2012-11-17, 11:20
Medlem
deathpiercemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Movix
Duktigt av dig. Själv har jag oxå lagt ner smacket och bumset, men är fast i ett lågdosande svart subbande. Är du med i programmet?

Apropå Silk road och heroin, ska folk dö p g a det? Folk som annars inte är ämnade att hamna i svängen. Får nu direktkontakt med IVande och heroin helt anonymt. Saker har verkligen förändrats.

Jepp, folk kommer dö och bli fast i ett det tyngsta beroendet man kan ha pga av detta. Vilken fittigt girig person som driver den där sidan, borde bli avrättad med omnejd.

EDIT: nej jag är inte med i programmet.
Senast redigerad av deathpierceme 2012-11-17 kl. 11:51. Anledning: edit
Citera
2012-11-17, 11:30
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathpierceme
Jepp, folk kommer dö och bli fast i ett det tyngsta beroendet man kan ha pga av detta. Vilken fittigt girig person som driver den där sidan, borde bli avrättad med omnejd.
Det är väl ändå bra att de som säljer måste sälja bra produkter annars får de för låga betyg, till skillnad från Muhammed Abdulahi som bankar ut sitt heroin med råttgift och säljer till kidsen...
Citera
2012-11-17, 11:33
Medlem
deathpiercemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En-Kopp-Kaffe
Det är väl ändå bra att de som säljer måste sälja bra produkter annars får de för låga betyg, till skillnad från Muhammed Abdulahi som bankar ut sitt heroin med råttgift och säljer till kidsen...

Nej det är inte, det ska vara tufft att knarka. Fan en och annan gubbe har ju fått sprungit mellan kvarter och väntat för dopet. Idag får man det i brevlådan, folk som ej är ämnade för att gå på horse kommer nu börja göra det.

Jag tycker detta är sjukt sorgligt, andra människor som livnär sig på dem mest fördärvade och trasiga individer och nu är det ännu enklare.
Senast redigerad av deathpierceme 2012-11-17 kl. 11:35. Anledning: edit
Citera
2012-11-17, 14:36
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
De grå använde jag (27) (1ml). Det beror lite på hur hala dina vener är och "synliga". Ibland är korta nålar bättre än långa. Insulinverktyg har mest använts till horset i mina kretsar, små och smidiga. Till amfetamin har man större kaliber...

OK, tack.

Citat:
Haha jesus mannen, silkroad som börjat fungera nu? Vilken självförnekande pundare du är, kör på orange. Gul är även den bra om du har svårt för att hitta dina vener, skjut i dig skiten. Är verkligen inte avundsjuk trots 10 månaders drogfrihet utan blir desto mer peppad, you sir are gonna fuck yourself up. Se bara till att bidraget räcker till!

Gud vad du är störande. Kan vi inte ses nånstans o så kan du vara lika störande då och stå och dumförklara mig. Det vore trevligt.
Citera
2012-11-17, 15:09
Medlem
deathpiercemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
OK, tack.

Gud vad du är störande. Kan vi inte ses nånstans o så kan du vara lika störande då och stå och dumförklara mig. Det vore trevligt.

Ja du, av alla galna knarkare är du den jag om någon är minst rädd för. Det har varit en intressant resa att följa dig i början av tråden där du sätt upp ditt fina schema och nojade sönder. Nu sitter du här och frågar vilken nål du ska använda, ett typ exempel på en knarkare.
Citera
2012-11-17, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ja du, av alla galna knarkare är du den jag om någon är minst rädd för. Det har varit en intressant resa att följa dig i början av tråden där du sätt upp ditt fina schema och nojade sönder. Nu sitter du här och frågar vilken nål du ska använda, ett typ exempel på en knarkare.

Men vi var väl också varnade? Försök att tänka att det känns förnedrande för missbrukaren att hela tiden bli moraliskt uppläxad. Det är omöjligt att lägga av med något som man vill och att man skiter i konsekvenser. Alla knarkare idag vet vad de gör. Men frågan är om omgivningen ska hålla på att terrorisera knarkande med moralism? Det är både bra och dåligt. En sak är klar iaf och det är att man inte slutar för att någon annan säger att det är fel eller skadligt. Det fungerar inte.

Men å andra sidan kan jag förstå dig, eftersom du identifierar dig med alla heroinister. Så det gör ont i dig när han knarkar. Jag tror han är så pass intelligent att han lägger av och det beror på att han inte har tunga trauma - som t.ex. jag har, att bära på. Man tror inte dem spelar så stor roll, men att blivit slagen i ansiktet många gånger av sin far t.ex. Efter det har man ingen känsla över sin kropp, den är som en stridsvagn, eller ett vapen, en sköld eller en labbråtta...

Harm Reduction - med respekt, är det jag närmast ansluter mig till. Men jag förstår din och andras maktlöshet, men också Ovcharkas ilska tillbaka. Egentligen är det ju hans ensak. Men samtidigt så bryr ju sig andra folk, i synnerhet f d heroinister.
Det blir en konstig konflikt, där båda egentligen inte har en verklig konflikt med varandra.
Citera
2012-11-17, 15:34
Medlem
deathpiercemes avatar
Citat:
Men vi var väl också varnade? Försök att tänka att det känns förnedrande för missbrukaren att hela tiden bli moraliskt uppläxad. Det är omöjligt att lägga av med något som man vill och att man skiter i konsekvenser. Alla knarkare idag vet vad de gör. Men frågan är om omgivningen ska hålla på att terrorisera knarkande med moralism? Det är både bra och dåligt. En sak är klar iaf och det är att man inte slutar för att någon annan säger att det är fel eller skadligt. Det fungerar inte.

Men å andra sidan kan jag förstå dig, eftersom du identifierar dig med alla heroinister. Så det gör ont i dig när han knarkar. Jag tror han är så pass intelligent att han lägger av och det beror på att han inte har tunga trauma - som t.ex. jag har, att bära på. Man tror inte dem spelar så stor roll, men att blivit slagen i ansiktet många gånger av sin far t.ex. Efter det har man ingen känsla över sin kropp, den är som en stridsvagn, eller ett vapen, en sköld eller en labbråtta...

Harm Reduction - med respekt, är det jag närmast ansluter mig till. Men jag förstår din och andras maktlöshet, men också Ovcharkas ilska tillbaka. Egentligen är det ju hans ensak. Men samtidigt så bryr ju sig andra folk, i synnerhet f d heroinister.
Det blir en konstig konflikt, där båda egentligen inte har en verklig konflikt med varandra.

Ja, du här helt rätt. Tack för ditt kloka inlägg, verkligen!
Citera
2012-11-17, 15:59
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Vad för nål ska man ha?
Jag kör på gråa nålar (27g) eller blå (23g) när jag har PVK. Insulinnålar fungerar såklart, men har man en stor lösning är de inte så roliga. Gråa nålar känns optimalt då jag alltid injicerar rena filtrerade lösningar.

Blåa nålar använder jag bara för PVK då de är bland de tunnaste som finns om man ska sätta perifier venkateter. Men fyfan för att sätta dem, ingen fröjd att göra med en hand!
Citera
2012-11-17, 17:57
Medlem
Ovcharkas avatar
Jag kollade på dokumentären Black Tar Heroin (Igen) och såg dom skjuta och jag "kom på" att jag kan noll om IV så jag frågade, så att jag vet i framtiden.

Men det är fortf. rörigt. Jag trodde det var så enkelt som att fylla sprutan (som att det bara fanns en sorts spruta), hitta en ven och skjuta. Men man ska veta vilken spruta (verkar finnas oändligt) man ska använda och.... perifier venkateter?
Citera
2012-11-18, 19:41
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En-Kopp-Kaffe

Visst är det så, jonket som krängs på gatan här i Sverige är inte mkt att hänga i granen jämfört med vad SR har att erbjuda.

Citat:
Jag kollade på dokumentären Black Tar Heroin (Igen) och såg dom skjuta och jag "kom på" att jag kan noll om IV så jag frågade, så att jag vet i framtiden.

Men det är fortf. rörigt. Jag trodde det var så enkelt som att fylla sprutan (som att det bara fanns en sorts spruta), hitta en ven och skjuta. Men man ska veta vilken spruta (verkar finnas oändligt) man ska använda och.... perifier venkateter?

Kör med en vanlig insulinspruta, det funkar.

Hitta en ven, dra kanylen utåt o kolla om det kommer blod in i sprutan, blir det så är det bara att köra.
Senast redigerad av Slingshot 2012-11-18 kl. 19:44.
Citera
2012-11-18, 19:59
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:

Vaddå vilken spruta? Är ju bara att köra en pump i en storlek man vill ha och sedan nål efter personlig preferens. Stor nål kan man få in lösningen fortare men liten nål är ju enklare och ger mindre märke. Det är helt personlig preferens och det finns egentligen inget rätt och fel.

det här är en venkateter: http://alveolen.files.wordpress.com/2012/01/pvk_inlaggning.gif
Det är en sådan man har sittande i venen länge om man har dropp i armen.
Senast redigerad av Tom.Bombadill 2012-11-18 kl. 20:01.
Citera
2012-11-18, 20:11
Medlem
Ovcharkas avatar
  • Hur får man tag på en insulinspruta? Apoteket? Sno från en diabetiker? Köpa på nätet?
  • Är inte en insulinspruta redan fylld? Med insulin?
  • Spelar det någon egentlig roll var man sprutar in grejerna? Jag (inte unik) har en ven på ovansidan av underarmen - skulle den kunna funka?

Eller måste man gräva i armvecket? Det är ju skitäckligt. Tycker det är vidrigt. Men att dömma av heroinisterna i "Black Tar Heroin" går det skjuta i allt som leder blod, varesig det är på halsen, på låren, mellan tårna eller var man nu kan skymta en ven eller eller ens en åder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in