veta?
Hon lägger upp bilder mest på mat och sig själv. Om hon är med andra människor så är de: Bäst i världen och när hon ska fotograferas med andra män så hon lägger sina prinskorvar till fingrar på deras bringor. Ush.
Hon själv ser ut som en bränd lövbiff i fejan. Hon sminkar sig som en dragqueen och de uppspärrade ögonen blir svarta av hat när någon skriver något som inte passar in i hennes värld.
Hon sänder live oftast när hon kör bil. Enl henne så tittat hon inte alls på kommentarer men lyckas på något vis alltid svara på de. Speciellt kommentarer om hur fantastisk hon är då dessa besvaras med: Ohhhhh tack så myyyyyyycket. Vaaaaaaa guuuuuulig du äääääär.

du glömde: ” taaaack va glaaaa jag bliiir”
Citera
2017-10-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakaSofia
Jag undrar hur man är funtad när man har skulder hos kronofogden och ändå; åker till Spanien med hela familjen, tatuerar in ögonbryn och gör ankel-tatueringar, köper hårförlängning, köper botoxinjektioner, reser till Köpenhamn, tar barnen till dyra frisörer och det märkligaste, fixar gaddarna helt i onödan för en grotesk summa då det hade räckt med en tandblekning.

Eller ett berg av julklappar där exklusiva märkesvaror skyltas brett på instagram.
Nä, allt detta är nog ett substitut för människans trista liv. AB vet om att hon är en nobody utan några som helst fungerande verktyg i den verkliga vardagen så hon tröstar sig med shopping, nya dasslock i munnen, hårförlängningar och mat. Det kunde lika gärna varit alkohol.

Misstänker fortfarande att AB till stora delar jobbar svart med sina gig på Harrys och i norrland så hennes framtida pension lär väl hamna någonstans under existensminimum.... tur att hon har Felicia och Antonio som då kan försörja henne
Citera
2017-10-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElakaSofia
Var det det här inlägget du ville ha respons på?
Ja det var en lustig historia, men även om man ler och läser är det inte säkert att man har något att tillägga, jag får sällan respons på tokerier som jag behagar skriva, det kan iofs bero på att jag är lite av en dryg besserwisser och överdriver(nej jag menar inte att du gör det allt kan nästan hända när vissa människor inblandade, som din historia) ta det med ro.

Amen!
Citera
2017-10-09, 14:59
Medlem
Varning inför finalen idag på tv . Anna med mindre fett i ansiktet och nya tänder som ser ut som pianotangenter gör att hon ser ut som ett "levande lik " . Inte klädsamt . Dock tror jag att hon tycker att hon är jättesnygg nu. (och dessa förbannade löshår på medelålders kvinnor )
Citera
2017-10-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavpolisen
Varning inför finalen idag på tv . Anna med mindre fett i ansiktet och nya tänder som ser ut som pianotangenter gör att hon ser ut som ett "levande lik " . Inte klädsamt . Dock tror jag att hon tycker att hon är jättesnygg nu. (och dessa förbannade löshår på medelålders kvinnor )

Det dum-Anna inte fattat är att män är enkla varelser som gillar unga kvinnor i alla skepnader. Smala som tjocka, ljusa som mörka. Ja, det är så att män gillar till och med korkade och odugliga kvinnor så länge de är unga!

När Anna var fet såg hon ung ut, då fettet spände ut kinderna så att de blev runda och goa, med resten av ansiktet. Nu när Anna är smal ser man de åldersrelaterade rynkorna.

Stackars Anna, vad hon än gör blir hon en looser.
Citera
2017-10-09, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stavpolisen

En sak jag har funderat på är att när AB gick in i BL hade hon sina "gamla" tänder men i dom senaste avsnitten syns det tydligt att hon har bytt sina framtänder! Fick hon gå till tandläkaren under inspelningen tro??

Sen en sak till...hon är ju väldigt kort i rocken och med detta ofantligt onaturligt långa löshår som täcker hela hennes baksida... Så skulle jag hamna bakom henne och om hon dessutom vred på skallen och avfyrade en grimas skulle jag tro jag hamnat bakom ett hästarsle!!

OBS inget ont om hästar...
Citera
2017-10-09, 18:58
Medlem
Zoom008s avatar
Jag är nog trög och fattar inte om finalen redan varit eller om det är direktsändning ikväll?
Citera
2017-10-09, 19:00
Medlem
thabitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Jag är nog trög och fattar inte om finalen redan varit eller om det är direktsändning ikväll?
Finalen spelades in för någon månad sen och sänds ikväll.
Citera
2017-10-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008

Jag uppfattade (också) som att de skulle banta var för sig efter inspelningen och väga sig live nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in