2012-11-19, 01:29
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Men tydligen "rullar" dessa? Testade få fram venen på ovansidan av underarmen nu och nog gå den flytta på alltid. Men att den skulle flytta på sig av så lite kraft som ett nålstick genererar är väl inte så troligt.
Vener som rullar får man hugga lite extra hårt för att undvika att bara smeka venen. Beror ju på hur använd nål man använder såklart, de lite mer trubbiga får man hugga lite extra snabbt medan nya så går det lite lättare. Vissa vener måste man nästan sätta in lodrätt, 90 graders vinkel för att få en bra träff. För några år sedan så hade jag en period där jag nästan bara körde insulinare och då fick man hugga in hela nålen för att komma åt venen.
Händerna är en helt annan teknik, då får man vara mycket mer försiktig och ha en stadig hand under hela injektionen. Men nu är händerna helt förstörda, inklusive båda armarna. Nu har man ju hittat venen i ljumsken som sitter rätt djupt men den är stor som ett finger ungefär. När man väl hittat den så tar det bara några sekunder att ta en fix, kan nästan gå och sätta en fix samtidigt.
Citera
2012-11-19, 02:38
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Man måste väga in pris, tillgänglighet, privärdhet, risk etc. Det bästa jag har testat är i sydostasien på +70% Varje dag... I USA är horset mycket bättre än här, antagligen p g a av cracket och methet är så potent och regerar så mycket. Crack kommer aldrig att slå här eftersom smuggelvägarna av sjävla kokainet är dyra och risky, och methet är iofs på stark frammarsch men säljs oftast som utblandad amf - och pressar därmed inte horset.
Alla droger hör ihop. Väldigt få är dogmatiker bara till en drog. Pris och tillgänglighet bestämmer i slutändan. Men SR är väl så dyr att det knappast kan få ett bredare genomslag?

Priserna på dom flesta opiater/opioder är dyrt på SR förutom jonk o smack och dessa är utav riktigt bra kvalitet.
Citera
2012-11-19, 08:32
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Priserna på dom flesta opiater/opioder är dyrt på SR förutom jonk o smack och dessa är utav riktigt bra kvalitet.

Är jag inte helt fel ute räknade jag ut att ett gram H kostar ~700 spänn, och då är det som sagt bättre saker än vad som säljs på gatorna här. (Hur mkt bättre har jag ingen erfarenhet av).
Citera
2012-11-19, 13:24
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Är jag inte helt fel ute räknade jag ut att ett gram H kostar ~700 spänn, och då är det som sagt bättre saker än vad som säljs på gatorna här. (Hur mkt bättre har jag ingen erfarenhet av).

Jupp, mkt bättre enligt dom jonkare jag känner, jonket i Sverige är inte direkt känt för att vara utav hög kvalitet, sen högre priser på det.
Citera
2012-11-19, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Men vi var väl också varnade? Försök att tänka att det känns förnedrande för missbrukaren att hela tiden bli moraliskt uppläxad. Det är omöjligt att lägga av med något som man vill och att man skiter i konsekvenser. Alla knarkare idag vet vad de gör. Men frågan är om omgivningen ska hålla på att terrorisera knarkande med moralism? Det är både bra och dåligt. En sak är klar iaf och det är att man inte slutar för att någon annan säger att det är fel eller skadligt. Det fungerar inte.

[...]
Så länge det är mitt hus som får besök då jag inte är hemma och min bil som plundras och min sommarstuga som slås sönder.. JA det är en jävla rättighet vi tar, om det inte passar så sluta upp med att knarka.
Nu väntar jag bara på att återigen få en avhyvling och en varning utav trådens mod för att jag kritiserar knarkare.
Citera
2012-11-19, 13:33
Medlem
Iktorivil2mgs avatar
Citat:
Jupp, mkt bättre enligt dom jonkare jag känner, jonket i Sverige är inte direkt känt för att vara utav hög kvalitet, sen högre priser på det.

Det bruna brukar väll iaf vara bättre?
Citera
2012-11-19, 13:49
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iktorivil2mg
Det bruna brukar väll iaf vara bättre?

Smack är alltid bättre.
Citera
2012-11-19, 14:45
Medlem
Iktorivil2mgs avatar
Citat:
Smack är alltid bättre.

Har bara provat brunt. Har väll inget o jämföra med , men har 1G brunt undanlagt av sk. Standard + iaf och det är grymt ! Röker bara tycker det är behagligast
Citera
2012-11-20, 00:14
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Smack är alltid bättre.
Vitt är i regel bättre än brunt men att påstå att smack alltid är bäst är ren gojja. Har fått tag på jonk som har varit riktigt äckligt bra, i Sverige.
Citera
2012-11-20, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Vitt är i regel bättre än brunt men att påstå att smack alltid är bäst är ren gojja. Har fått tag på jonk som har varit riktigt äckligt bra, i Sverige.

Visst, så är det. Brunt är inte svagare än vitt. Det vita är ju bara heroinklorid och är gjort för att skjutas emedan det bruna för att rökas primärt. Båda sakerna är precis lika starka i regel.
Senast redigerad av HondO 2012-11-20 kl. 00:50.
Citera
2012-11-20, 00:51
Medlem
Chicken-hawks avatar
Testa för första gången brunt, vi rökte det. Det slog på fort och jag blev direkt social, prata på som bara den. Vi dela på ca 1g men kände att jag skulle behöva lite mer. Om jag minns rätt så gav han 2k för 2- till 3g, är det ett bra pris? Där vi bor så kan vi dra in runt 4k så det blir ju iaf 2k vinst. Vad tycker ni?

Sen undrar jag hur ofta det går bra att röka utan att riskera att fastna i skiten?
Jag går dagligen på ca 4-500mg tramadol och har hållt på 8 år nu. Tänkte att eftersom jag redan är fast i opioider så kanske jag kan röka lite brunt pulver lagom ofta utan att vara orolig. Vad tror ni? Det hjälpte så bra mot min nedstämdhet och ångest plus mot värk och restless legs. Tur är ju att det är dyrt och jag fattig så det blir inte ofta om jag väljer att fortsätta men som jag sagt tidigare, hur ofta är okej att röka utan att riskera att bli fast?
Jag vet redan hur det känns så jag kan stå emot de psykiskt väldigt bra. En sista fråga, kanske lite dum men kan man ta hjälp av "horse" som det heter va? Och trappa ned lugnt på mitt beroende och dagliga intag av tramadol? Vill sänka dosen men det är svårt. Har gjort det med sub och det har funkat ganska bra.
Citera
2012-11-20, 07:30
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chicken-hawk
Testa för första gången brunt, vi rökte det. Det slog på fort och jag blev direkt social, prata på som bara den. Vi dela på ca 1g men kände att jag skulle behöva lite mer. Om jag minns rätt så gav han 2k för 2- till 3g, är det ett bra pris? Där vi bor så kan vi dra in runt 4k så det blir ju iaf 2k vinst. Vad tycker ni?

Sen undrar jag hur ofta det går bra att röka utan att riskera att fastna i skiten?
Jag går dagligen på ca 4-500mg tramadol och har hållt på 8 år nu. Tänkte att eftersom jag redan är fast i opioider så kanske jag kan röka lite brunt pulver lagom ofta utan att vara orolig. Vad tror ni? Det hjälpte så bra mot min nedstämdhet och ångest plus mot värk och restless legs. Tur är ju att det är dyrt och jag fattig så det blir inte ofta om jag väljer att fortsätta men som jag sagt tidigare, hur ofta är okej att röka utan att riskera att bli fast?
Jag vet redan hur det känns så jag kan stå emot de psykiskt väldigt bra. En sista fråga, kanske lite dum men kan man ta hjälp av "horse" som det heter va? Och trappa ned lugnt på mitt beroende och dagliga intag av tramadol? Vill sänka dosen men det är svårt. Har gjort det med sub och det har funkat ganska bra.
Att använda heroin för tramadolavvänjning känns nog inte som den bästa iden!
Visst lär du nog kunna sluta med tramadolen, men heroin lär det bli svårare med för dig efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in